کد خبر 1023720
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
استراماچونی

فضای هواداری در اطراف باشگاه استقلال در این روزها چنان آکنده از خشم و فریاد زدن با چشم‌های بسته شده که راه را برای گفت و گوی منطقی می‌بندد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر وضعیتی به وجود آمده که کسی جرأت نمی‌کند بگوید «بالای چشم استراماچونی ابروست» و حتی اگر کسی دل به دریا بزند و با دلایل مستدل بگوید چرا بعد از بیانیه یازده‌بندی این مربی ایتالیایی و استوری هوشمندانه‌اش، دیگر نباید از پروژه بازگشت استراماچونی حمایت کرد، قطعاً با پاتک سنگین رسانه‌های هواداری روبه‌رو خواهد شد. مضاف بر آن، متأسفانه در پرونده پیچیده استراماچونی چنان فضای دوقطبی به وجود آمده که انگار هرکسی به استراماچونی نقد و انتقادی داشته باشد، حتماً مزدبگیر مدیران باشگاه استقلال است و یا «بدخواه» آبی‌هاست.

با این همه، اگر استقلال شروط غیرمنطقی استراماچونی را بپذیرد به خفت‌بارترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران تن داده است. به تعبیر دیگر، باشگاه استقلال با پذیرش احتمالی این شروط، باب تازه‌ای در «موضع ضعف قرار گرفتن» را باز خواهد کرد که پیش از این بی‌سابقه بوده. کاری به عبارت مستعمل و کلیشه‌ای «هیچ‌کس از باشگاه بزرگتر نیست» و «استراماچونی از استقلال بزرگتر نیست» ندارم.

مسأله بزرگی و کوچکی نیست، مسأله پایبندی یا عدم پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه‌ای است. مسأله حفظ شأن و شخصیت یک باشگاه پرسابقه است که دو بار قهرمان آسیا شده. از منظری دیگر، مدیران استقلال اگر این شروط غیرحرفه‌ای و بعضاً کم اهمیت (مثل چانه زدن بر سر زمان پرداخت اجاره خانه و تعداد بلیت هواپیما) را بپذیرند، تیم‌شان را از یک بحران، به بحران دیگری سوق می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

استقلال در جستجوی قلعه نویی دیگر!

گفته می‌شود باشگاه استقلال در این ماجرای پیچیده حقوقی، دست بالا را ندارد و حتی اگر باشگاه بخواهد دیگر با مربی ایتالیایی خود همکاری‌اش را ادامه ندهد، باز هم باید مبلغ قابل توجهی به عنوان غرامت به این مربی ناراضی ایتالیایی بپردازد. فارغ از صحت و سقم این شایعه، استقلال چه استراماچونی برگردد و چه برنگردد، در موضع یک بازی «دو سر باخت» قرار گرفته است.

اگر باشگاه با استراماچونی قطع همکاری کند، بار دیگر با موج جدید اعتراض هواداران خشمگینی مواجه خواهد شد که احساس می‌کنند با حضور این مربی می‌توانستند در ادامه لیگ به قهرمانی برسند. در واقع هر آنچه این مربی باهوش در دو هفته گذشته انجام داده و هر روز هم خواستار آن است که امتیاز بیشتری از باشگاه بگیرد، سوار شدن روی همین موج بوده. استراماچونی می‌داند که جایگاه تضمین شده‌ای در میان هواداران دارد و مدیران استقلال هم برای اینکه هوادار را با خود همراه کنند، چاره‌ای ندارند جز اینکه مذاکره با او را ادامه دهند.

استراماچونی این موقعیت ویژه را به خوبی تشخیص داده و مطمئن است اراده قاطعی برای خاتمه مذاکره با او وجود ندارد. مصاحبه‌های او را در این مدت یک بار دیگر مرور کنید و ببینید چطور و با چه ذوقی از تجمع هواداران جلوی در باشگاه و وزارت ورزش یاد می‌کند و با چه ژست پیروزمندانه‌ای از این مسأله می‌گوید که چند سیاستمدار و دیپلمات تلاش کرده‌اند که راضی شود به ایران بازگردد.

در حالت دوم، اگر هم استراماچونی برگردد، تردید نداشته باشید بازیکنانی که تا این مقطع از فصل فقط 30-20 درصد قراردادشان را دریافت کرده‌اند و بسیاری از آنها هنوز از فصل گذشته هم مبلغ قابل توجهی طلبکار هستند، دیگر با مربی‌ای که در نیم فصل 100‌درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده، در یک جبهه نخواهند بود و با احساس سرخوردگی، فصل را ادامه خواهند داد.

آنهایی که اتمسفر فوتبال ایران را می‌شناسند، قطعاً تأیید خواهند کرد که وقتی میزان دریافتی مربی با بازیکنان تناسب نداشته باشد، رختکن تیم دچار تنش و التهاب خواهد شد و هر روز یک حاشیه جدید در آن متولد می‌شود. در این موقعیت پیچیده اما باشگاه استقلال همچنان مشغول پاسخ دادن به غرولندهای استراماچونی است، بی‌آنکه نشانه‌هایی از قاطعیت و قدرت تصمیم‌گیری را بروز دهد.

اگر این انفعال و سردرگمی در استقلال همچنان ادامه داشته باشد، در واقع مدیران باشگاه فقط به بازی پیچیده‌ای که استراماچونی شروع کرده، تن می‌دهند. بازی‌ای که در هر حالتی، برنده آن استقلال نخواهد بود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    1 0
    بالای چشم هر کی هر چی به خدا بریدیم خدا لعنت کنه همگیشونو از وزیر ۰۰۰۰ تا مدیرعامل مستعفی و ۰۰ و تا نامردی که فقط وقت کشت حواله همه بدخواهان و دشمنان ضربه زن از خودی و غریبه با خدا
  • هوادار واقعی IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 0
    این دو معادله باخت دسته گله عضو هیئت مدیره و مسئولین هست و نباید سر ما هوادارهای بیچاره رو زیر آب کرد. لطف کنن همگی دسته جمعی استفعا بدن و مسئولین تایید کنند در عرض دوساعت عین بعضیا! بعد خود هوادار بلده هشت نفر رو به عنوان هیئت مدیره گزینه بذاره روی میز مسئولین. الان منطقی راه اینه سرمربی برگرده و با خواسته‌هاش موافقت بشه چون حقشه و دستمزد بچه‌های با غیرت تیممون رو بدن، ما که مثل بعضیا تیممون خیلی گرون بسته نشده که و در ضمن کلی درآمد زایی کرد باشگاه با فراری دادن ستاره‌هامون. همون کاری که می‌خواید سر زوج خط حمله‌ بیارید و نابودشون کنید. ما دیگه ته همه اینا رو حفظیم از بس سرمون کلاه گذاشتید
  • اکبر IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    6 1
    آقامن خودم استقلالی دوآتیشه ام استراماچونی وامثال آن غلط میکنن ازاستقلال بزرگترباشند،،درسته استقلال الان صاحب نداره ولی کسی هم حق نداره برامانازکنه،،چلسی بااون همه بزرگیش واون همه سرمایه رفته دنبال لمپارد که عاشق تیمه نه یکی مثل استراماچونی پول پرست،،بزاریدجونی مثل فرهاد که عاشقه تیمه سرمربی باشه بهش وقت بدید چطورمابه خارجی هااعتمادداریم ولی به سرمایه خودمون نه،،درضمن ماهیچ عصبانی نیستیم الکی نگید هواداران عصبی،،فقط مدیربی عرضه مثل فتحی برامانذاریدبذاریدباشگاه دست پیشکسوتهاباشه وسلام
  • کوشا IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    4 1
    چرا نمی فهمید؟ شروطی که استرا گذاشته رو هیچ آدم عاقلی نمی پذیره. بحث طرفداران اینه که چرا یه مشت مدیر نالایق با بدقولی ها و دروغ هاشان باعث شدن کار به اینجا بکشه !!! لطفا بفهمید
  • محمد از اندیمشک IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    4 0
    مسأله پایبندی یا عدم پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه‌ای است. مسأله حفظ شأن و شخصیت یک باشگاه پرسابقه است که دو بار قهرمان آسیا شده...
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    3 3
    حق با استراماچونی هست. فیفا میگه سیاست از فوتبال جداست. ما جوری قاطیش کردیم که معلوم نیست سیاست جزئی از فوتبال هست یا فوتبال جزئی از سیاست. من اگر مقامات بلندپایه یه کشور می‌اومدن دنبالم جو گیر میشدم. یه لحظه خودتون رو بزارین سر جاش. فرض کنید امروز قهر میکنید و سر کار نمی‌رید بعد از ظهر معاون وزارت خارجه میاد در خونتون معلومه که احساس غرور میکنید جوگیر میشید. اینو روزی که رفته بود باید می‌گفتن خداحافظ
  • محمود اسلامی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    3 4
    نویسنده لنگی میشه لطف کنی فقط یه سوال را جواب بدی چرا با اینکه میدونستن با ندادن حقوقش میتونه فسخ کنه بهش حقوق ندادن بجز اینه که بذاره بره تا تیم استقلال را بزنید زمین. استرا داشت خوب کار می‌کرد و خوب نتیجه می‌گرفت پس باید پولشو سروقت می‌دادید ولی تنها جوریکه میشد ترمز استقلال را کشید همینجوری بود تا سوگولیتون صدرنشین بشه حالا هم لطفا فضولی خفت استقلال را نکنید چون اگه خفتی هم باشه برای ما و باشگاه ماست به شما ربطی نداره
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
      1 2
      به همون دلیل که پول برانکو رو ندادن تا شما بیاید بالا
    • هوادار واقعی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
      0 0
      ب انکو که به لطف خبرنهارها و داورا و... اومد بالا. خودتون رو به کوچه علی چپ نزنید، دیدیم چجوری دست به سرتون کرد و تو تیم‌های حاشیه خلیج فارس دیدیم شاهکارش رو...
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    8 0
    مردم نون شب ندارن اونوقت باید برا یه خارجی سر و دست بشکونند
  • هادی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    3 0
    هوادارا خواستار استعفای دست جمعیه هیئت مدیره بی عرضه و دلال تیم هستن
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    چگونه یک باشگاه را نابود کنیم؟ اگر میخواهید در کمتر از یک نیم فصل یک تیم را از اوج به قعر دره نابودی ببرید از اساتید مجرب در هیئت مدیره استقلال علی الخصوص پروفسور فتحی بهره ببرید.
  • دلپاک IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام. حالا که این معامله دو سر باخت هست چرا ما عاقل نباشیم و آنرا به دو سر برد با برگرداندن استراماچونی تبدیل نکنیم. و دست از لجبازی و ندانم کاری برداریم البته آنچه مشخص است اینکه مدیریت وقت سربلندی استقلال را نمی‌خواد. از وزیر لنگی گرفته تا دست نشانده هایش. همه ضد استقلال و هوادارانش هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس