کد خبر 1020108
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کیک

کیک‌های آلوده به قرص در استان کرمانشاه نیز مشاهده شده که براساس گزارش‌های مردمی در یک فروشگاه در شهر روانسر کیک‌های حاوی دارو فروخته شده است.

به گزارش مشرق، موضوع کیک‌های حاوی قرص و کپسول که در بوفه‌های مدارس به فروش رفته‌اند در کشور داغ شده است و این کیک‌ها در شهرهای چند استان دیده شده‌اند که نخستین خبرها از مشاهده این کیک‌ها از استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

در واقع ماجرا از چند روز پیش با انتشار خبری مبنی بر پیدا شدن قرص سفید رنگ در کیکی بسته‌بندی شده آغاز شد که در آن موقع هیچ کس باورش نمی‌شد که این اتفاق ابعاد گسترده پیدا می‌کند که از جنوب شرقی تا غرب کشور گسترش یابد.

بیشتر بخوانید:

ورود نهادهای امنیتی به ماجرای کیک‌های مشکوک

سردار محمدمسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در این رابطه گفت که این قرص‌ها پس از تولید و در سطح عرضه در برخی بسته‌های کیک قرار گرفته و قرص‌ها نیز از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی است.

فروش کیک‌ها خارج از بوفه مدارس

روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که دانش‌آموزان یک مدرسه در شهر روانسر از فروشگاهی روبه‌روی مدرسه کیک حاوی قرص خریداری کرده‌اند که پس از اطلاع به مدیر مدرسه و حضور ناظران شبکه بهداشت کیک‌ها جمع‌آوری شده و فروشگاه نیز پلمب شده است.

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر وجود قرص‌های آلوده در کیک‌های مدارس به این اداره کل اعلام نشده است گفت: وزیر بهداشت در صحبت‌های خود در شبکه خبر اشاره‌ای به استان کرمانشاه نداشت.

وی با بیان اینکه در مدارس استان کرمانشاه تاکنون گزارشی مبنی بر وجود قرص‌های آلوده در کیک مدارس اعلام نشده است افزود: پس از انتشار اخباری مبنی بر مشاهده کیک‌های آلوده به قرص در روانسر با مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر تماس داشتم که وی عنوان کرد منشا این کیک‌ها در مدارس نبوده است.

سید حسن کاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان روانسر در این رابطه گفت: در مدارس شهرستان روانسر شاهد کیک‌های آلوده به قرص نبوده‌ایم و گزارشی مبنی بر وجود این کیک‌های آماده تاکنون به دست ما نرسیده است و این موضوع صحت ندارد.

مهدی رفعت‌جو مدیر مرکز بهداشت روانسر در این رابطه گفت که قرص‌های موجود در کیک‌های آلوده‌ای که در این شهر مشاهده شده از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری بوده است و بازرسان این مرکز نمونه کیک‌هایی را از شرکت‌های دیگری که در سطح شهرستان توزیع شده بود، بررسی کردند که مورد مشکوکی مشاهده نشد.

در حالی که خبرهای کیک‌های حاوی دارو در کشور گسترش می‌یابد، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر موضوع وجود دارو در فرآورده‌های غذایی را توطئه‌ای علیه صنعت غذایی کشور دانسته و بیان کرده است که وقوع یک اقدام خرابکارانه سازمان یافته و هدف‌دار علیه صنایع غذایی کشور مشهود است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در این باره گفته است که تمامی فروشگاه‌ها موظف هستند فرآورده‌های غذایی را فقط از شرکت‌های پخش رسمی و مجاز تحویل بگیرند و موکداً به همه فروشگاه‌های مواد غذایی لزوم تامین اجناس از شرکت‌های توزیع و پخش مجاز، رسمی و شناسنامه‌دار مواد غذایی توصیه می‌شود.

به نظر می‌رسد در رابطه با کیک‌های آلوده به دارو کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌های توزیع و البته وزارت بهداشت باید پای کار آمده و منشا آلودگی کیک‌های به دارو را شناسایی کنند تا ضمن بازگشت آرامش روانی به جامعه ابعاد این توطئه شناسایی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    0 3
    از انجایی که سعی میکنید تلفات احتمالی را مخفی کنید این وضع منجر به بدتر شدن اوضاع میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس