کد خبر 1022236
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
ذوب آهن

وضعیت تیم فوتبال ذوب آهن یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ایران با اتفاقاتی که اخیراً رخ داده و جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی, نگران‌کننده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که در 5 فصل گذشته همیشه جزو 6 تیم بالای جدول رده‌بندی لیگ برتر بوده و در این مدت عناوین مهمی نظیر قهرمانی جام حذفی (دو بار), نایب قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی سوپرجام را کسب کرده, در فصل جاری با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و وضعیتش به نوعی بحرانی شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش ذوب‌آهن به گرو نگه داشتن پاسپورت بازیکنان خارجی

«سبزها» تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر در 16 بازی تنها موفق به کسب 15 امتیاز شده‌اند و در رده یازدهم جدول قرار دارند؛ اگر چه با توجه به بازی‌های عقب افتاده برخی تیم‌ها ممکن است ذوب آهن باز هم پائین‌تر برود. این در شرایطی است که این باشگاه اخیراً با علیرضا منصوریان قطع همکاری کرده‌ و در بازی آخر, حسن استکی هدایت تیم را مقابل سایپا برعهده داشت و شکست 3 بر یک را متحمل شد. ذوب آهن در جام حذفی هم با شکست مقابل مس کرمانِ دسته اولی از گردونه این رقابت‌ها کنار رفته است.

علاوه بر رقم خوردن نتایج ضعیف, چیزی که هواداران این تیم قدیمی فوتبال ایران را این روزها بیشتر نگران کرده, بلاتکلیفی نیمکت این تیم است. علاوه بر این بحث جدایی دانیال اسماعیلی‌فر, میلاد فخرالدینی و ارسلان مطهری که از موثرترین بازیکنان ذوب بوده‌اند هم مطرح شده و این موضوع مسئولان باشگاه را به دردسر انداخته است.

کادر مدیریتی و اجرایی باشگاه در یکی, دوسال اخیر دستخوش تغییر شده است. اوج تغییرات ذوب آهن جدایی سعید آذری از این باشگاه پیش از آغاز فصل بود. آذری در فصل آخر حضورش در ذوب آهن با مسئولان کارخانه و اعضای هیئت مدیره به دلیل دخالت‌هایی که صورت می‌گرفت دچار مشکل و از باشگاه کنار گذاشته شد.

اختلافات از جایی شروع شد که تصمیمی خارج از باشگاه برای برکناری امید نمازی گرفته و این تصمیم با مخالفت آذری همراه شد. اوج اختلاف آذری با مدیران اما جایی بود که مدیرعامل وقت باشگاه اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی را در یکی از بازی‌های لیگ به ورزشگاه فولادشهر -به دلیل عدم دریافت حق پخش تلویزیونی- نداد. این اتفاقات در نهایت باعث خروج آذری از هیئت مدیره, ممنوع‌المصاحبه شدن و در نهایت جدایی کامل از باشگاه شد.

ترکیب فعلی تیم مدیریتی ذوب آهن شباهت زیادی به تیمی دارد که در سال 91, فینالیست لیگ قهرمانان آسیا را تا آستانه سقوط به لیگ دسته اول برد. رسول کربکندی که در آن دوره هدایت سبزپوشان را برعهده داشت, در حال حاضر به عنوان مدیر سازمان فوتبال باشگاه مشغول به کار است و تمام امور فنی تیم زیر نظر او انجام می‌شود. حتی گفته می‌شود در بازی آخر ذوب مقابل سایپا ذوب آهن با ترکیب او به میدان رفته است.

محسن کرباسچی یکی دیگر از بازگشت‌هایی ذوب آهن به حساب می‌آید. او در سال 91 سرپرست تیم بوده و حالا بعد از گذشت حدود  7 سال دوباره خود را در این سمت می‌بیند. محمد صلصالی کاپیتان ذوب آهن در آن دوره که با وجود انتقاداتی که به عملکرد منصوریان داشته به عنوان مربی به کادر فنی اضافه شده است. یکی دیگر از موارد مشابه حضور مهدی بیاتی است که مانند دوره‌ای که خسرو ابراهیمی مدیرعامل باشگاه بود, مشاور جواد محمدی (مدیرعامل باشگاه ذوب آهن) است. این فرد همچنین مسئولیت نقل و انتقالات باشگاه را در دست دارد. علاوه بر این خبرهایی از بازگشت خسرو ابراهیمی به ذوب آهن در سمت عضو هیئت مدیره شنیده می‌شود.

ذوب آهن در دوره هدایت منصوریان با تغییر نتایج در برخی بازی‌ها، لقب «کامبک» را به خود اختصاص داده بود و اکنون با توجه به وضعیتی که در بازگشت تیم مدیریتی رخ داده, می‌توان گفت این باشگاه با کامبکی دیگر به 8 سال قبل بازگشته است. روند نتیجه‌گیری این تیم نیز نشان از رقم خوردن نتایج مشابه در همان دوره می‌دهد! در این مدت البته افرادی نیز به بدنه باشگاه و هیئت مدیره اضافه شدند که فوتبالی نیستند.

از سویی دیگر شنیده می‌شود شرکت ذوب آهن به دلیل کسب این نتایج حسابی از وضعیت ناراضی است و ممکن است با ادامه این وضعیت بازهم بودجه این تیم را کاهش دهد, اتفاقی که نشان می‌دهد انگیزه این شرکت بزرگِ صنعتی برای سرمایه‌گذاری در فوتبال رو به کاهش است. روندی که خیلی از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران مانند پاس, نفت تهران, استقلال اهواز و راه‌آهن  طی کرده‌اند و یک شبه, تلاش‌ و افتخارات هزاران روزه را بر باد دادند. با این وضعیت باید خیلی بیشتر نگران ذوب آهن بود تا به سرنوشت این تیم‌ها دچار نشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    به لطف مدیران نابغه کنونی،فصل بعد ذوب آهن را در لیگ دسته یک ببینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس