کد خبر 1023319
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
استراماچونی

داستان استقلال و استرا یک تراژدی واقعی است، یک فاجعه بزرگ، یک باخت همگانی و این وسط بیچاره طرفداران استقلال که قربانی امیال یک عده زیاده‌خواه شدند.

به گزارش مشرق، از آن روزی که استراماچونی با انتشار نامه‌ای کوتاه، قراردادش با استقلال را یک‌طرفه فسخ کرد و رفت، ۱۶ روز می‌گذرد و در این ۱۶ روز، آب خوش از گلوی طرفداران استقلال پایین نرفته است... درست شبیه آن روز‌هایی که با رفتن برانکو، هواداران پرسپولیس به‌هم ریختند و ناراحت شدند، حالا هواداران استقلال به در و دیوار می‌زنند تا شرایط تیم‌شان عادی شود، اما متأسفانه هیچ فایده‌ای ندارد. دعوایی که اگر مدیران استقلال به تعهدات‌شان و قرارداد اولیه پایبند بودند، اصلاً به‌وجود نمی‌آمد، با کنش‌ها و واکنش‌های افراد منفعت‌طلبی که دنبال نفع شخصی خود هستند، تبدیل به یک بحران شد و حالا دیگر به نظر می‌رسد استقلال و استرا به آخر خط رسیده باشند.


داستان استقلال و استرا یک تراژدی واقعی است، یک فاجعه بزرگ، یک باخت همگانی و این وسط بیچاره طرفداران استقلال که قربانی امیال یک عده زیاده‌خواه شدند.


هواداران استقلال مانده‌اند چه کسی راست می‌گوید؟ استرا که گفته من هیچ‌چیز اضافه‌ای نمی‌خواهم یا هیئت مدیره استقلال که ایمیل وکلای او را منتشر کرده است؟


حقیقتش هر دو طرف راست می‌گویند، اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام تمام واقعیت را نمی‌گویند!


استراماچونی که می‌گوید من آدم صادقی هستم تا به امروز هیچ دروغی به طرفداران استقلال نگفته، اما مسئله اینجاست که تمام حقایق را هم به زبان نمی‌آورد و فقط آن بخشی را می‌گوید که به نفع خودش باشد. استراماچونی راست می‌گوید که عده‌ای در تهران دنبال فراری دادن او از استقلال هستند، اما این را نمی‌گوید که خودش هم بعد از پی بردن به علایق و سلایق طرفداران استقلال وسوسه شده از فرصت استفاده کند و با استفاده ابزاری از فشار طرفداران استقلال، از باشگاه امتیاز بگیرد.


مدیران استقلال هم راست می‌گویند؛ استراماچونی واقعاً از آن‌ها خواسته تمام دستمزدش را به حساب یک بانک ایتالیایی بریزند، چون دیگر به آن‌ها اعتماد ندارد. استراماچونی واقعاً از آن‌ها خواسته قرارداد جدید تا پایان فصل جاری اعتبار داشته باشد، اما آن‌ها هم فقط بخشی از حقیقت را می‌گویند و از گفتن این واقعیت‌ها به مردم خودداری می‌کنند که نماینده خودشان در ایتالیا به استراماچونی گفت ما تمام پول قرارداد تو را به حساب یک بانک ایتالیایی سپرده می‌کنیم و تأکید کرد اگر فکر می‌کنی قادر به همکاری درازمدت با باشگاه نیستی، بیا و فقط همین فصل را تمام کن...

بیشتر بخوانید:

سرمربی ۹۹ درصدی استقلال


دو طرف از گفتن حقایقی که به ضرر خودشان است، پرهیز می‌کنند و مردم را سرگردان کرده‌اند. این طرف برخی اعضای هیئت مدیره تمایلی به ماندن استراماچونی ندارند و ماندن او را شکست خودشان تلقی می‌کنند. آن‌ها فقط می‌خواهند نزد هواداران، شرمنده و بازنده نباشند و برای‌شان همین کافی است و اصلاً نمی‌خواهند استرا برگردد. آن‌طرف هم وکلای استرا می‌خواهند از آبی که گل‌آلود شده، ماهی‌های درشت صید کنند.


از اینجا به بعد دیگر بعید است همکاری استقلال و استرا ادامه پیدا کند. باید این همکاری را پایان‌یافته تلقی کرد، ولی بیچاره طرفداران استقلال که این وسط گرفتار شده‌اند. آن‌ها وسط این دعوا، بازنده‌های واقعی هستند. به‌نظر می‌رسد نه استقلال می‌خواهد استرا برگردد و نه پاستورلا اجازه می‌دهد استرا به همکاری با آبی‌ها ادامه دهد و این هیاهو فقط به این دلیل است که طرفین می‌خواهند پیش مردم خراب نشوند و در قامت برنده باقی بمانند.


نقش‌آفرینان احتمالی پایان یک دعوای بی‌پایان
آبی‌پوشان منتظر تصمیم نهایی کاپیتان
 
آندره‌آ استراماچونی؛ راست می‌گویی بیا تهران
مرد ایتالیایی متهم است از احساسات طرفداران استقلال سوءاستفاده کرده و وقتی فهمیده محبوب آنهاست، بازی را عوض کرده و توقعات خود را بالا برده، اما استراماچونی می‌گوید تمام این‌ها تهمت است و او آمادگی دارد مقابل چشم رسانه‌ها در مناظره‌ای با حضور مدیران استقلال
شرکت کند. طرفداران استقلال می‌گویند استرا اگر راست می‌گوید اول به تهران بیاید تا آن‌ها تا آخر خط از او حمایت کنند... استرا از خلیل‌زاده، فتحی و منزوی دلخور است.
 
فدریکو پاستورلا؛ مرد پشت پرده قصه آبی‌ها
درباره‌اش می‌گویند او تصمیم‌گیرنده اصلی است و استراماچونی بدون اجازه‌اش آب نمی‌خورد. شایعه شده پاستورلا به آندره‌آ گفته دیگر به تهران برنگردد، اما دیروز خودش به خبرورزشی گفت: هنوز هم اگر اراده‌ای برای همکاری با استراماچونی وجود داشته باشد، در صورت تغییر برخی افراد که کاری جز عصبانی کردن آندره‌آ و خراب کردن رابطه او و بازیکنان ندارند، مرد ایتالیایی را به تهران می‌آورد. پاستورلا هم خلیل‌زاده، فتحی و منزوی را مقصر می‌داند.
 
علی خطیر؛ هیئت مدیره قبولش ندارد
قرارداد اولیه با استراماچونی را او نوشت، قراردادی که غرامت فوق‌العاده سنگین داشت و مرد ایتالیایی نمی‌توانست از آن خارج شود، اما باشگاه با نپرداختن دستمزد سرمربی و رعایت نکردن قوانین مهم فیفا، باعث شد استرا یک‌طرفه فسخ کند. می‌گویند او به خاطر آشنایی با روحیات استراماچونی هنوز هم می‌تواند مرد ایتالیایی را به تهران برگرداند، اما هیئت مدیره راغب به همکاری با او نیست.
 
علی فتح‌الله زاده؛ آماده مذاکره با استرا؟
عضو جدید هیئت مدیره استقلال به خبرورزشی گفت: «من نمی‌توانم به هواداران دروغ بگویم. اگر به من اجازه بدهند حاضرم به دیدار استراماچونی بروم و با او رودررو مذاکره کنم. البته اگر استراماچونی هم بخواهد در این مذاکره حاضر باشد. هیچ کس جرأت نداشت حقیقت را به هواداران بگوید، ولی من گفتم.» او ادعا دارد آماده مذاکره با استرا است، ولی هواداران استقلال معتقدند هیئت مدیره پشت حاجی آبی‌ها مخفی شد و او را در این دعوا قربانی کرد.
 
وریا غفوری؛ چشم امید طرفداران به کاپیتان
عده‌ای در تلاش هستند وریا غفوری را به مصاحبه علیه استراماچونی تحریک کنند، اما کاپیتان استقلال با وجود دلخوری از استراماچونی هنوز در حال بررسی دقیق ماجراست و تا مطمئن نشود حرفی نمی‌زند. وریا از مرد ایتالیایی دلخور است، چون به او گفته بود به قرارداد قبلی پایبندم، اما خواسته‌های جدیدش خلاف این ادعا بود. چشم امید هواداران استقلال در این دعوا به وریاست و بازیکنان هم گوش به فرمان او هستند. کاپیتانی که در این ۱۶ روز بحرانی واقعاً به داد استقلال رسید.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس