سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دوستان دوران سختی خود را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و روسیه روابط تاریخی و ویژه دارند و به‌رغم فراز و نشیب‌هایی که روابط دوطرف در دوران‌های مختلف مخصوصاً در دو سده اخیر طی کرده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌ویژه در سالهای اخیر شاهد روابط ویژه با روسیه هستیم.

وی افزود: این روابط دشمنان و اخلالگرانی هم دارد اما ما به‌عنوان دو کشور همسایه و دو قدرت در منطقه ناچاریم کنار هم باشیم و هستیم.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، رهبران دو کشور تصمیم گرفتند این روابط تاریخی را به‌صورت خاص پیگیری کنند تا دارای یک جامعیتی باشد که همه موارد شامل همکاریهای دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را دربربگیرد.

وی ادامه داد: ما و روسیه در مجامع بین‌المللی همکاری و همسویی خوبی داریم و در بحث سوریه، جمهوری اسلامی ایران به‌همراه فدراسیون روسیه در حال پایان دادن به تنش‌ها و بازگرداندن ثبات و امنیت هستند و این ثبات به کل منطقه سرایت خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در مسائل دوجانبه هم روسیه کنار جمهوری اسلامی ایران بوده و به‌رغم تحریم‌ها و فشارهایی که آمریکا و غربی‌ها تحمیل کرده و به‌رغم تروریسم اقتصادی تحمیلی بر ایران، دوستان روسی تا آنجا که امکان داشته کنار ایران بودند.

وی در گفت‌وگو با ایرنا اضافه کرد: برای همین هم ایران حساب روسیه و چین را از کشورهای دیگر که در برجام هستند ازجمله انگلیس و آلمان جدا کرده است.

موسوی گفت: ایران دوستان دوران سختی را فراموش نخواهد کرد و این روابط در بستر مناسبی است و امیدوارم به‌نفع هر دو ملت ایران و روسیه گسترش یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس