داعش نمایه

گزارش جدید یک اندیشکده فرانسوی نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش توانسته ده‌ها نظامی سابق ارتش فرانسه از جمله نیروهای چترباز این کشور را جذب خود کند.

به گزارش مشرق، گزارش جدید یک اندیشکده فرانسوی نشان می‌دهدکه گروه تروریستی داعش موفق شده ده‌ها نظامی سابق ارتش فرانسه را جذب خود کند.  

بیشتر بخوانید:

لو دریان: داعش شکست خورده، اما از بین نرفته است

۲۴ ساعت ناآرام اروپا؛ هسته‌های خفته داعش بیدار شده‌اند؟ +عکس

کنایه ترامپ به ماکرون: می‌خواهید چند جنگجوی خوب داعش به شما بدهیم؟ +فیلم

به نوشته شماره چهارشنبه روزنامه «فیگارو» در گزارش اندیشکده فرانسوی «مرکز تحلیل تروریسم» مستقر در پاریس در این زمینه آمده است که «ارتش فرانسه» یک هدف جذب راهبردی برای گروه‌های تروریستی است و نظامیان سابق  این کشور سرمایه عظیمی برای گروه‌های تروریستی محسوب می‌شوند.

در این گزارش آمده است که اخیرا ۲۳ نظامی سابق فرانسوی  که در گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در طرح حملات تروریستی نقش داشتند، شناسایی شدند. همچنین بر اساس گزارش‌های مجلس فرانسه از سال ۲۰۱۲، حدود ۳۰ نظامی سابق این کشور به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند. چندین لژیونر سابق  این کشور نیز به خاطر نقشه‌های تروریستی در فرانسه دستگیر شده و چند چترباز یا کماندوی سابق فرانسه نیز رهبر یگان‌های داعش در سوریه یا عراق شدند.

به گزارش اندیشکده مرکز تحلیل تروریسم، رکن اطلاعات ارتش فرانسه اعلام کرده تلاش‌هایی برای شناسایی و جلوگیری از پیوستن نظامیان این کشور به داعش اوایل سال جاری انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس