دیاباته و قائدی

مروری گذرا بر جدول گلزنان برتر لیگ نوزدهم برتر مشخص می کند گلزنان استقلال در صدر این جدول بسته به دلایلی مهم هر ۱۶ گل خود را در جریان بازی زده اند.

سرویس ورزش مشرق - بررسی دقیق تر جدول گلزنان لیگ برتر نتایج مهمی را برای تیم استقلال و البته مدیران و هواداران این تیم مشخص می کند. اینکه هر دو گلزن برتر استقلال در طول ۱۶ هفته ابتدایی لیگ برتر جمعا ۱۶ گل به ثمر رسانده اند. این گلها و نحوه به ثمر رسیدن آنها نتایج مهمی را برای تیمی مانند استقلال دارد که استراماچونی و برنامه ریزی های بعد از این او را نمایان تر می کند.

* شیخ و مهدی، نصف گلهای آبی!

تیم استقلال در ۱۶ هفته ابتدایی لیگ برتر موفق شد ۳۳ بار دروازه حریفان خود را باز کند که از این تعداد گل سهم شیخ دیاباته و مهدی قائدی ۱۶ گل به اندازه نصف منهای یک گل بوده است. در واقع بطور تقریبی نیمی از گلهای این تیم در نیم فصل اول را دو بازیکن (هر یک ۸ گل) زده اند.

بیشتر بخوانید:
 

حسرت ۲۲۲ روزه مهاجم استقلال

* ۱۶ گل – بدون پنالتی!

از نکات مورد توجه در ۱۶ گلی که مهدی قائدی و شیخ دیاباته در نیم فصل اول برای استقلال به ثمر رساندند این است که هیچ یک از این ۱۶ گل از روی نقطه پنالتی زده نشده و همگی در جریان بازی بوده است. این در حالی است که عیسی آل کثیر دیگر ۸ گله جدول که در رده اول این جدول ایستاده است تنها ۶ گل خود را در جریان بازی زده و دو گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. مهدی ترابی هم ۳ گل از ۷ گلش را از روی نقطه پنالتی زده و شهریار مغانلو هم ۴ گل از ۷ گلش را به همین طریق به ثمر رسانده است.

* دو استقلالی بالاتر از ۱۰ تیم لیگ برتری!

تعدادی گلهایی که این دو مهاجم آبی پوش در ۱۶ هفته اخیر در لیگ برتر به ثمر رسانده اند از کل گلهای زده ۱۰ تیم لیگ برتری بیشتر است. سپاهان، پرسپولیس، ماشین سازی و پیکان تنها ۴ تیمی هستند که مجموع گلهای زده شان بیش از ۱۶ گل است و تیم نساجی مازندران هم تا این مرحله ۱۶ گل به ثمر رسانده است.

* چرا استراماچونی مهاجم می خواهد؟

 استراماچونی سرمربی استقلال در همین حال دنبال یک مهاجم دیگر است. او با توجه به اینکه تیمش در ماه ها آتی باید در سه جام مختلف به میدان برود با در نظر گرفتن احتمال مصدومیت یا محرومیت برای هر یک از دو مهاجم گلزن تیمش باز هم به باشگاه سفارش جذب مهاجم می دهد. در واقع دید درستی که او از آینده دارد چنین تقاضایی را در برنامه هایش گنجانده است.

* چرا دیاباته و قائدی پنالتی نزدند؟

کارشناسانی که در این باره اظهار نظر کرده اند دلیل گلزنی دیاباته و قائدی در جریان مسابقات را اجرای درست تاکتیک تهاجمی استقلال می دانستند. استقلال با در اختیار داشتن چند هافبک طراح و نفوذ کننده به درون محوطه ۱۸ قدم به درستی با باز کردن لایه های دفاعی حریف مهاجمان خود را درون ۱۸ قدم صاحب موقعیت گلزنی می کند و ثمره آن هم رسدین به گلهایی در جریان بازی است که نیمی از آنها را دو مهاجم زهردار استقلال زده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    3 15
    آخه قراره كيسه بره دسته 3
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
      6 0
      لنگی خفه
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    4 7
    چون ممكنه اين دوتا هم قهر كنن برن ايتاليا
  • ناقوس IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
    1 0
    درک این مطلب از توان ذهنی لنگی ها خارجه پس لنگی ها به خودشون فشار نیارن، چونکه از قهرمانی در آسیا درکی ندارند پس بهتره به این مسایل ورود نکنند بچسبید به تیم لنگی تون...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس