کد خبر 1019637
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
‌

گویا در ایران هم، طیف متهم در دو کودتای 78 و 88، شبیه همان بازی را تکرار می کنند. ابتدا مردم را با وعده های دروغ و عملکرد وارونه ناراضی کردند، و حالا با فیگور اعتراض، از پاسخگویی فرار کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

ائتلاف طیف غربگرا در لبنان، هماهنگ با خواسته آمریکا و اسرائیل و عربستان، از سعد حریری رئیس دولت خواستند استعفا دهد. سوء عملکرد دولت -به عمد یا از سر بی کفایتی و یا هر دو- موجب نارضایتی مردم شده بود و رسانه های معارض مقاومت هم در آتش اعتراض دمیدند.

دبیر کل حزب الله با وجود این که از عملکرد دولت به شدت ناراضی بود، وارد بازی دشمن نشد. اما فالانژیست ها و قوات اللبنانیه که سابقه سیاهی در خیانت ها و همکاری با صهیونیست ها هنگام اشغال لبنان دارند -جنایتکاران بدنامی مانند ولید جنبلاط و سمیر جعجع-  با وجود اتحاد با حریری، خواستار استعفای او شدند. حریری هم موافقت کرد؛ تحت فشار یا هم آهنگ با طراحان آشوب؟ هر چه بود، از پاسخگویی گریخت.

گویا در ایران هم، طیف متهم در دو کودتای 78 و 88، شبیه همان بازی را تکرار می کنند. ابتدا مردم را با وعده های دروغ و عملکرد وارونه ناراضی کردند، و حالا با فیگور اعتراض، از پاسخگویی فرار کنند. آنها در فتنه سبز، از سوی نتانیاهو، سرمایه بزرگ اسرائیل خوانده شدند.

برخی از همین ها خواستار استعفای رئیس دولت شده اند و حال آن که بخش عمده ای از گرفتاری امروز روحانی، زیر سر خود آنهاست. حرف دقیق همان است که سید حسن نصر الله گفت:

"باید با مسئولیت‌پذیری سخن گفت.  برخی در دولت  و گروهها می‌خواهند از مسئولیت شانه خالی کرده و مسئولیت را دوش دیگران بیاندازند. این، نشانه عدم وجود عرق ملی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی در قبال سرنوشت مردم است.

شایسته نیست برخی که در همه دولت‌ها حضور داشتند؛ اکنون سوار بر موج  شده و مطالبه مبارزه با فساد کنند.

از کناره‌گیری دولت حمایت نمی‌کنیم و دلیل آن هم این است که امکان ندارد دولت جدید طی یک سال تشکیل شود.

هرکس که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، باید محاکمه شود به ویژه آنان که کشور را به این وضع رسانده اند".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    16 2
    ما باز تا چندی مهلت می دهیم به این قشرهای فاسد و این اعلام آخر است. و اگر چنانچه در کار خودشان تعدیل نکنند و به ملت برنگردند و دست از توطئه برندارند، خدا می داند انقلابی عمل می کنیم.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    36 6
    چون اگه دولت نباشه فساد و ناکارآمدی رو گردن کی میندازین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      9 19
      اگه دولت نباشه ایران رو می سپریم به ارتش و سپاه و از شر این نهاد مزخرف ریاست جمهوری خلاص می شیم. اون موقع کسی جرات داره یه سوزن جا به جا کنه.. :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس