استراماچونی

فتح الله زاده باید نشان دهد که نه او فتحعلی شاه قاجار است و نه قرار است یک معاهده ترکمانچای نوین در هزاره سوم با یک طرف خارجی را امضا کند! معاهده ای که ندانم کاری مدیران استقلال آن را به اینجا رساند.

سرویس ورزش مشرق – داستان استقلال و استراماچونی به یک سریال طولانی تبدیل شده و هر روز داستان و افشاگری جدیدی از دل آن بیرون می آید و این کلاف سردرگم را پیچیده تر می کند.

به نظر می رسید با بسیج همه ارکان دولتی و وزیر و سفیر و.... و نقد شدن چک استقلال در ایتالیا توسط استراماچونی و اعلام آمادگی مربی ایتالیایی برای بازگشت به تمرینات این داستان خاتمه پیدا کرده است و استرا بعد از تعطیلات کریسمس به ایران خواهد آمد. اما صحبت های علی فتح الله زاده در یک برنامه تلویزیونی و مطرح کردن خواسته های جدید سرمربی استقلال که حکایت از نیامدن او به ایران دارد، شوک دیگری به هواداران وارد کرد!


هرچند هواداران استقلال پس از این صحبت ها بازهم به مدیریت استقلال تاختند و آن ها را عامل نیامدن استراماچونی دانستند اما رونمایی از ایمیل جدید وکلای استراماچونی که حاوی ۱۱ بند و درخواست بود نظر خیلی از هواداران را درباره مربی ایتالیایی عوض کرد. (اینجا بخوانید)


هرکسی مطالعه کمی درباره تاریخ ایران داشته باشد با خواندن این خواسته های استراماچونی  بلافاصله به یاد «عهدنامه ترکمانچای» می افتد که براساس آن علاوه بر دادن امتیازات زیاد ایران به دولت روسیه بخشهای مهمی نیز از کشورمان جدا شد تا نام «فتحعلی شاه قاجار» برای همیشه با این قرارداد ننگین عجین شود.

بیشتر بخوانید:
 

پاسخ تند باشگاه استقلال به افشاگری استراماچونی
 

استقلال ایمیل ارسالی استرا را منتشر کرد +عکس
 

استرا بیش از ۵۰ درصد گرفت و نیامد!
 

استقلال باید از استراماچونی شکایت کند
 

شفر: باید مثل استراماچونی رفتار می‌کردم
 

یک ایرانی در حال خیانت به استقلال است
 

این هنرنمایی فقط از مدیریت خسته ورزش کشور بر می‌آمد!


شاهکار امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال بعد از اتفاقات جنجالی فصل قبل و اوایل فصل جاری و از دست دادن چند بازیکن، با قهر استراماچونی تکمیل شد تا خواسته قریب به اتفاق هواداران پس از چندماه رنگ واقعیت بگیرد و فتحی برکنار شود. با رفتن فتحی که البته از عجایب روزگار هنوز عضو هیئت مدیره است و در تصمیم گیری های باشگاه نقش دارد! خلیل زاده سرپرست باشگاه شد و چند روز قبل «علی فتح الله زاده» به عضویت هیئت مدیره درآمد که به احتمال زیاد به عنوان مدیرعامل بعدی معرفی خواهد شد.


این روزها فتح الله زاده نقش اول ماموریت پیگیری بازگشت استراماچونی را برعهده دارد و به خاطر هواداران برای بازگشت او تضمین پرداخت یکماه حقوق جلوتر از موعد را هم داده است! (که این تضمین هم از اقتدار مدیریتی به دور است) از فحوای کلام او می توان فهمید که با پذیرفتن برخی از شروط مرد ایتالیایی مشکلی ندارد اما با دادن یکجای پول قرارداد قبل از آمدن و مذاکره به شدت مخالف است و باشگاه استقلال هم در پاسخ به خواسته های استراماچونی تلویحاً مخالفت خود را اعلام کرده است. (اینجا بخوانید)


حالا فتح الله زاده باید نشان دهد که نه او فتحعلی شاه قاجار است و نه قرار است یک معاهده ترکمانچای نوین در هزاره سوم با یک طرف خارجی را امضا کند! معاهده ای که ندانم کاری های مدیران استقلال به خصوص فتحی (که اتفاقاً او هم با فتحعلی شاه تشابه اسمی دارد!) آن را به اینجا رسانده و کسی که حکم کارگر باشگاه استقلال را دارد برای بازگشت به محل کار خود برای کارفرما شرط و شروط می گذارد، چیزی که البته در فوتبال ایران مسبوق به سابقه است!


توجه به خواست هواداران در هر باشگاه پرطرفداری همچون استقلال در سراسر دنیا ارجحیت دارد. چه بسا همان ها هستند که شالوده اصلی باشگاه را تشکیل می دهند اما به طور قطع در چنین شرایطی آنها هم راضی به این همه خفت و خواری برای باشگاهی که میراث دار حجازی، پورحیدری‌، دانایی فرد، جباری، عبداللهی و... است نخواهند بود.


احترام به مهمان و مهمان نوازی خاصه اول و شهره ایرانی جماعت در طول تاریخ بوده و هست، که تا امروز هم به جد، این رسم را در قبال استراماچونی، همسر، فرزندانش و دستیاران وی به طور تمام و کمال به جا آورده ایم اما از قدیم و البته بجا گفته اند اندازه نگه دار که اندازه نکوست. قطعا عزت ایرانی این نیست که تن به هر خواسته ای بدهد حتی اگر به بهای قهرمانی یک تیم ورزشی در جهان باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    40 0
    اگه قراره دزد سر گردنه بشه نیاد صد سال سیاه
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    44 1
    چقدر پول بیت المال را هدر دادیم افسوس جایی هم پاسخگو نیست
  • قلبی به رنگ آبی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    36 6
    به خدا اعتبار و شرف استقلال بالاتر از این افراده چرا اینجوری می کنید با استقلال به عنوان یه استقلالی می گم یادمه سال 85 که آری هان بازی در می آورد برای پرسپولیس ، هوادارای این تیم یک صدا از انصای فر خواستن اخراجش کنه و اون هم با قاطعیت اخراجش کرد. استراماچونی یک دهم افتخارات و تجربه آری هان رو نداره . چرا استقلال و تحقیر می کنید جلوی این آدم. مهدی پاشازاده یا مجیدی یا ... دیگه چی کم دارن که از اون ها استفاده نکنیم یه بار قاطعانه بهش نه بگید. از فردا می گه ظرفای خونم تو ایتالیا رو هم استقلالی ها باید بشورن.
  • مرصاد IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    26 6
    باز این فتح اله زاده متکبر ازخودراضی و زورگو پیداش شد !!!
  • افشین IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    9 39
    لطفا جو نده کدوم ترکمانجای درخواستاش معقوله
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      21 4
      البته با عقل شما.
    • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      1 1
      عقلتان برجامی شده نیاز به پاک کردن داره
  • حمید IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    9 21
    باعث خفت و خاری استقلال مدیرانی هستند که باعث از بین رفتن عزت و آبرو و اعتبار ما هستند . آقای استرا نمونه ای از نا کارآمدی مدیریتی در فوتبال ما بود . وگرنه قرارداد و عملکردش با ویلموتس و کالدرون قابل مقایسه نبوده . لطفا انقد ادعا نکنید که وطن پرستید . همه میدونن مشرق از سر تا پا پرسپولیسیه
  • محمد IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    5 28
    روح فتحعلی شاه شاد باشه... اتفاقا قرارداد ترکمانچای خیلی هم خوب بود و از الطاف الهی بود... اگر ترکمنچای نبود کل ایران از دست میرفت.. در ضمن همون مناطق توسط محمد خان قاجار فتح شده بود و قبل از قاجار حتی مشهد و تبریز هم جزو ایران نبود... اگر الان اون مناطق جدا شده در جنگ با ترکمنچای جزو ایران بودند کلی بدبختی داشتند
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    22 2
    این مربی دیگه بدرد نمیخوره اگه استقلال را قهرمان جهان هم کند
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    4 16
    فتحعلی شاه ها اس اس رو احاطه کردند.بدم از فوتبال ایران میاد.خدا کنه بحرین وعراق نذارن بالا بره.اینهمه خون به دل هوادارا تاج کردند
  • جواد IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    2 1
    سلام خدمت هواداران استقلال.این بردهای پی در پی مدیون بازیکنانی با غیرتمون هستیم،نه این استرا(چکمه)ارزش ما ایرانیها خیلی بیشتر از این آدمهای زبون نفهمه.هر سازی که استرا زده آقا فتح الله زاده رقصید.ولش کنین.خودمونو جلو خارجیها نباید کوچیک کنیم.اعصاب همه ما استقلالیهارو بهم ریخت.شورشو در آورده.....
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    6 3
    چقدر برای این حقیر کیسه هزینه می کنید؟!!؟
  • FR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    2 0
    بابا شنا را قسم میدم به جان بچه دو ماه م ولش کنید اینقدر بهش باج ندین .پول مملکت به این اجنبی ندین صغیر کبیر یتیم عشایر روستایی همه تو این پول سهم دارند ترا خدا ولش کنین
  • قلم فروش IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    2 1
    نمیدونم چرا همه ی هو دلسوز استقلال شدن.اره هیچ نامی بزرگ تر از استقلال نییست ولی کدوم استقلال چهار ساله با همین حرفا ولی ایندفعه دیگه هوادار فرق خرس خاله های خودی رو نمیخوره ک مثلا دلسوز استقلال شدن.چرت نگو لطفا از نظر هوادار هیچ شرط غیر معقولی نداشته ب نظر من اگه بیادم از ی راه دیگه ضربه میزنن ب تیم اینا فقط چشم دیدن قوت گرفتن تاج ندارن و‌هر جور شده کار خودشونو میکنن
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    4 0
    این آقای فتح اله می خواد خودشو بکنه قهرمان وناجی اکا نمی دونه اگه استرا بیاد ونتیجه نگیره نابود میشه در ضمن آقا فتح اله بیا اوا اون 168هزار یورو که دادید به باد تکلیفشو مشخص کن
  • DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    آقای فتخ لا زاده! مراقب باش فتخعلی شاه نشوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس