پرسپولیس

در شرایطی که هوای آبادان به مراتب آلوده‌تر از هوای تهران است، قرار است بازی پرسپولیس مقابل شهرداری ماهشهر برگزار شود.

به گزارش مشرق، اتخاذ تصمیم‌های مصلحتی برای لغو برخی مسابقات به بهانه آلودگی هوا و بی توجهی به شرایط مشابه برای مسابقات دیگر، صدای اعتراض اهالی فوتبال ایران را در آورده است.

بیشتر بخوانید:

تغییر ساعت دیدار شهرداری ماهشهر - پرسپولیس

در روزهای اخیر لغو بازی استقلال و سپاهان از چهار روز قبل از برگزاری مسابقه آن هم به دلیل آلودگی هوا، جنجال بزرگی در فوتبال ایران به راه انداخت. باشگاه پرسپولیس به شدیدترین شکل ممکن نسبت به این سیاست‌های دوگانه انتقاد کرد و استقلالی‌ها نیز در واکنش به این اعتراض‌ها بیانیه دادند.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد در شرایطی که هوای آبادان به مراتب آلوده‌تر از هوای تهران است، فردا (دوشنبه) قرار است بازی پرسپولیس مقابل شهرداری ماهشهر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شود.

شاید به خاطر تقویم فشرده فوتبال ایران و موقعیت حساس پرسپولیس برای جنگیدن در سه جبهه به نفع این باشگاه باشد که بازی‌اش در جام حذفی طبق برنامه برگزار شود، اما باید شفاف‌سازی مناسبی درباره مغایرت‌هایی که در تصمیم‌های آنها مشاهده می‌کنیم داشته باشند.

به هر حال در حال حاضر غلظت آلودگی هوای شهر تهران ۱۵۴ و در شرایط ناسالم قرار دارد و بازی سپاهان و استقلال لغو شده است. این در حالی است که سامانه شاخص کیفیت هوای کشور غلظت آلودگی هوا در آبادان را با عدد ۱۶۰ نشان می‌دهد.

حالا مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران باید بگویند چرا تصمیم به لغو بازیرسپولیس و شهرداری ماهشهر به خاطر آلودگی هوا نگرفته‌اند؟ آیا برای این مسابقه سلامت جسمی بازیکنان برای آن‌ها اهمیتی ندارد؟

به هر صورت شرایط فعلی حکایت از دو حالت بسیار مهم دارد؛ یا مدیران سازمان لیگ، آلودگی هوا را بهانه لغو بازی استقلال و سپاهان قرار دادند تا با مصلحت اندیشی هم اردوی تیم امید برگزار شود و هم دو باشگاه به خاطر عدم استفاده از ملی پوش‌های خود ضرر نکنند و صدای اعتراض هواداران بلند نشود. یا اینکه سلامت بازیکنان پرسپولیس و شهرداری ماهشهر برای آن‌ها اهمیتی ندارد و می‌خواهند بدون توجه به شاخص آلودگی هوا در آبادان، فقط مسابقه را برگزار کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    8 3
    درواقع بازیکنان وتیم پرسپولیس هستندکه شدن خارچشم بعضیاوبازی لغونشده چون اونااصلامهم نیستن،درضمن سرمربی سوگولی هم نیستش واسه همین بازی استقلال لغوه
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    0 0
    پرسپولیس دیده میبره گفته بزار انجام شه بازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس