خسروی وفا

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: در بحث امکانات و جوایز مالی هیچ جای دنیا به اندازه ما به ورزشکاران پاداش و حقوق نمی‌دهد و تا امروز هم تمام حقوق ورزشکاران و فدراسیون‌ها پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، محمود خسروی‌وفا، در پایان مجمع کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: یکی، دو مورد از الزامات کمیته بین‌المللی پارالمپیک در اساسنامه رعایت نشده بود که قرار شد اصلاح کنیم. اساسنامه اصلاحی برای وزرات ورزش و تصویب در هیات دولت ارسال خواهد شد. البته مشکلی بابت کار کردن با اساسنامه موجود نداریم، اما چون ممکن بود در بخشی موارد با مشکل حقوقی مواجه شویم اقدام به اصلاح کردیم.

بیشتر بخوانید:

خسروی‌وفا: هدف فقط مدال آوری است


وی ادامه داد: بعد از استقلال کمیته ملی پارالمپیک دچار برخی گیرهای مالی بودیم که برای اصلاح آن نیازمند زمان بودیم. 2 - 3 بند تکلیفی بود مانند مواردی که قبل از سال 94 و 95 بود که کمیته ملی المپیک باید تسویه حساب‌های گذشته را برای دستگاه‌های حسابرس ارسال کند. البته مشکلات بیشتر، موانع قانونی بود و در نهایت جمع بندی مطلوب بود.

خسروی‌وفا درباره تخصیص بودجه جدا به کمیته ملی المپیک و عدم تخصیص چنین بودجه‌ای به کمیته ملی پارالمپیک برای توکیو 2020 گفت: این سوال مربوط به من نمی‌شود، اما فعالیت‌های ما نیازمند بودجه بیشتری است. این نقد و اعتراض را داریم که در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح شود؛ نه اینکه از بودجه المپیک کم شود تا به ما اضافه شود بلکه بودجه مستقل در نظر گرفته شود.

وی درباره مهاجرت برخی ورزشکاران معلول به منظور رقابت برای کشورهای دیگر تصریح کرد: ورزشکاران پارالمپیکی چنین اقدامی تا به حال نداشته‌اند و نخواهیم داشت. در بحث امکانات و جوایز مالی هیچ جای دنیا به اندازه ما به ورزشکاران پاداش و حقوق نمی‌دهد. تا امروز تمام حقوق ورزشکاران و فدراسیون‌ها پرداخت شده است. تنها کشوری هستیم که اعزامهای ما با پرواز چارتر صورت می‌گیرد. چرا چندی قبل در مجمع کمیته بین‌المللی پارالمپیک از ما تقدیر شد، به دلیل همین مسائل بود. در کمیته ملی پارالمپیک هیچ مشکل مالی نداریم و از ابتدای سال تمام حقوق‌ها پرداخت شده است در حالی که کمیته ملی المپیک در این زمینه مشکل دارد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: در خیلی از کشورها از ظرفیت‌های دولت و مجلس استفاده می‌شود ما هم بهترین حمایت‌ها را از ورزشکارانمان داریم. بالاترین نشان کمیته بین‌المللی پارالمپیک را به ایران دادند.

خسروی‌وفا در خصوص انتقاد صمیمی به افت رشته‌های ورزشی واگذار شده به فدراسیونها گفت: خود وی عضو این کارگروه بوده و مصوبه را امضا کرده است. در تمام دنیا تصویب شده که تفاوتی بین رشته‌های افراد سالم و معلولین وجود نداشته باشد. این اتفاق در تمام جهان بر اساس کار کارشناسی صورت گرفته و باعث می‌شود با این اقدام از ظرفیت‌های فدراسیون‌های ورزشی هم استفاده کنند. طی ماه‌های پیش رو انتقال 4 رشته دیگر هم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تصمیم درست بوده اگر من در فدراسیون جانبازان مسئول باشم و کارم را درست انجام ندهم، باید چکار کنیم؟ اگر جایی کاستی وجود داشت باید دید دستگاه‌های ناظر چه می‌کنند؟ هر کسی که خوب کار نکرد، باید بازخواست شود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بار دیگر اردوی تیم‌های ملی زیر نظر پارالمپیک برگزار شود، گفت: به فدراسیون‌ها اعلام کردیم اگر نمی‌توانند اردوهای خود را با استانداردهای لازم برگزار کنند، این کار را به پارالمپیک واگذار کنند که چند فدراسیون این کار را انجام داده‌اند.

خسروی‌وفا درباره انتخابات فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: نمی‌توان تشخیص داد که چه کسی انتخاب خواهد شد. تا کنون در فضای ورزش جانبازان و معلولین چنین حواشی نداشته‌ایم و امیدوارم از این پس هم نداشته باشیم.

وی درخصوص تعداد سهمیه ها و اعزام کیفی کاروان ایران به توکیو 2020 عنوان کرد: مصوب ستاد اعزام بازی‌های پارالمپیک 2020 اعزام کیفی کاروان است و صرف اخذ سهمیه برای اعزام کافی نیست و اگر قرار است اعزام صورت گیرد، باید نزدیک به مدال و سکو باشند. کاروان کوچک، اما کیفی که در این شرایط تصمیم بدی نیست.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک درخصوص برگزاری اردوهای تیم‌های ملی برای نزدیک شدن به شرایط توکیو در شهرهای مناسب گفت: مصوبه ستاد این بوده که فدراسیون ها از اول مهرماه اردوهای خود را به این مناطق که منطبق بر رطوبت توکیو باشد ببرند که رطوبتش باورنکردنی است، حدود 90 درصد. متاسفانه این اقدام نشده است.

خسروی‌وفا درخصوص فروش ساختمان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در مشهد برای پرداخت بدهی‌ها خاطر نشان کرد: من مسئولیتی در این خصوص ندارم، اما مراحل قانونی یقینا طی شده و مصوبه هیات رئیسه را داشته‌اند. این سوال باید از مسئولان فدراسیون پرسیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    و هیچ کجای دنیا هم مثل ما به نوابغ و چهره های علمی-پژوهشی بی توجهی نمی کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس