روحانی

یکی از شیوخ سعودی ضمن حمله به نشست سران اسلامی که در کوالالامپور برگزار شد، ادعا کرد که هدف نشست مذکور، سلب نقش تاریخی عربستان سعودی است.

به گزارش مشرق، اعتراض مسئولان سیاسی و مبلغان وهابی سعودی به برگزاری نشست سران کوالالامپور که عربستان سعودی در آن حضور نداشت، کماکان ادامه دارد.

«صالح المغامسی» خطیب مسجد «قباء» در مدینه منوره نیز از این نشست انتقاد و ادعا کرد که حاضران در این نشست، «دو اشتباه بزرگ مرتکب شدند».

بیشتر بخوانید:

سوغات روحانی از ژاپن و مالزی چقدر اقتصادی است؟

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از المغامسی گزارش داد که «اشتباه نخست این است که خداوند تبارک و تعالی فرموده است که به خانه ‏ها از در [ورودی] آنها درآیید. در واقع سازمانی وجود دارد که پوششی برای همه کشورهای جهان اسلام است به نام سازمان همکاری اسلامی».

وی مدعی شد که نشست کوالالامپور، از سازمان همکاری اسلامی عبور کرده است و به همین دلیل، کشورهای حاضر در این نشست «از در، خانه‌ها وارد نشدند، بلکه شکافی در دیوار [این سازمان] به وجود آوردند و درب را بسته نگه داشت و وضعیت را بدتر کرد».

این مبلغ وهابی «اشتباه دوم» را این دانست که «از نظر عقلی قابل تصور نیست که یک نهاد اسلامی تشکیل شود که بخواهد ملت [اسلام] را به پا خیزاند و پادشاهی عربستان سعودی که حامی حرمین شریفین و خدمتگزار حجاج است، در این نهاد، حضور نداشته باشد».

المغامسی همچنین مدعی شد، این نهادی که در کوالالامپور برای تشکیل آن درخواستهایی مطرح شد، از دو هدف به دور نیست: «نخست اینکه، خواسته شده است که «نقش تاریخی عربستان سعودی» از آن سلب شود. لذا اگر هدف این است، محال است که اجرایی شود.»

وی در پایان ادعا کرد، هدف دوم این است که کشورهای حاضر در این نشست قصد داشتند نهاد جدیدی را برای «جهان اسلام ایجاد کنند که امکان ندارد، این نهاد با وجود عدم رکن اصلی آن، تشکیل شود».

اجلاس سران کشورهای اسلامی در کوالالامپور چهارشنبه هفته گذشته در مالزی با حضور سران و نمایندگان کشورهای اسلامی ایران، مالزی، قطر، اندونزی، ترکیه و پاکستان برگزار شد، ولی عربستان در آن حضور نداشت.

پیش از این نیز، روزنامه‌های سعودی الشرق الاوسط و العرب ضمن ابراز خشم از این نشست، مدعی شدند که چنین نشستی «کودتا» علیه عربستان سعودی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    8 0
    این نقش تاریخی عربستان دقیقا از کدوم تاریخ صحبت میکنند ؟ مگه تمدن داشتند ما نمیدونستیم ؟
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    7 0
    شاه قلابی و دروغین حجاز معیار جهان اسلام فلسطین و قدس عزیز و لبنان و غزه در مصاف با اسرائیل نامشروع است - آمریکا ی دشمن جهان اسلام نیز پدر خوانده اسرائیل از دیگر معبارهای جهان اسلام است که وهابی های سعودی در حجاز برای آنها خوش رقصی شمشیر می کنید لذا جهان اسلام بر علیه آل سعود غاصب بپا خواسته اند
  • محمدج IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    12 0
    شاه عربستان خادم آمریکا و اسرائیل است و گاو شیرده آمریکا
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    10 0
    کل مشکلات جهان اسلام از وهابی های صهیونیسم پرست هست
  • امیرقدیری IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    8 0
    شما که حامی کشتار مردم یمن و کودک کش هستین شما حامی اسرائیل و آمریکا هستین
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    7 14
    من فکریم چرا این قدر خدا صبر داره و ریشه این وهابی های اشغال را نمیکنه کم ادم در سراسر دنیا کشتند
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    9 0
    پاکستان در این نشست شرکت نکرد - اخبار صحیح ارائه کنید
  • حسینی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    مفتی سعودی بایداداندکه ایجادشکاف در دیواردرتاریخ اسلام نه تنهاغیرمترقبه نیست بلکه نوعی ابتکار نشعت گرفته ازمعجزات الهی است که از قضادرخانه اتفاق افتاده است .همانگونه که دیوار کعبه شکافته شدو فاطمه بنت اسدوارده گعبه شدواعجوبه خلقت علی علیه السلام را به بشریت اهداکرد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    وهابیان وشیخ نشینان سعودی که دین ندارند . فکر می کنند دین دار هستند.نه بابا هیچ ادیانی را قبول ندارند فقط بخورند برقصند خوشی کنند. وثروت ملی مسلمانان را به صهیونیستهای بی بوته بدهند. این وهابیان وشیخ نشینان سعودی که پول نفت سرزمین حجاز صرف عیایشی وخوشگذرانی در کشورهای امریکایی واروپایی می کنند. وهابیان نه دین نه مذهب نه انسانیت نه غیرت نه …………اهل هیچند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس