مهران مدیری دورهمی

مدعیان آزادی برای شایعه دستمزد میلیاردی مهران مدیری گریبان چاک کردند و نگران پول‌های بیت‌المال شدند.چرا همین افراد در مقابل پرونده‌های مالی سنگینی که در دولت وجود دارد، سکوت کرده‌اند؟!

به گزارش مشرق، حمله هماهنگ چند رسانه نزدیک به کارگزاران و جریان اصلاحات به مهران مدیری در واکنش به انتقادات او از دولت، در حالی است که این رسانه‌ها در روزهای پس از گران شدن بنزین و شدت گرفتن اعتراضات مردمی علیه دولت، به عنوان رسانه‌های دولتی، در مقابل مردم ایستادند. به گزارش «وطن امروز»، تهاجم سراسری رسانه‌های نزدیک به دولت به مجری برنامه دورهمی، حالا رنگ و بویی متفاوت پیدا کرده و دولتی‌های فعال در رسانه‌ها در تلاشند با زدن انگ‌های سیاسی به مهران مدیری به تخریب او بپردازند.
در آخرین قسمت از برنامه «دورهمی» که به مناسبت شب یلدا روی آنتن رفت، فضای مجازی که اتفاقا مدیری درباره آن هم نکاتی را یادآور شده بود، محلی برای زدن انگ‌های مختلف به او شد و عناوینی نظیر «هنرمند سفارشی»، «شومن حکومتی»، «دلقک فرصت‌طلب» و... روانه‌اش شد. برخی روزنامه‌ها هم تمام تلاش خود را کردند که از این قافله عقب نمانند و با تیترهایی نظیر دورهمی میلیاردی، مرد میلیارد تومانی و... به او حمله کردند؛ حمله‌ای که بیشتر از سمت و سوی طرفداران دولت بود و نشان می‌داد آنچه بیشتر این جماعت را عصبانی کرده، حرف‌هایی است که مدیری به روال همیشه زده است. 
بیشتر بخوانید:

مدیری در ویژه‌برنامه شب یلدا حرف‌هایی از جنس مردم زد! حرف‌هایی که مانند همیشه دغدغه‌های او را در موضوعات اجتماعی نشان داد که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.
مدیری: دوباره شروع شد. ما آمدیم. ما 13 فروردین اگر یادتان باشد آمدیم تا سری جدید را شروع کنیم شد آخرین برنامه‌مان و کلا هوا شدیم. بعد رفتیم یک برنامه‌ای مثل دورهمی طراحی کردیم در اینترنت و فکر کردیم آنجا آزادتر است و می‌توانیم آنجا همدیگر را به اسم کوچک صدا کنیم. یک مدت رفتیم ولی دیدیم بچه‌های گروه جنبه ندارند. کلا فکر کرده‌اند در اینترنت خط قرمز وجود ندارد. 
- برای بخش خواننده زنگ زده بودن به کسی که می‌گفتم کیه؟ می‌گفتند خیالت راحت جنتلمن است! آخر سر مجبور شدم گروه را جمع کنم، یک جلسه توجیهی بگذارم و نقشه جغرافیا را بگذارم جلوی‌شان و بگویم بچه‌ها ما هنوز این ور آبیم. آنجا هم که شروع کردیم دوباره هوای‌مان کردند. بعد رفتیم شبکه نمایش خانگی ولی من پشیمان شدم.
- یک شب رفته بودم سوپرمارکت یک خانمی آمد گفت: «سلام آقا! 2 کیلو عدس بدهید، یک مدیری!» بهم برخورد و پشیمان شدم. رفتیم سراغ ایده بعدی. گفتم برنامه را ضبط کنیم روی نوار وی‌اچ‌اس. شب‌ها با شناسنامه گرویی می‌گیریم و وی‌اچ‌اس کرایه می‌دهیم ولی گفتند اگر آخرش شو نداشته باشد، اصلا فروش نمی‌رود.
- برگشتیم به دورهمی خودمان. من گفتم آقایان خودتان بروید تصمیم بگیرید درباره شروع دورهمی. هر وقت صلاح می‌دانید دورهمی کی شروع شود، اصلا به من هم نگویید و خودتان اعلام کنید. من خودم صبح جمعه فهمیدم دورهمی پخش می‌شود.
* کنایه‌ای که برای دولتی‌ها سنگین تمام شد
تیزترین وجه انتقادی او در این سخنان نیز مربوط به موضوع اعلام نرخ جدید بنزین و سخنان رئیس‌جمهور بود که اعلام کرده بود خودش هم از این تصمیم بی‌خبر بوده است. در ادامه هم او اشاره‌ای به آلودگی هوا کرد و گفت: مسؤولان فرموده بودند آلودگی هوای تهران ربطی به کیفیت بنزین ندارد! هر جور راحتید! 80  میلیون نفریم دور هم می‌میریم.
مدیری همچنین تاکید کرده بود: سرویس کردن کار ما نیست، ما آفریده شده‌ایم برای سرویس شدن. درباره شب یلدا و گرانی‌ها هم از این گفت که: خانواده‌های بسیاری امشب خون گریه می‌کنند. پول ندارند که کادویی برای خانواده‌شان بگیرند. و اینکه امشب ناراحت‌ترین شب زندگی‌اش و طولانی‌ترین شب زندگی‌اش است که می‌خواهد فقط بگذرد. 
البته انصافا نمی‌توان از گفت‌وگوی او با میهمانان برنامه (سروش صحت، پژمان بازغی و محمد علیمردانی) گذشت که برای اولین‌بار با جسارت درباره موضوع سلبریتی‌ها، مباحث مالیاتی آنها و حدود اظهارنظر آنها سخن گفت.
* انتقاد پذیرفته نیست، حتی از شما دوست عزیز!
همه برنامه همین بود! گوشزد کردن اتفاقاتی که بیخ گوش مسؤولان در حال افتادن است و کسی توجهی به آنها ندارد. نکاتی که مهران مدیری را این‌بار از سوی حامیان دولت با شایعه دستمزد میلیاردی مواجه کرد و نشان داد انتقاد پذیرفته نیست!  
مدعیان آزادی بیان برای شایعه دستمزد میلیاردی مهران مدیری گریبان چاک کردند و نگران پول‌هایی شدند که از جیب بیت‌المال برداشته است. ادعای کذبی که بدون هیچ سند و مدرکی عنوان شد و نکته قابل تأمل ماجرا اینجاست که چرا همین افراد در مقابل پرونده‌های مالی سنگینی که در دولت وجود دارد، سکوت کرده‌اند و هیچ‌کدام نسبت به میلیاردها تومانی که به دلیل برنامه‌ریزی‌های نادرست هدر رفته، حرفی برای گفتن ندارند!
جالب اینکه حزب کارگزاران سازندگی که شماری از اعضای  این حزب یا مجرم اقتصادی هستند یا همواره در مظان اتهام قرار داشته‌اند نیز از دستمزد مدیری انتقاد کرده است.
* منبع آگاه: مهران مدیری اصلا با صدواسیما قرارداد ندارد
در همین رابطه یک منبع آگاه در سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با فارس، ماجرای دستمزد میلیاردی صداوسیما به مهران مدیری را تکذیب و تصریح کرد: اصلا طرح موضوع از پایه ایراد دارد. چون مهران مدیری با تلویزیون قراردادی ندارد. قرارداد او با تهیه‌کننده است و این تهیه‌کننده است که تعیین می‌کند چه دستمزدی به مجری خود بدهد.
وی ادامه داد: برای تهیه چنین برنامه‌هایی بودجه مشخص و معینی وجود دارد، قراردادهای شفافی امضا می‌شود و غیرممکن است یک مجری بتواند قرارداد دستمزد میلیاردی با تلویزیون ببندد. ضمن اینکه این نکته را فراموش نکنیم که حتی اگر این اتفاق بیفتد، میزان سودآوری مهران مدیری برای تلویزیون چندین برابر دستمزدی است که می‌گیرد.
* رنجبران: برخی سناریوی سیاسی‌شان شکست خورد/ مسیر شادی مردم ادامه دارد
در همین رابطه اما «محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما نیز در فضای مجازی نوشت: «به شادی مردم نگاه سیاسی نداشته باشید. تا از چم و خم قصه‌ها هم با خبر نشده‌اید، تیتر یک نزنید. این حجم از تماس‌های مردم با 162 و میزان رضایت‌شان از برنامه‌های شب یلدا قیمت ندارد. اگرچه در سازمان صداوسیما همیشه با حداقل قیمت هزینه شادی پرداخت می‌شود».
او همچنین تاکید کرده: «برخی‌ها که با این شادی مردم و موفقیت صداوسیما سناریوی سیاسی‌شان را شکست خورده و چندصد میلیارد تومان‌شان را از کف رفته می‌دانند، بدانید و بدانند که این مسیر ادامه دارد».
چند سالی است که مدیری به اجرای برنامه «دورهمی» رو آورده است. هرچند جای خالی این برنامه سال گذشته عرصه را برای شبکه‌های دیگر باز کرد اما شبکه نسیم نشان داد می‌خواهد از کسی که با «جعبه جادو» به شهرت و محبوبیت رسیده، همچنان استفاده کند و به‌رغم شایعات باز هم این سلبریتی میانسال را به خانه اول خود بازگرداند.
اینکه برخی کاندیداهای انتخابات و دولت‌ها از سلبریتی‌ها برای رسیدن به رای بیشتر بهره می‌برند، موضوع جدیدی نیست اما این بار برگ جدیدی رو شد و آن اینکه: هرکس با ما نیست، علیه ما است حتی اگر سلبریتی باشد که همواره ابزار ما بوده است!
منبع : وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    29 0
    پناه میبرند بر کدخدا از بستن دهان منتقدان!!!!!!
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    23 1
    با این دستو پا زدنها افساد تلپها بیشتر خودوشونو خراب میکنند!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    19 1
    اقای مدیری اگه یک سر سوزن تو دلش نیت رضای خدا را کنه من قول می دهم اون دنیا در اعلی علیین هست شاد کردن ملت مسلمانی که از ظلم استکبار و اصلاح طلب و لیبرال در عذابه بزرگترین عبادته . اقای مدیری خدا قوت
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    41 1
    این مقاله خوب و مهمی بود و استفاده کردم. تشکر صمیمانه از خبرگزاری مشرق و روزنامه وطن امروز
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
    0 1
    مدیری هم در انتقاد از وضع موجود از انصاف خارج شده و به سیاه نمایی و جهنمی نشان دادن اوضاع رسیده . گفته " خانواده های بسیاری امشب خون گریه می کنند و پول ندارند برای خانواده شان کادویی بگیرند " . اصلا مگه برای شب یلدا باید کادویی گرفت؟!!! ما که نه تا حالا گرفتیم و نه شنیدیم !! بعد هم واقعا شرایط اونجور نیست که آدم خون گریه کنه(حداقل برای شاغلین) . بالاخره همه باید درک کنیم که در یک جنگ تمام عیار و ناجوانمردانه اقتصادی هستیم و انتظار نداشته باشیم مثل مثلا ۱۰ سال پیش که شرایط عادی بود زندگی کنیم ؛ صادرات نفت به عنوان مهمترین منبع درامد دولت تقریبا صفر شده . من نفسم از جای گرم درنمیاد ؛ کارمند یک شرکت پیمانکاری در پروژه های صنعتی با قرارداد یکماهه هستم که ماه به ماه قرارداد جدید امضا می کنم . خودم الان در سن ۴۲ سالگی یک پراید مدل ۸۴ سوار میشم و پس از پرداخت قسط وامها با ماهی ۲ میلیون که برایم می ماند یک خانواده ۴ نفره را اداره می کنم اما می دانم که دولت در شرایط بسیار دشوار و سختی است و همگی باید بردباری و تحمل کنیم . گریه هم نمی کنم چه برسه به خون !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس