کد خبر 1020783
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
سردار رحیمی

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازداشت ۳۲ دلال ارزی معروف در هفته گذشته، از انهدام باندی خبر داد که پس از سرقت اموال یک شرکت مهم در غرب تهران دست و پای نگهبانان آن شرکت را بسته بودند.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای پنجمین مرحله از طرح "کاشف" (دستگیری سارقان حرفه‌ای و باندی) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرحله از طرح کاشف از ابتدای هفته جاری به اجرا درآمده، اظهار کرد: در این مرحله از طرح 224 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار بازداشت شدند.

رئیس پلیس پایتخت افزود: طی این مرحله از طرح کاشف 81 سارق زورگیر، کیف‌قاپ، گوشی‌قاپ، سارقان محموله و مامورنما، 52 سارق منزل، اماکن و مغازه، 50 سارق خودرو، موتورسیکلت و لوازم موتورسیکلت، 19 جاعل و کلاهبردار، یک باند 4 نفره سارقان مسلح، 2 قاتل، 3 آدم‌ربا و 13 محکوم فراری بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

سردار رحیمی: عوامل تیراندازی خیابان خاتم الانبیا دستگیر شدند

به گفته این مقام انتظامی در مجموع در پنجمین مرحله از طرح کاشف 66 باند منهدم شده و سارقان و متهمان به 2500 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. همچنین 158 نفر از سارقان دارای سوابق قبلی جرم و جنایت هستند.

وی افزود: در این مرحله از طرح کاشف 5 قبضه سلاح جنگی و شکاری، 7 هزار انواع و اقسام وسایل سرقتی و همچنین محتویات داخل خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به مهمترین پرونده‌های مکشوفه در پنجمین طرح کاشف اشاره و تصریح کرد: یک باند بسیار مهم سارقان منزل که فقط در یکی از سرقت‌ها بالغ بر 20 میلیارد تومان را دزدیده بودند، منهدم شدند. همچنین در این مرحله از طرح یک گروه دیگر از سارقان گروگانگیر و آدم‌ربا که فردی را ربوده، به یکی از بوستانهای غربی پایتخت برده و آن شخص را با تهدید مجبور به نامگذاری اموال به اعضای باند کرده بودند، منهدم شدند.

وی خاطرنشان کرد: 48 ساعت قبل نیز یک گروه 9 نفره در نیمه‌های شب با استفاده از "باب‌کت" در یک شرکت مهم در غرب پایتخت را از جا کنده و به صورت مسلحانه پس از ورود به شرکت و بستن دست و پای نگهبانان شرکت اقدام به سرقت اموال کرده بودند که با تلاش همکارانم آنها نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین یاز شناسایی و بازداشت سارقان منزلی خبر داد که در اغتشاشات اخیر نیز نقش داشتند و متذکر شد: در ابتدا این باند 3 نفره را به عنوان سارقان منزل بازداشت کردیم اما پس از تحقیقات بیشتر مشخص شد آنها در تخریب تعدادی فروشگاه در آشوبهای اخیر در منطقه اسلامشهر نقش داشتند.

رحیمی ادامه داد: در پرونده دیگر باندی 3 نفره برای خرید تلفن همراه یک شهروند که در سایت دیوار آگهی گذشته بود اقدام کرده و وارد منزل این شهروند (دخترخانم) شده بودند، اما با مقاومت وی روبرو شده و با چاقو او را تهدید کرده بودند که پس از اطلاع پلیس و ورود ماموران به ماجرا یکی از آنها بازداشت و مشخص شد این شخص هم در اغتشاشات اخیر فعال بوده است.

این مقام انتظامی همچنین از انهدام باندی خبر داد که از اتباع خارجی سرقت می‌کردند و یادآور شد: اعضای این باند پس از شناسایی اتباع خارجی در مقابل سفارتخانه‌ها و هتل‌ها آنها را شناسایی کرده و از آنها سرقت می‌کردند. همچنین این سارقان تاکنون به 30 فقره سرقت اعتراف کردند.

وی ضمن هشدار به شهروندان درباره شرکتهای لیزینگ نیز گفت: مکررا به مردم تذکر دادیم که بسیاری از شرکتهای لیزینگ فاقد مجوز و کلاهبردار هستند، در یک سال گذشته بالغ بر 40 شرکت لیزینگ شناسایی شدند که شاید از بیش از 10 هزار نفر و مخصوصا به عنوان فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.

رحیمی با بیان اینکه شرکتهای لیزینگ باید از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته باشند، افزود: مسئولیت نظارت بر آنها نیز برعهده سازمانی است که به آن شرکتها مجوز می‌دهد.

رئیس پلیس پایتخت از کاهش 14 درصدی وقوع جرائم و افزایش 5 درصدی کشف جرائم از ابتدای سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: مسائل اقتصادی نیز در بروز جرائم بی‌تأثیر نبوده است.

به گفته رحیمی پلیس تهران بنابر درخواست مراجع ذیصلاح در هفته گذشته با افزایش قیمت ارز، به برخورد با دلالان ارزی پرداخته که طی آن 32 دلال مطرح و به نام دستگیر شدند در حالی که اکثر آنها پیش از این نیز سابقه بازداشت در این زمینه داشته‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان  اینکه نظارت محسوس و نامحسوس پلیس در فضای مجازی، حقیقی است و نقاط مسبوق به سابقه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: جلسه‌ای نیز با صرافان داشتیم و پلیس امنیت اقتصادی تذکراتی را به آنها ارائه داد و هیچ صرافی نباید با دلالان ارزی همکاری داشته باشد.

رحیمی یادآور شد: اکنون 100 نفر از دلالان ارزی که در گذشته بازداشت شده بودند در زندان هستند و برای بالغ بر 400 و 500 دلال ارزی نیز در پلیس پرونده تشکیل شده و نظارت بر آنها صورت می‌گیرد. همچنین در بانک اطلاعاتی پلیس تحت رصد قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس