کد خبر 1023671
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کالدرون و انصاری فرد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید رفتار مربیان خارجی طی ماه‌های اخیر به اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران ضربه می‌زند.

به گزارش مشرق، مرتضی کرمانی مقدم درباره عملکرد گابریل کالدرون در پرسپولیس اظهار کرد: روزهای اولی که این مربی آمده بود انتقادات زیادی به عملکردش مطرح می‌شد. برخی او را با برانکو مقایسه می‌کردند و می‌گفتند توانایی فنی‌اش پایین‌تر از مربی کروات است اما من همان موقع هم گفتم باید به او زمان بدهند تا کارش را انجام بدهد. نباید اینگونه باشد که با یک باخت تیمی را تحت فشار بگذارند. الان هم که می‌بینید پرسپولیس با هدایت کالدرون نتایج خوبی می‌گیرد و در بالای جدول قرار دارد و می‌تواند برای کسب چهارمین قهرمانی تلاش کند.

او افزود: البته نوع و شیوه بازی کالدرون تفاوت‌های زیادی با تیم برانکو دارد من به شخصه یک بازی هجومی را می‌پسندم و کالدرون هم دقیقا به همین سبک فوتبال ارائه می‌کند بنابراین فکر می‌کنم پرسپولیس او می‌تواند در نیم فصل دوم روند خوبش را ادامه دهد تا برای چهارمین بار پیاپی پرسپولیس به قهرمانی برسد.

بیشتر بخوانید:

نود دقیقه تا عبور کالدرون از پروفسور

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه به ناراحتی سرمربی این تیم از باشگاه اشاره کرد و گفت:‌ واقعا خوب نیست که سرمربی تیم به خاطر برخی مسائل ناراحت باشد و درباره باشگاه به صحبت بپردازد. کالدرون یک مربی حرفه‌ای است و درخواست‌های حرفه‌ای دارد. وقتی مطالباتش را می‌خواهد باید به او پرداخت کنند. مربیان خارجی مثل مربیان ایرانی نیستند که دستمزدشان را ببخشند و پیگیر پولشان نباشند. وقتی قرار است باشگاهی با یک مربی خارجی قرارداد ببندد قاعدتا باید به فکر منابع مالی پرداخت دستمزد او هم باشد نه اینکه بدون هیچ فکری قرارداد ببندد و بعد فکر کند که از کجا پولش را تامین کند.

کرمانی مقدم تصریح کرد: وقتی اینگونه رفتارها ادامه داشته باشد شاهد این مشکلات هستیم که در فوتبالمان می‌بینیم. رفتارهایی که مربیان خارجی این روزها با فوتبال ما انجام می‌دهند برای اعتبار بین‌المللی فوتبال ایران خوب نیست. با این شرایط دیگر هیچ خارجی به ایران نمی‌آید که کار کند. شاید این مساله به نفع مربیان ایرانی باشد اما قطعا در مجامع بین‌المللی برای فوتبال ایران خوب نیست. وقتی یک مربی خارجی می‌آورید باید بتوانید مثل یک حرفه‌ای با او رفتار کنید و درخواست‌هایش را برای برگزاری اردو و همین طور فراهم کردن امکانات اجرا کنید. وقتی یک مربی مثل کالدرون می‌گوید مطالبات بازیکنانم پرداخت شود یعنی او می‌خواهد بازیکنانش با فکر باز و بدون استرس و نگرانی تمرین کنند. اگر باشگاه نمی‌تواند پول قراردادها را بپردازد پس چرا این قراردادها را منعقد کرده است؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس