کد خبر 1020561
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
استراماچونی

کاهش مدت زمان قرارداد استراماچونی با استقلال در حالی که باشگاه بخشی مطالبات مالی او را به پرداخت کرده و در تلاش برای پرداخت مابقی مبلغ است، به شدت مسئولان این باشگاه را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش مشرق، بوده‌اند مربیان خارجی که پا به فوتبال ایران گذاشته‌اند و در چند سال اخیر با وجود تحریم‌ها حاضر شده‌اند فعالیت خود را در فوتبال ایران ادامه دهند، مربیانی در طراز کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ و... هرچند این اواخر مربیانی چون ویلموتس و استراماچونی در همان آغاز کار با مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال به مشکل خورده‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که عمل به تعهدات به ویژه در بخش پرداخت حقوق اولین مسئله‌ای است که برای یک خارجی در فوتبال ایران از اولویت برخوردار است و به طور حتم افراد شاخصی که حاضر می‌شوند پا به فوتبال ایران بگذارند، در کنار کسب موفقیت برای ثبت کارنامه‌ای موفق، به دریافت مطالبات مالی خود توجه جدی دارند.

فوتبال ایران نیز در چند سال گذشته به خوبی نشان داده است که تا دقیقه نود تمایلی به پرداخت حقوق و دستمزد خارجی‌ها ندارد و بعضا حاضر است پای این افراد به محاکم بین المللی باز شود و پس از ثبت شکایت، با هزینه بیشتری تمام مبلغ مالی مربوط به قرارداد را همراه با خسارت دیرکرد پرداخت کند. در نهایت اما از زیر سنگ هم که شده مطالبات سرمربی همچون کی‌روش و ویلموتس پرداخت شده است، هرچند در مورد برانکو این اتفاق رخ نداد و با مطالبه‌ای نزدیک به یک میلیون یوروی برای وی و دستیارانش ایران را ترک کرد.

شاید بتوان گفت که استراماچونی نیز قبل از پیوستن به فوتبال ایران از وضعیت مدل پرداخت‌ها مطلع بوده و بدون شک مربی در این سطح که سابقه سرمربی‌گری تیم‌هایی نظیر اینتر، اودینزه، پاناتینایکوس و اسپاراتا پراگ در کارنامه دارد، بدون تحقیق و بررسی حاضر به نشستن روی نیمکت استقلال نشده است.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه باشگاه استقلال درمورد استراماچونی

رفتار استراماچونی در مورد حقوقش، حرفه‌ای است

شروط استراماچونی برای بازگشت به ایران و ادامه همکاری با باشگاه استقلال در دو محور خلاصه می‌شود، اولی که مربوط به پرداخت تعهدات مالی باشگاه است و دومی به کاهش طول مدت قرارداد از دو به یکسال مربوط می‌شود.

در خصوص شرط اول که طبق اعلام سرپرست باشگاه استقلال و با کمک سرکنسولگر ترکیه، معاون وزیر خارجه و پیگیری وزارت ورزش و جوانان، مبلغی حدود ۱۰۸ هزار یورو به سفارت ایران در ایتالیا منتقل شد و قرار است او یک حساب در ایتالیا باز کند تا این مبلغ به صورت چک در اختیار او قرار بگیرد و استراماچونی این مبلغ را وصول کند.

با این وجود در مورد پرداخت حقوق استراماچونی از سوی باشگاه استقلال، باید حق را به این مربی ایتالیایی داد، چراکه بر اساس اصول حرفه‌ای و طبق قرارداد منعقد شده باشگاه موظف است در مقاطع زمانی تعیین شده دستمزد سرمربی تیمش را پرداخت کند و بر اساس مفاد همین قرارداد در صورت عدم پایبندی به تعهدات مورد توافق و عدم پرداخت حقوق، امکان فسخ یک طرفه از سوی سرمربی آبی‌ها وجود داشته است که بر همین اساس نیز استراماچونی قراردادش را با باشگاه استقلال به صورت یکطرفه فسخ کرده است.

شرط دوم سرمربی ایتالیایی باج‌خواهی است؟

۲۲ آذرماه سال جاری بود که سرپرست باشگاه استقلال عازم ایتالیا شد تا درباره عقد قرارداد جدید با سرمربی ایتالیایی مذاکره کند؛ قراردادی که کاهش مدت زمان آن از دو به یک سال به عنوان یکی از شروط ادامه همکاری استراماچونی با آبی‌ها اعلام و قرار بر این شد تا طبق گفته مسئولان باشگاه، یک سال از طول مدت قرارداد این مربی ایتالیایی کاسته شود.

ماجراهای استقلال و استراماچونی از همان ابتدای فصل با چالش‌های مختلفی همراه بود و انتظارات هواداران تیم پر طرفدار پایتخت در پنج هفته ابتدایی لیگ برآورده نشد. به مرور زمان اما استقلال روی نوار موفقیت قرار گرفت و توانست یکی پس ازدیگری حریفان خود را شکست دهد و به جای قرار گرفتن در پایین جدول رده‌بندی خود را به صدر نزدیک کند و در نهایت روزی که سرمربی آبی‌ها تیم تصمیم به قطع همکاری با تیمش می‌گیرد، صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شود.

استراماچونی در شرایطی که تیمش را صدرنشین لیگ برتر کرده بود تصمیم گرفت ۱۸ آذر قبل از بازی حساس مقابل پیکان که در نهایت می‌توانست با پیروزی استقلال و ایجاد اختلاف امتیاز با سایر حریفان همراه شود، ایران را به مقصد ترکیه ترک کند و اعلام کرد قراردادش به صورت یکطرفه فسخ شده است. حال یکی از شروط ادامه همکاری استراماچونی با استقلال کاهش طول مدت قرارداد او از دو به یکسال است. خلیل‌زاده- سرپرست باشگاه درباره ماجرای طول مدت قرارداد استراماچونی با این تیم، عنوان کرد که به استراماچونی اعلام کردیم هم موافق این هستیم که قرارداد قبلی به قوت خود باقی بماند و فقط مدت زمان آن، یک سال کاهش یابد و هم قرارداد جدیدی را با مدت زمان یک ساله با او ببندیم!

هواداران استقلال احساسی برخورد نکنند

در عین حال طبق اظهارات چند روز اخیر استراماچونی به باید به علاقه او برای ادامه همکاری با استقلال اشاره کرد. بر کسی پوشیده نیست که استقلال پس از چند سال پر افت و خیز متحول شده و شاید یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران باشد، موضوعی که برای هواداران این تیم به عنوان یک مسئله بسیار مهم تلقی می‌شود و تحت هر شرایطی از مسئولان باشگاه این انتظار را دارند که استراماچونی را به نیمکت استقلال بازگردانند.

استقلال طی چند سال اخیر موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران نشده است و با توجه به موفقیت سه ساله حریف سنتی خود در کسب مقام قهرمانی حتی اگر استراماچونی قراردادش را با استقلال به یکسال کاهش دهد تمایل دارند که این سرمربی روی نیمکت این تیم بنشیند، حتی اگر تصمیم اتخاذ شده در طولانی مدت به ضرر باشگاه باشد.

هیچ نامی بزرگتر از استقلال و پرسپولیس نیست و در هر شرایطی منافع باشگاه به منافع فردی ارجحیت دارد و باید به گونه‌ای رفتار کرد که هیچ شخصی خود را بالاتر از تیم و باشگاه نبیند. در مورد موضوع کاهش طول مدت قرارداد استراماچونی باید این سوال را مطرح کرد که اگر سرمربی ایتالیایی در مقطعی که استقلال در شرایط نامناسبی قرار داشت و تا این حد فشار هواداران را بالای سر باشگاه احساس نمی‌کرد به درخواست او عمل می‌شد؟ استراماچونی به خوبی در شرایطی حساس فشارش را به باشگاه و مدیریت استقلال وارد کرده است و سعی در کاهش مدت قراردادش دارد، مسئله‌ای که به هیچ وجه به صلاح فوتبال ایران نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    3 0
    ایسنا یه خبرگزاری کاملا پریپولیسیه،دست از سر استقلال و هوادارانش بردارید
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    4 0
    نویسنده پرسپولیسیه این مقاله بدونه تا بحال استراماچونی حتی یکبارم رسما اعلام نکرده که میخواد مدت قراردادش کاهش پیدا کنه.دوباره شد قصه تیام و پاتوسی که بعد مدت ها وعده و وعید دروغ شروع کردن به گفتن اینکه هیچ نامی بالاتر از استقلال نیست. بسه کم هوادار رو فریب بدید
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 4
    مرد شور رفتار اورا ببرد مگر متخصص موشک است مجلس- دولت - ریاست قوه قضائیه و.. شماها به هرچی و هرکسی که می پرستید شر اجانب را که در لباس ورزش به ارکان فرهنگی کشور هجوم آورده با ممنوع کردن بکار گیری آنها بخصوص در فوتبال به سر دسته های آنها در کشورهای دیگر برگردانید
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 2
    هیچ نامی بزرگتر از استقلال و پرسپولیس نیست ........ همین خود بزرگ بینی ها و تبعیض ها باعث مشکلات میشود.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 1
    یعنی واقعا شما جلوی این.. ایتالیایی .. که شغل دومش مربیگری کم آوردین.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    0 0
    آقا دمت گرم ، من اعتدی علیکم اعتدی علیه بدقولی کرده استقلال استرا هم حق داره بد قولی کنه.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    6 0
    هیچ جای دنیا تیم اول جدول را به این روز نمی اندازند ببینید مربی تیم چه بر سرش آوردند که قید همه چیزو زده
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    6 0
    وقتی به او حق می دهید که به دلیل عدم پرداخت مطابق قرارداد، قرارداد را فسخ کند، پس در هر قرارداد جدیدی، می تواند شرایط باز تعریف شود. بنابراین نویسنده ی این گزارش ایراد بیخودی گرفتند!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
    2 0
    شما غیر از دروغگویی چیزی بلد نیستی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس