موسسه شهرستان ادب

ناروا و غیر منصفانه است اگر به بهانه نکات محتوایی یک کتاب، موسسه انقلابی شهرستان ادب به جریان نفوذ منتسب و جناب #علی_محمد_مودب مدیر ارزشی و متعهد آن به دگرگونی فکری متهم شود.

به گزارش مشرق، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی در پی برخی مواضع تخریبی علیه انتشارات شهرستان ادب و علیمحمد مودب، مدیرعامل موسسه شهرستان ادب، به بهانه انتخاب کتاب «وضعیت بی عاری» در دواردهمین جایزه جلال، متنی را در فضای مجازی منتشر کرد که متن کامل آن چنین است:

هوالرضا
موفقیت های پرشمار موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب که به واسطه رویکرد تحول گرایانه مدیران جوان، فرهیخته و پرتوان آن به دست آمده این روزها بر کسی پوشیده نیست. مؤسسه ای که در سال ۱۳۸۹ به همت گروهی از شاعران و داستان نویسان نخبه کشور تأسیس شد و در مدت کوتاه فعالیت خود، توانست به عنوان پایگاهی برای تولید متن و تربیت استعدادهای جوان شعر کشور در حوزه ادبیات متعهد مطرح شود.

راه‌اندازی گروه‌های شعر و داستان در مؤسسه، انتشار بیش از ده ها عنوان کتاب در حوزە شعر و داستان و اخذ جوایز بی شمار در جشنواره‌های معتبر ملی و عنوان ناشر نمونه، برگزاری جلسات نقد آثار و کارگاه داستان، نشست‌های تخصصی ادبی، از جمله فعالیت‌های مؤثر این مؤسسه بوده است.

برگزاری دورە تخصصی شعر جوان برای کشف و بالندگی بیشتر استعدادهای جوان شعر کشور و تأسیس اولین «مدرسه رمان» در این مؤسسه را می‌توان از مهم ترین فعالیت‌های ادبی سال های اخیر در فضای شعر و داستان کشور به حساب آورد. در قالب این دوره‌ها، صدها شاعر و نویسنده جوان شناسایی و آموزش داده شده‌اند و مدیران آن تلاش کرده اند حمایت از شاعران و نویسندگان مستعد ادامه یابد، برخی از این جوانان اکنون صاحب آثاری چاپ شده هستند، عده‌ای به صورت جدی در فضای ادبی– در سطح ملی و یا استانی- حضور دارند، و برخی با هدایت و حمایت کارشناسان موسسه، کار ادبی خود را در رشته دیگری ادامه دادند. این موسسه با آسیب‌شناسی شرایط فرهنگی کشور و بررسی کارشناسانه به نابرابری امکانات نیز توجه داشت و با حمایت از تأسیس مراکز و محافلی در مناطق مختلف کشور تحت عنوان «انجمن‌های ادبی منطقه‌ای»، در جهت تحقق تمرکززدایی و عدالت اجتماعی، گام برداشته است.

از روزی که حواشی مربوط به جایزه جلال در رسانه ها مطرح شد، عمده مباحث و اختلاف نظرها در خصوص صلاحیت برخی از داوران و نیز فرآیند انتخاب آثار بود که طبیعی است و مدیران و متولیان مربوطه توضیحات مربوط را داده اند و منتقدان نیز نقدهای خود را بیان کرده اند. ناروا و غیر منصفانه است اگر به بهانه نکات محتوایی یک کتاب _ که ما هم به آن انتقاد داریم اما آن را در فرایند کاری یک ناشر پرکار اتقاقی طبیعی می‌دانیم_ موسسه انقلابی شهرستان ادب به جریان نفوذ منتسب و جناب #علی_محمد_مودب مدیر ارزشی و متعهد آن به دگرگونی فکری متهم شود؛ چنانکه در بعضی محافل شنیده می‌شود. این نسبت ناروائی به این شخصیتِ فهیمِ جریان ادبیات متعهد انقلاب است ؛ به یقین این‌گونه هجمه‌ها جز ایجاد دو دستگی در جبهه خودی و دلسردی در فعالان دلسوز عرصه فرهنگ نتیجه‌ای به‌بار نخواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس GB ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    1 1
    این نگاه وحدت‌محور جای تحسین دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس