کد خبر 1022904
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
پرچم نمایه روسیه

نخست‌وزیر روسیه با تأکید اینکه بررسی لغو تحریم‌های متقابل باید از طرف اوکراین مطرح شود، گفت: به‌رغم تحریم‌های آمریکا، گزینه‌های جایگزینی برای خط لوله گاز "جریان شمالی‌ــ‌۲" با کمی تأخیر پیدا خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه اعلام کرد که مسکو آماده است تا مسئله لغو تحریم‌ها را با دولت اوکراین بررسی کند، ولی ابتکارعمل باید از طرف کی‌یف آغاز شود.

نخست وزیر روسیه گفت: «ما همیشه به آنها [طرف اوکراینی] گفته‌ایم که اگر مایل باشید، ما حتی آمادگی داریم تا موضوع تحریم‌ها را به‌صورت دوجانبه بررسی کنیم، اما این کار به‌نوعی ابتکارعمل خود شما باشد، برای اینکه این اوکراین بود که برای نخستین بار تحریم‌ها علیه روسیه را اعمال کرد.»

بیشتر بخوانید:

مدودف در عین حال به این واقعیت اشاره کرد که فدراسیون روسیه برای اوکراین همچنان به‌عنوان "بزرگترین بازار و بزرگترین شریک تجاری" باقی مانده است.

به‌گفته وی، حجم همکاری‌های حفظ‌شده بین دو کشور هم برای مسکو و هم برای کی‌یف قابل توجه و بااهمیت هستند.

رئیس کابینه وزرای روسیه همچنین ازسرگیری تماس‌ها با همتای اوکراینی خود در آینده را رد نکرد، ولی یادآور شد که فعلاً چنین برنامه‌ریزی‌ای انجام نشده است.

اوکراین در بهار سال 2014 در رابطه با الحاق مجدد شبه‌جزیره کریمه به ترکیب روسیه و همچنین آغاز درگیری‌های نظامی در منطقه دونباس تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرد و این اقدامات محدودکننده تاکنون بارها تمدید شده‌اند.

نخست وزیر روسیه در پاسخ به سؤال دیگر خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که به‌رغم تحریم‌های در نظر گرفته‌شده از سوی دولت آمریکا، خط لوله گاز «جریان شمالی‌ــ‌2» حتماً تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

مدودف گفت: «من امینان دارم که شرکت "گازپروم" روسیه گزینه‌های جایگزینی برای چگونگی اجرای این طرح دارد، هرچند برای اجرای آن کمی بیشتر زمان صرف خواهد شد، ولی هیچ اشکالی ندارد و این وقفه هیچ مسئله فاجعه‌آمیزی نخواهد بود، برای اینکه روسیه در حال حاضر با طرف اوکراینی درباره شرایط انتقال گاز از طریق خاک این کشور به اروپا به توافق رسیده و عجله‌ای برای تکمیل این خط لوله وجود ندارد.»

در قانون بودجه دفاعی سال مالی 2020 آمریکا که روز جمعه توسط "دونالد ترامپ" امضا شد، در مجموع اقدامات لازم به‌منظور "بازدارندگی روسیه"، تحریم‌هایی علیه دو طرح ساخت خط لوله گاز "جریان شمالی‌ــ‌2" و "جریان ترکیه" در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
    0 0
    با گرمایش سریع جهانی و افزایش دما در سیبری و کاهش روزهای یخبندان به طبع روسیه در کشاورزی و دامداری و حتی صنایع دیگر رشد سریعی خواهد داشت
    • مهدی GB ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
      3 0
      تو بهتره به فکر وضعیت ایران باشی که با گرمایش جهانی هر روز و در ابعاد وسیع خشک خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس