کد خبر 1022720
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
دومینوی نابودی پایگاه‌های تروریست‌ها در جنوب ادلب/نفس تروریست‌ها در ادلب به شماره افتاد

ارتش سوریه در ادامه عملیات موفق یک هفته گذشته، امروز نیز چند منطقه دیگر را در شرق شهر مهم معرة النعمان در استان ادلب آزاد کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع نظامی سوری امروز دوشنبه از پاکسازی مناطق جدیدی در جنوب شرق استان ادلب خبر داد. 

بیشتر بخوانید:

بمباران دقیق و بی‌نظیر مواضع تروریست‌ها در استان ادلب +فیلم

کشته شدن سرکرده گروه تروریستی «حراس‌الدین» در ادلب

در ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در شرق و جنوب شرق شهر معرة النعمان در استان ادلب، سه روستای دیگر آزاد شد. 


موقعیت شهر معرة النعمان

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: مناطق سیدی علی و جعفر و دو شهرک فعلول و خربة معراته در شرق استان ادلب امروز تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفت.

ارتش سوریه عملیات جدید در جنوب و جنوب شرق استان ادلب را از ۱۹ دسامبر جاری آغاز کرده و هم‌اکنون با گروه تروریستی جبهة النصره شاخه سوری القاعده درگیر است.

یکی از اهداف ارتش سوریه در این عملیات، آزادسازی مناطق موازی با جاده حماه-حلب و فراهم کردن دسترسی به این جاده است. 

طبق توافق «کاهش تنش» که در «آستانه» قزاقستان به دست آمده، ترکیه می‌بایست گروه‌های مسلح را به عقب‌نشینی از مناطق کاهش تنش در استان ادلب فرامی‌خواند اما با عملی نشدن تعهدات ترکیه، ارتش سوریه مستقیما اقدام به آزادسازی برخی مناطق کرده است. 

روزنامه الوطن سوریه هم امروز به نقل از یک منبع نظامی نوشت که ارتش طی سه روز گذشته، موفق شده حدود ۳۳ روستای جدید در دو محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب را آزاد کند. او توضیح داد، «ارتش الان به چهار کیلومتری شهرک جرجناز رسیده؛ جایی که لانه اصلی و مهم عناصر شاخه القاعده در سوریه و کلید ورود به شهر معرة النعمان است».

صبح امروز نیز مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزاش کرده بود که پیشروی ارتش سوریه در شرق و جنوب شرق شهر مهم «معره النعمان» در جنوب استان ادلب همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری، مناطق تازه‌ای را آزاد کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    خوب اردوغان با سرگرم کردن نیروهای القاعده در دو جبهه ادلب و لیبی ضربه سختی را به جبهه لیبی که مورد حمایت سازمان ملل است وارد کرده اینو به مقامات ترکیه و یا خودمان برسانید تنها پیروزی در یکی از جبهه ها امکان پذیر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس