کد خبر 1019695
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
خودروسازی

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه با وزیر صنعت و مدیران خودروساز، از طرح موضوع اعطای تسهیلات به خودروسازان در این جلسه خبر داد و گفت: جمع‌بندی این مسئله در کمیته‌ای ویژه انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا فولادگر در مورد جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزیر صنعت و مدیران خودروساز، اظهار داشت: در این جلسه  بحث‌هایی در ارتباط با بسته حمایتی از صنعت خودرو و قطعه‌سازی مطرح و مقرر شد این موضوع به منظور حل مشکل نقدینگی صنعت خودرو و قطعه سازی در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن در کمیسیون صنایع مطرح شود تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی توضیح داد: سال گذشته پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو مصوب شد که به دو شکل ریالی و ارزی مطرح شد اما فقط بخشی از آن مصوبه عملی شد که در پرداخت بدهی قطعه‌سازان به خودروسازان و بهبود وضع تولید مؤثر بود.

بیشتر بخوانید:

فولادگر ادامه داد: در حال حاضر نیز این بحث مطرح است که مصوبه قبلی دوباره برای صنعت خودرو و قطعه‌سازی اجرا شود. 

وی با اشاره به اینکه مصوبه قبلی مربوط به پرداخت تسهیلات اواخر سال گذشته اجرایی شد، گفت: بحث‌های فعلی نیز به ادامه اجرای همان مصوبه مربوط می‌شود که البته باید در مورد تاریخ اجرای آن بررسی شود، زیرا مصوبه قبلی منقضی شده است.

* دیدگاه‌های مطرح در مورد حمایت از صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با بیان اینکه حمایت از صنعت خودروسازی باید طوری باشد که باعث رونق در این صنعت شود، افزود: البته در این زمینه موضوع کیفیت و اصلاح ساختار خودروسازی‌ها را نیز باید مورد بررسی قرار دهیم، نه اینکه این دو موضوع را به صورت جداگانه از هم ببینیم.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند موضوع حمایت از خودروسازی و ارتقاء کیفیت این صنعت ارتباطی به یکدیگر ندارد،‌گفت: طبق یک دیدگاه نباید به صنعت خودروسازی کمک کنیم تا خودش جلو رود، حتی اگر تعطیل شود بهتر است تا از آن صنعت حمایت شود. یک دیدگاه دیگر نیز این است که باید از صنعت خودروسازی حمایت شود که از نظر من هیچ یک از این دو دیدگاه درست نیست بلکه علاوه بر افزایش کیفیت و رقابت پذیری صنعت خودرو باید در زمینه اصلاح قیمت و ساختار خودروسازان نیز اقدام شود. در عین حال باید تا حدی که امکان دارد از این صنعت حمایت شود تا تعطیل نشود.

* به گفته وزیر صنعت، افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل رشد نرخ ارز است

وی همچنین در مورد طرح موضوع افزایش قیمت خودرو در جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت نیز گفت: این موضوع در حاشیه جلسه مطرح شد که وزیر صنعت معتقد بود قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش نداشته اما قیمت خودرو در بازار به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و رشد نرخ ارز، افزایش داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    14 0
    هر ماشین رو خدا تومن دارندمیفروشند پولشم نقد نقد میگیرند اونوقت میگن پول نداریم.....عجب...آقایون مثل اینکه جیبشون خیلی گشاده....
  • محمود IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    واقعا کجای دنیا اینجوریه که حاظر باشی ماشین سه برابر شده رو نقد بخری ولی بهت نفروشند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس