الحلبوسی

دو نفر از نمایندگان عراق بر این باورند که سفر مخفیانه رئیس پارلمان این کشور به آمریکا، نشان‌دهنده توطئه جدید واشنگتن درباره تعیین نخست‌وزیر آتی عراق است.

به گزارش مشرق، «احمد الحمدانی» نماینده عراقی عضو ائتلاف «النصر» عراق به ریاست «حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین این کشور، از سفر «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق به آمریکا انتقاد کرد.

الحمدانی به پایگاه خبری المعلومه گفت که سفر الحلبوسی به «واشنگتن در شرایط دشوار کشور، علامت‌های سؤال و تعجب زیادی را به وجود آورده است».

بیشتر بخوانید:

سناریوهای آینده عراق قبل از ظهور: تلاش برای تجزیه عراق و پیامدهای منفی آن بر ایران و محور مقاومت +نقشه

وی بر این باور است که «این سفر مخفیانه مشکوک است و شاید در آن توطئه‌ای وجود داشته باشد که در این سفر سریع، مخفی شده است».

این نماینده عراقی از الحلبوسی خواست که «اهداف سفر خود را برای افکار عمومی توضیح دهد تا همه، از آن اطمینان پیدا کنند».

الحمدانی خاطر نشان کرد که «اگر چنین سفرهایی، تلاشی از سوی الحلبوسی باشد تا بتواند حمایتها را برای ابقای خود در این منصب، به دست آورد، فایده‌ای برای او نخواهد داشت؛ زیرا ملت، از همه طبقه سیاسی، خشمگین هستند».

تلاش آمریکا برای انتخاب نخست‌وزیر وابسته به خود در عراق

«حنین القدو» نماینده ائتلاف «الفتح» هم امروز پنجشنبه به سفر الحلبوسی واکنش نشان داد و گفت که «دیپلماسی آمریکایی با همه توان خود در تلاش است شخصیتی را جایگزین عبدالمهدی کند که با سیاست‌های خود در عراق، همخوانی داشته باشد».

القدو تأکید کرد که آمریکا در همه محورها در تلاش است تا اراده خود خود را در خصوص انتخاب نخست وزیر آتی تحمیل کند.

وی به المعلومه گفت: «دعوت مخفیانه از الحلبوسی به واشنگتن در همین راستاست؛ چرا که در آنجا، انتخاب شخصیتی بررسی شد که مناسب سیاستهای آن (آمریکا) و به دور از ایران و مخالف الحشد الشعبی باشد».

این نماینده عراقی در عین حال تأکید کرد که هنوز مشخص نیست، این شخصیت کیست و شخصا از این مسئله، هیچ اطلاعاتی ندارد.

قدور همچنین تأکید کرد که در جریان نشست اخیر سران فراکسیون‌های سیاسی با برهم صالح رئیس جمهور عراق برای تعیین نحست وزیر، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.
الحلبوسی اواخر هفته گذشته، سفر مخفیانه، غیر علنی و ناگهانی به آمریکا داشت و همین مسئله، علامت سؤالهایی را در میان محافل سیاسی و اجتماعی عراق، مطرح کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    نشانه های آخرالزمان کم کم داره آشکار میشه..ٔٔ.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    نکنه اشاره قیس خزعلی راجع به سران قوا که یکماه پیش با تلویزیون عراق داشت ،ایشان بوده ، مجری ازش پرسید چگونه این سخن را میگوئید ، گفت من شجاعت آنرا دارم ، اگر اینگونه هست ، مرحبا به اطلاعات قیس
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    تنها ایران نباید تسلیم انحلال پارلمان شود برنده بحران عراق خواهد شد ولی اگر پارلمان پیش از مهلت قانونی منحل شود باید ایران منتظر تجزیه عراق و شروع جنگ اهل سنت و حمله به کوفه و نجف و کربلا باشد
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    0 0
    عده ای چون از اراذل و اوباش نجف و کربلا هستند می خواهند مرقد اهل بیت را به آتش بکشند ایرانی ها هم نشسته اندو تماشا می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس