کد خبر 1020335
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
سوشا مکانی

سنگربان نفت مسجدسلیمان گفت: آدمی هستم که دنبال حق و حقوق خودم می‌روم و هیچ‌وقت بی‌احترامی مسئولان باشگاه پرسپولیس را فراموش نخواهم کرد.

به گزارش مشرق، تیم نفت مسجدسلیمان در خط دفاعی عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و بدون شکست بازی‌های نیم‌فصل را به پایان رساند. سنگربان این تیم سوشا مکانی بود، گلری که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارد. سوشا در بازگشت دوباره به لیگ برتر عملکرد مناسبی داشت و نظر کارشناسان را به خود جلب کرد. به همین بهانه با مکانی دقایقی همکلام شدیم.

از اینجا شروع کنیم که از نروژ به ایران برگشتی و تیم نفت مسجدسلیمان را انتخاب کردی.
با توجه به اینکه دو هفته از بازی‌های لیگ برتر گذشته بود و همه تیم‌ها گلر اول‌شان را گرفته بودند، انتخاب زیادی نداشتم و با ۱۰ دقیقه مذاکره به تیم نفت مسجدسلیمان پیوستم.

ظاهراً یک بند در قرارداد گنجاندی که نیم‌فصل جدا شوی.
خب من همان اول توافق کردم تا نیم‌فصل در تیم بمانم. همه از شرایط مالی و امکاناتی نفت مسجدسلیمان خبر دارند، اما با این وجود به تعهدی که دارم، پایبند هستم و بازی جام حذفی هم در خدمت این تیم خواهم بود. خوشحالم که مقابل مردم مسجدسلیمان و کادر فنی سربلند بودم و از اعتماد آن‌ها سپاسگزارم.

پس رفتنت از نفت مسجدسلیمان قطعی شده؟
بله، ولی گفتم تا زمانی که باشم، با تمام توان و انرژی در خدمت تیم هستم، اما فکر نمی‌کنم شرایط مالی باشگاه طوری باشد که بتوانند مرا راضی کنند. البته من هم به باشگاه فشار نمی‌آورم و هر کس را می‌توانند، جای من بیاورند و امیدوارم سنگربان بعدی نیز عملکرد خوبی داشته باشد و تیم به جایگاه خود دست یابد.

نسبت به سوشا مکانی پرسپولیس خیلی تغییر کردی.
من در پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشتم و حتی می‌توانم بگویم دو برابر امروز خوب بودم، اما به چشم نیامدم و فقط چند اشتباه را بزرگ کردند. جالب بود وقتی من نیمکت‌نشین بودم و تیم گل بد می‌خورد، باز هم کاسه کوزه‌ها سر من می‌شکست! البته انتظارات بالا بود و از من هم توقع بیشتری داشتند، اما پرسپولیس گلر خارجی هم داشت! هواداران فقط مرا سیبل می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

سوشا مکانی دوباره جنجال ساز شد +عکس

خب وقتی به یک تیم بزرگ می‌روی، توقع و انتظار بالایی از بازیکن می‌رود.
بله، پرسپولیس هم تیم بزرگ و باشگاه اسم و رسم‌داری در آسیاست که هواداران میلیونی دارد. شاید چند اشتباه داشتم، اما باور کنید برای همه، این اشتباهات مقطعی و طبیعی است. خیلی‌ها اشتباه کردند، اما پول خودشان را به موقع گرفتند و رفتند!

مگر چقدر از پرسپولیس طلب داری؟
من ۹۰ درصد از فصل دومی که پرسپولیس بودم را طلب دارم که حدود ۸۵۰ میلیون تومان است. هنوز هم جوابی نگرفتم که چه موقع می‌خواهند این پول را پرداخت کنند. ظاهراً کسانی که پارتی دارند یا دقایقی بازی کردند، بهتر پول خود را تا آخرین ریال از باشگاه می‌گیرند یا آن‌هایی که کارچاق‌کن دارند! اما من که کسی را ندارم، در نهایت کارم به شکایت می‌رسد!

یعنی اگر طلبت را پرداخت نکنند، شکایت می‌کنی؟
چاره دیگری ندارم. بعد از ۵ سال به خاطر بی‌تدبیری و بی‌توجهی مدیران مجبور می‌شوم شکایت کنم. آدمی هستم که دنبال حق و حقوق خودم می‌روم و هیچ‌وقت بی‌احترامی مسئولان باشگاه پرسپولیس را فراموش نخواهم کرد. به من لطمه روحی و روانی وارد شد که با هیچ پولی جبران نمی‌شود. دوره هوچی‌گری گذشته و قراردادها حرفه‌ای است و طرفین باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

عملکرد تو در این نیم‌فصل عالی بود و با ۷ گل خورده و بدون شکست در تیم نفت مسجدسلیمان آمار خوبی به ثبت رساندی.
از وقتی به ایران برگشتم و با تیم نفت مسجدسلیمان قرارداد بستم، فکر می‌کردم عملکرد رضایت‌بخشی خواهم داشت و این خودباوری را داشتم. البته در تیم ما همه زحمت کشیدند و با یک عده جوان جویای نام عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم. مطمئن باشید جوانان این تیم در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

در این نیم‌فصل که عملکرد خوبی داشتی، فکر می‌کنی به تیم ملی هم دعوت شوی؟
چرا که نه؟ من همیشه دوست دارم دوباره پیراهن تیم ملی را بر تن کنم. من اگر از تیم ملی دور شدم، به خاطر مسائل غیرفنی بود، ولی دوباره به تیم ملی برمی‌گردم.

از وقتی از نروژ برگشتی، از نظر شخصیت رفتاری خیلی عوض شدی! هم در گفتار و هم در نوع لباس پوشیدن.
خب هرکس دوران جوانی را دارد. وقتی هم به گذشته فکر می‌کند، پشیمان هم می‌شود. من هم از این قاعده مستثنی نیستم و اشتباهاتی داشتم، اما الان به شرایطی رسیدم که بر هیچ چیزی جز متن فوتبال تمرکز نداشته باشم. بالاخره در رفتارم تجدید نظر کردم و الان هم بزرگ‌تر شدم و دیگر آن اشتباهات جوانی را مرتکب نخواهم شد. شاید اگر مثل بعضی‌ها سیاست داشتم و زبان‌بازی بلد بودم، تا حالا ۱۰۰ بازی ملی داشتم!

حالا مشخص شد تیم بعدی سوشا مکانی کدام است؟
فعلاً چند تا پیشنهاد دارم و بعد از بازی جام حذفی نفت مسجدسلیمان مشخص می‌شود.

با اینکه تجربه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را داری، اگر از استقلال پیشنهاد داشتی، می‌روی؟
فوتبال حرفه‌ای شده و خیلی‌ها تجربه بازی در دو تیم سرخابی را داشتند و هیچ اتفاقی هم رخ نداد. مهم این است که هر جا باشی به تعهد خودت عمل کنی. فرقی نمی‌کند کجا باشم، به قراردادم متعهد هستم حتی اگر استقلال باشد!

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس