کره و امارات

مقامات دفاعی کره جنوبی و امارات بر سر گسترش همکاری‌های اطلاعاتی، لجستیکی، الکترونیکی-نظامی و تقویت روابط دو جانبه توافق کردند.

به گزارش مشرق، مقامات دفاعی کره جنوبی و امارات،‌ امروز دوشنبه، در دور هفتم نشست وزرای دفاع امارات و کره‌جنوبی در مقر وزارت دفاع کره در سئول، بر سر گسترش همکاری‌های اطلاعاتی، لجستیکی، الکترونیکی-نظامی و گسترش روابط دو جانبه توافق کردند.

این توافق در نشستی میان «جونگ کیونگ-دو»، وزیر دفاع کره‌جنوبی و همتای اماراتی‌اش «محمد احمد البوادریم  صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

برنامه امارات برای تقویت صنعت نظامی

در این نشست، همچنین دو طرف در راستای گسترش منافع دو جانبه، توافق کردند پژوهش‌های مشترک و همکاری‌های فنی خود را توسعه دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزرای دفاع دو کشور در ارتباط با ارزیایی  همکاری‌های دفاعی و صنعت دفاعی دو طرف تاکید کردند که در سال جاری همکاری‌ها متنوع‌تر و عمیق‌تر شده است. طرفین همچنین تاکید کردند بحث‌هایی که امروز در این دیدار صورت گرفته به طور کلی به توسعه همکاری‌های دو کشور و بویژه همکاری در زمینه دفاع ملی و صنایع دفاعی، کمک خواهد کرد.

کره‌جنوبی متعهد شده است برای امارات 4 راکتور هسته‌ای در نیروگاه «براکه» بسازد. این نیروگاه در 270 کیلومتری ابوظبی قرار دارد. ساخت راکتور اول سال گذشته به اتمام رسید و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 3 راکتور دیگر در آینده‌ای نزدیک به پایان خواهد رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس