کد خبر 1023068
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
مقتدی صدر نمایه

رهبر جریان صدر در حالی که با نامزدهای معرفی شده از سوی گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت جدید به دلایل مختلف مخالفت می‌کند، چهار نامزد برای تصدی نخست وزیری معرفی کرده است.

به گزارش مشرق  به نقل از شبکه السومریه، دفتر ویژه مقتدی صدر امروز سه شنبه اسامی چهار نفر را به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری عراق معرفی کرده و گفته است این افراد هیچ فعالیتی در چارچوب جریان صدر نداشته و به آن وابسته نیستند.

بیشتر بخوانید:

 احمد کریم حمد العجباوی‌،رافد عبدالرحیم نعمان الاعرجی،سعد غالی کاظم التمیمی و غزوان یاسر منیجل الشبلاوی چهار فردی هستند که جریان صدر آنها را برای تصدی نخست وزیری معرفی کرده است.

آغاز جلسه  علنی پارلمان به ریاست الکعبی

خبر دیگر اینکه نشست علنی پارلمان عراق از لحظاتی پیش به ریاست حسن  الکعبی معاون  اول رئیس پارلمان آغاز شده است.

یک منبع پارلمانی گفته  است پارلمان امروز بیست و چهارمین نشست خود از دوره قانونگذاری نخست را به ریاست حسن الکعبی و با حضور 184 نماینده آغاز کرده است. الکعبی تاکید کرده است که این نشست علنی و در برابر  افکارعمومی برگزار می‌شود.

الفرات از ادای سوگند سه نماینده جدید در صحن پارلمان خبر داده است.

خبر دیگر اینکه حنین قدو از نمایندگان عضو ائتلاف البناء گفته است این ائتلاف پس از کنار گذاشتن نام قصی السهیل،  اسامی جدیدی را برای تصدی نخست وزیری بررسی می‌کند.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق هم گفت تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با عبور از شرایط کنونی به سمت اصلاحات بیشتر حرکت کنیم.

خبر دیگر  اینکه ریاست پارلمان عراق از کمیسیون امنیت و دفاعی خواسته است موضوع قانونی بودن زمینی که سفارت آمریکا در آن احداث شده را پیگیری کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس