وزیر صمت: به یکی از خودروسازها گفتم پراید تولید نکن برو سراغ محصول دیگر

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال به مناسبت نام‌گذاری سال و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید چند برنامه را به جد پیگیری کردیم که یکی از آن‌ها نهضت ساخت داخلی است.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی عصر امروز در آیین بهره‌برداری پروژه تولید تختال‌های ویژه لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش (api)، اظهار داشت: امروز همه شما راه شهیدان را ادامه می‌دهید و به خوبی از عهده این تکلیف بر می‌آیید.

بیشتر بخوانید:

مردم قدرت خرید گوشت ندارند حداقل مرغ را از آنها نگیریم!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افتتاح این پروژه یعنی فتح خاک‌ریزی در جبهه‌های اقتصادی است، گفت:  امسال به مناسبت نام‌گذاری سال و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید چند برنامه را به جد پیگیری کردیم که یکی از آن‌ها نهضت ساخت داخلی است و حدود ۱۰ میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه نهضت ساخت داخلی تا پایان سال ۱۴۰۰ باید محقق شود، خاطرنشان کرد:  از این ۱۰ میلیارد دلار، حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه صنایع مدنی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای صنایع خودرو  و یک میلیارد  و ۲۰۰ برای صنعت نساجی و مابقی آن در صنایع مختلف در نظر گرفته می‌شود.

رحمانی با اشاره به کاهش واردات کشور با افتتاح این پروژه، اظهار کرد: امروز  با افتتاح این پروژه ۲۵۰ میلیون یورو از واردات کشور کاهش پیدا می‌کند و هر قطعه‌ای یا کالایی را می‌توانیم باید در داخل تولید کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اینکه افتتاح چنین پروژه‌های تا آخر سال نیز ادامه دارد، عنوان کرد: فرایندهای تولید برنامه‌ها و توسعه‌ها باید یک نقطه داشته باشد و زنجیره ارزش فلزات فولاد، آلومینیوم، مس در برنامه است که این زنجیره متوازن نبود.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب این زنجیره در فولاد ۲ میلیون تن بود که امروز به ۲۳۰ میلیون تن رسیده است و رشد ۱۰۰ برابری داشته‌ایم ولی در جاهایی این صنعت متوازن نبوده و دو سال است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم این زنجیره متوازن شود.

رحمانی با بیان اینکه فولاد مبارکه یک کمپانی معمولی نیست و یک سری مراحل را رد کرده و به یک شرکت جهانی تبدیل شده است، افزود: شرکت فولاد مبارکه توانایی‌های دارد که جهان روی آن حساب باز می‌کنند و پیشنهاد می‌کنیم به فولاد مبارکه که فولاد روی ورق‌های مخصوص یا آلیاژی و چیزهای صنایع حساس لازم دارد بیشتر کار کند.

‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از صبح امروز در سفر به اصفهان  دو واحد صنعتی گلایه‌های داشتند، گفت: با وجود اینکه برخی از تولیدکنندگان به مواد اولیه دسترسی ندارد ولی  فولاد مبارکه باید در تنظیم بازار کمک‌حال دولت باشد و واحدهای کوچک را حمایت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    4 0
    اگر مسئولیت یک صحرا را به افرادی ناکارآمد واگذار کنید بعد از چند سال با کمبود شن مواجه خواهید شد.
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
      0 0
      و اون فرد فقط تو یه دولت و از یه جریان می تونه سر بلند کنه، اگه گفتین کی و کجا و چه رنگی داره..؟ :)))))))))
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    0 0
    اینم میره به همون جایی که تا حالا چندهزار میلیارد دلار رفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس