کد خبر 1020646
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
مسی

وقتی جوان ۲۰ ساله آرژانتینی درحال رویاپردازی برای درخش در نخستین ال کلاسیکوی دوران فوتبالی اش بود، خوشبین ترین هوادار کاتالان ها هم فکر نمی کرد که نقش اول این تراژدی جذاب را لیونل مسی بازی کند.

به گزارش مشرق، ۱۱ مارس ۲۰۰۷، بارسلونا و رئال مادرید باید در اولین ال کلاسیکو فصل در نیوکمپ در مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند.

کهکشانی ها به رهبری سرمربی ایتالیایی خود یعنی فابیو کاپلو، برای به ثمر رساندن اولین گل مسابقه تنها به ۵ دقیقه زمان احتیاج داشتند و مطابق انتظار، رود فان نیستلروی، ماشین گلزنی هلندی قوهای سپید، مادریدی ها را پیش انداخت.

شاگردان ریکارد که اصلا خیال نداشتند در نیوکمپ بازی را واگذار کنند، در دقیقه ۱۰ روی پاس بی نقص ساموئل اتوئو و ضربه دقیق پای چپ مسی توپ را به تور دروازه کاسیاس چسباندند تا بازی را به تساوی بکشانند. ۱۰ دقیقه و دوگل، این آمار حکایت از یک بازی جذاب و پرگل داشت.

اما دو دقیقه بعد از گل لیونل مسی، خطای اولگوئر، مدافع راست پراشتباه بارسا و پاشنه آشیل کاتالان ها در آن بازی در محوطه جریمه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد تا فان نیستلروی خودش و تیمش را دو گله کند.

در دقایقی که فوتبال دوستان در حال تعریف و تمجید از عملکرد فان نیستلروی بودند، لیونل مسی،بار دیگر لنز دوربین ها را محکوم به تماشای خود کرد؛ رونالدینیو که در آن بازی به غیر از گل زدن هر کاری کرده بود و مدافعان رئال را یکی پس از دیگری از جریان بازی خارج می کرد، از سمت چپ به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و پس از یک و دو با سامی اتوئو ضربه اش با واکنش خوب ایکر کاسیاس همراه شد تا توپ رو به روی پاهای مسی قرار بگیرد و او هم با یک ضربه تماشایی در دقیقه ۲۷ برای بار دوم قفس توری مادریدی ها را فرو بریزد.

تنها دو دقیقه به پایان بازی در نیمه اول، اولگوئر ترجیح داد خودش زمین بازی را ترک کند و با دریافت کارت زرد دوم از داور مسابقه عملکرد ضعیفش را تکمیل کرد و تیمش را ده نفره به رختکن فرستاد.

 بازی در نیمه دوم، با توجه به برتری عددی رئال مادرید، عمدتا در اختیار این تیم بود. تا اینکه در دقیقه ۷۲ نوبت به مدافع آنها رسید تا دروازه ویکتور والدز را با یک ضربه سر دیدنی و زیبا باز کند. سرخیو راموس که در حال حاضر بازوبند کاپیتانی را در این تیم بر بازو می بندد، دروزاه بارسلونا را برای بار سوم فرو ریخت.

در چهره آبی اناری ها امید چندانی به بازگشت دوباره وجود نداشت،چرا که فابیو کاپلو، مرد اول نیمکت کهکشانی ها،فلسفه و راه و رسم دفاع کردن را بیشتر از هر سرمربی دیگری می دانست. اما درست زمانی که همه منتظر شنیدن صدای سوت پایان مسابقه بودند و تنها سه دقیقه به اتمام بازی زمان باقی مانده بود ، لیونل مسی ۲۰ ساله قدر پاس رونالدینیو را دانست و پس از پشت سر گذاشتن یکی از مدافعان رئال با یک ضربه دقیق برای بار سوم دروازه ایکر مقدس را گشود و ورزشگاه را غرق در شادی کرد.

فوق ستاره کاتالان ها در اولین تجربه ال کلاسیکوی خود موفق شد هت‌تریک کند و اسمش را تا ابد در تاریخ این بازی ها ماندگار کرد.

در پایان فصل رئال مادرید که بسیاری از اوقات زیر سایه بارسا قرار داشت توانست مقام قهرمانی را بدست آورد و رقیب دیرینه وی جایگاهی بهتر از نایب قهرمانی را بدست نیاورد.

خلاصه این دیدار زیبا و مهیج را در ادامه ببینید:

دانلود

حالا پس از حدود ۱۲ سال، لیونل مسی که در اوج به سر می برد باید در نوکمپ برای سی و نهمین بار مقابل رئال مادرید قرار بگیرد. این دیدار ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه ۲۷ آذر برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس