کد خبر 1022317
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
مسی و پله

مهاجم بارسلونا در سال ۲۰۲۰ می‌تواند به رکورد دست نیافتی پله برسد و تاریخ‌سازی کند.

به گزارش مشرق، مطمئنا ادسون آرانتس دو ناسیمینتو مشهور به پله آخرین روزهای ۵۰ سالگی‌اش را با آرامش سپری می‌کند و در حال تماشای ناکامی مهاجم‌های مختلف در مقابل رکوردهایش است. با این حال از یک دهه پیش یک پسر متولد روساریو و بزرگ شده در لاماسیا در حال شکستن رکوردهاست. او رکورد تمام مهاجم‌ها از سسار رودریگس گرفته تا مولر را شکسته و از بازیکنانی همچون یوهان کرویف، کریستیانو رونالدو، آلفردو دی استفانو و دیگو آرماندو مارادونا عبور کرده اما هنوز به رکورد خاص پله نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

مسی همچنان رکورد می‌زند

بهترین بازیکن تاریخ فوتبال برزیل و به عقیده افراد زیادی بهترین بازیکن تاریخ از سال ۱۹۷۴ رکوردی را به خود اختصاص داده است که دست یافتن به آن بعید به نظر می‌رسید. او برای یک باشگاه ۶۴۳ گل به ثمر رساند. پله از ۱۷ سالگی برای سانتوس بازی کرد (۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴).

مسی در مسیر شکستن رکورد پله است. مهاجم آبی اناری در آخرین بازی‌اش در سال ۲۰۱۹ توانست برابر آلاوس گلزنی کند و تعداد گل‌هایش را به رقم ۶۱۸ برساند. او اکنون تنها ۲۵ گل با رکورد پله فاصله دارد.

باید این نکته را در نظر داشت که میانگین گل‌های سالیانه مهاجم آرژانتینی برای بارسا ۴۰ است. پس با این شرایط او به راحتی می‌تواند رکورد پله را پس از ۴۶ سال بشکند. مسی می‌تواند تعداد گل‌هایش را سه برابر دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه یعنی سسار کند. مهاجم سابق آبی اناری ۲۳۲ گل به ثمر رسانده بود.

۶۱۸ گل ستاره بارسا در لالیگا (۴۳۲)، لیگ قهرمانان اروپا (۱۱۴)، کوپا دل ری (۵۱)، سوپرجام اسپانیا (۱۸)، جام جهانی باشگاه‌ها (۵) و سوپرجام اروپا (۳) به ثمر رسیده است.

باید دید مسی در سال آینده میلادی چه رکوردهای شخصی دیگری به نام خود ثبت خواهد کرد. او تاکنون شش توپ طلا، شش کفش طلا، چهار لیگ قهرمانان و ۱۰ لالیگا به دست آورده است.

پس از پله نوبت ژاوی ارناندس است. اسطوره باشگاه بارسا بیش از دیگر بازیکنان در تیم کاتالانی بازی کرده است. او ۷۶۷ بار با پیراهن آبی اناری به میدان رفت. مسی ۷۰۵ بار فرصت بازی برای تیمش را پیدا کرده است یعنی ۶۲ دیدار با هافبک سابق فاصله دارد. با توجه به میانگین ۵۰ بازی در یک فصل، این رکورد برای مسی احتمالا اوایل سال ۲۰۲۱ شکسته خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس