کد خبر 1020617
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
نظرسنجی| بایدن همچنان پیشتاز نامزدهای دموکرات؛ حمایت 43 درصدی آمریکایی‌ها از ترامپ

نتایج نظرسنجی جدید در آمریکا، از پیشتازی معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع نامزدهای حزب دموکرات و همچنین حمایت 43 درصدی از ترامپ حکایت دارد.

به گزارش مشرق، پیمایش افکارسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، از حمایت 30 درصدی مردم ایالات متحده برخوردار است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، این نظرسنجی که توسط دانشگاه «کوینیپیاک» انجام شده، نشان می‌دهد بایدن با حمایت 30 درصدی آمریکایی‌ها، هم‌اکنون در قوی‌ترین وضعیت خود از ماه آگوست است.

در ماه آگوست نظرسنجی همین دانشگاه نشان داده بود که بایدن دارای حمایت 32 درصدی در جمع افکار عمومی آمریکایی‌ها برای ریاست‌جمهوری دوره بعد است.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های بعدی نامزدهای حزب دموکرات در این نظرسنجی به سناتور «الیزابت وارن» با 17 درصد، سناتور «برنی سندرز» با 16 درصد و «پیت بوته‌جج» با 9 درصد اختصاص دارند.

بر این اساس، پیمایش دانشگاه کوینیپیک از تاریخ یازدهم تا پانزدهم دسامبر، با حجم نمونه 1390 آمریکایی و حاشیه خطای 4 درصد انجام شده است.

از سوی دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا از حزب جمهوری‌خواه، هم‌اکنون از حمایت 43 درصدی رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار است. 52 درصد از شرکت‌کنندگان نیز مخالف حضور وی در دوره بعدی هستند.

به نوشته وبگاه «فاکس61» طبق این تحقیق، 53 درصد از مردم آمریکا معتقدند ترامپ از قدرت ریاست‌جمهوری سوءاستفاده کرده و 44 درصد نیز با این نظر مخالف هستند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده که تنها دو ماه تا آغاز رسمی رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها و شروع رأی‌گیری در دو ایالت کلیدی «آیووا» و «نیو همپشایر» باقی مانده است. روز پنج‌شنبه قرار است ۷ نامزد پیشتاز حزب دموکرات در لس‌آنجلس در آخرین مناظره سال جاری میلادی شرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس