کاراته

سرمربی تیم کاتای کشورمان گفت: کاراته در طول این چند سال اخیر با نتایج خوبی که در بخش مردان و بانوان کسب کرده نگاه‌ها را به خود خیره کرده است.

به گزارش مشرق، محسن رشیدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که شرایط تیم ملی کاتا کشورمان از لحاظ فنی چطور است، اظهار داشت: ما در کاتا نیروهای بسیار خوبی را داریم و در آسیا هم مدال‌های خوبی را در طول این سال ها کسب کرده‌ایم اما ملی پوشان در رنکینگ المپیکی شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارند. صادقی در بخش بانوان و شهرجردی در بخش مردان بهترین‌های کاتای ایران هستند. رنکینگ این نفرات بد نیست، اما کار آنها برای رسیدن به المپیک فوق‌العاده سخت است. در گذشته ژاپنی‌ها بهترین بودند و حالا اروپایی‌ها به ژاپنی‌ها نزدیک شده‌اند و ما برای رسیدن به آنها به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت نیاز داریم.

بیشتر بخوانید:

جهان از موفقیت‌های کاراته ایران تعجب می‌کند

وی افزود: مسابقات گزینشی اوایل سال آینده برگزار خواهد شد و این نفرات تنها شانس رسیدن به المپیک توکیو را در این رویداد دارند. البته برای رسیدن به توکیو باید در آن مسابقات مدال کسب کنند که انصافا کار بسیار سختی است. همه می‌دانیم که در کاتا ما واقعاً کار سختی را داریم. باید برنامه‌ریزی بلندمدت کنیم تا در آینده با نیروهای خوبی که داریم بتوانیم نتیجه بگیریم. در حال حاضر در آسیا نتایج خوبی کسب کرده‌ایم، در مسابقات جهانی هم در بخش انفرادی 2 تا 3 دور بالا می‌آیند، اما در ادامه حذف می‌شوند.

سرمربی تیم کاتای کشورمان در پاسخ به این سؤال که عملکرد کومیته مردان و بانوان کشورمان را در سال 2019 چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: مدیریت مطلق و خوبی در فدراسیون کاراته حاکم است، مسئولان فدراسیون، کادرفنی و اعضای تیم ‌های ملی به خوبی هماهنگ و همدل هستند و همین موضوع باعث شد تا کاراته در سال 2019 نتایج بسیار خوبی را کسب کند. یک ارتباط فوق‌العاده خوبی بین سرمربی تیم ملی و بازیکنان حاکم است،‌ این همدلی در نهایت باعث موفقیت کاراته ایران شده است. 

رشیدی‌نژاد افزود: تمام هم و غم فدراسیون کاراته موفقیت مردان و بانوان در بخش کومیته شده است چون وضعیت ملی پوشان برای رسیدن به المپیک توکیو قابل قبول است. ما در سه وزن مردان و سه وزن بانوان در کومیته شانس رسیدن به المپیک توکیو را داریم. در حال حاضر در دو وزن مردان تقریبا شانس بالایی برای رسیدن به توکیو داریم و در وزن 67- کیلوگرم یک مقدار نگرانی هایی وجود دارد. مثلا در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسکری جایگاه بسیار خوبی دارد و نفر اول رنکینگ المپیک را در اختیار دارد. در وزن 75+ کیلوگرم المپیک سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب را داریم که شانه به شانه در رنکنیگ المپیکی در حال حرکت هستند. البته در هر وزن یک نفر مجوز حضور در المپیک را از هر کشوری کسب خواهد کرد. این دو نفر در تلاش هستند تا هرکسی شایسته تر بود به توکیو اعزام شود. ضمن اینکه صالح اباذری هم در کورس قهرمانی حضور دارد و تلاش میکند به گنج زاده و پورشیب نزدیک تر شود

وی در پاسخ به این سوال که کسب مدال طلای امیرمهدی زاده در لیگ جهانی مادرید2019  چقدر او را به المپیک توکیو نزدیک تر کرد، گفت: در وزن منهای 67 کیلوگرم تنها نگرانی ما این بود که مهدیزاده با این همه تجربه نمی‌تواند به المپیک برسد، او دنیای تجربه است، با تغییر وزنی که امیر داشت یک مقدار شرایط مدال‌آوری او به هم ریخته بود؛ اما در آخرین مرحله مسابقات لیگ جهانی در مادرید شاهد بودیم که او با کسب مدال طلا خودش را دوباره به کاراته ایران و دنیا ثابت کرد. با طلای مادرید حالا باید منتظر باشیم ببینیم که مهدی زاده در مسابقات گزینشی شانس کسب سهمیه المپیک را خواهد داشت یا خیر!

سرمربی تیم کاتای کشورمان در مورد عملکرد بانوان، گفت: قطعا شرایط بانوان مثل مردان نیست، اما آنها نیز در دو تا سه وزن شرایط خوبی را برای کسب سهمیه المپیک دارند و امیدوارم که بتوانند در پایان این ماراتن سخت هر سه سهمیه المپیک را کسب کنند.

رشیدی‌نژاد در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: کاراته در طول این چند سال اخیر با نتایج خوبی که در بخش مردان و بانوان کسب کرده نگاه‌ها را به خود خیره کرده است. برای اینکه ما بتوانیم در المپیک 2020 توکیو بهترین نتایج را کسب کنیم باید نگاه‌ها به این رشته ویژه‌تر باشد. اگر به این یک سال گذشته نگاه کنیم شاهد بودیم که ملی‌پوشان ما هر ماه یک اعزام به لیگ های جهانی داشتند. این اعزام‌ها هزینه بسیار زیادی دارد و با مدیریتی که طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در این اعزام‌ها داشته همه چیز به خوبی پیش رفته است. امیدواریم توجه مسئولان ورزش تا المپیک به کاراته ادامه داشته باشد تا این رشته در المپیک با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال مزد حمایت‌های آنها را بدهد. خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به فدراسیون کاراته دارند و با طباطبایی رئیس فدراسیون دست به دست هم داده‌اند تا کاراته در المپیک افتخار آفرینی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس