جزئیات جدید از کشف قرص در بسته‌بندی ۱۲ برند صنایع غذایی کشور

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تنها مرجع اظهارنظر در مورد محتوای قرص و کپسول‌ها در بسته‌بندی برخی محصولات کیک، ویفر، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم.

به گزارش مشرق، دکتر کیانوش جهانپور درباره مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته‌بندی برخی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به 12 برند تولید اظهار کرد: مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان‌یافته به بسته‌بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته‌بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت‌های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: تنها مرجع اظهارنظر در مورد محتوای این قرص و کپسول‌ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم؛ داروهای بررسی شده، اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می‌رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است.

بیشتر بخوانید:

وی خاطرنشان کرد: وجود قرص و کپسول کاملاً سالم و دست‌نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن در محصولات مورد اشاره، نشان می‌دهد که این موارد تعمداً و بعد از تولید، در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته بلکه تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف‌گذاری شده است.

جهانپور با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملین این اقدام در دسترس نیست، تصریح کرد: موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی دارد و دستگاه‌های مسئول، جهت روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده‌اند.

وی تاکید کرد: فروشگاه‌های مواد غذایی، مکلف به تامین فرآورده‌ها از شرکت‌های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش هستند و در صورت خرید از توزیع‌کننده‌های غیرمجاز، در قبال پیامدهای آن پاسخگو خواهند بود.

جهانپور با اشاره به اینکه محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های پخش مجاز قابل رهگیری و پیگیری است، متذکر شد: متاسفانه برخی فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه، محصولات غذایی را از توزیع‌کننده‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه به قیمت‌هایی پایین‌تر تهیه می‌کنند و این مسیر دقیقاً مدخل کالاها و فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، جعلی و تقلبی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان از اولیای مدارس و دانش آموزان و مصرف‌کنندگان خواست محصولات غذایی را از صرفاً از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به سالم بودن بسته‌بندی و دستکاری نشدن بسته‌های محصولات دقت و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، در سراسر کشور مراتب را به سامانه تلفنی 190 گزارش کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • SMAH1 IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    9 4
    یاد چند سال پیش افتادم! آقایونی گفتم لبنیات پالم داره (بگذریم از میزان صحت و ...) ولی نگفتن کدوم شرکت.یعنی آبروی همه شرکت های لبنی رو بردند.احتمالا اون نفوذی ها این دفعه نبودند،خودشون دست به کار شدند تا صنعت مواد غذایی رو هدف بگیرند.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    46 0
    افرادی که اقدام به چنین کارهای غیر انسانی کرده اند بیشرفند وبوبی از ادمیت نبرده اند-وباید به سزای عمل ننگینشان برسند!!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    کار کرم های سلطنت طلبه
    • مردم IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      0 0
      نه بابا کارکارامریکاست
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    4 16
    كيك ها بسته بندي كارخانه است اين كار در خط توليد صورت گرفته است و دست مخالفان دولت روحاني در آستانه انتخابات دركار است
  • معلم IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    7 10
    هنوزم احتمال داره که کار احمدی نژاد باشه
  • عل IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    5 1
    کارِ داعش هست ک آمریکا
  • دیده بان IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    13 0
    این اقدام کثیف همچون خیلی ازاقدامات رذیلانه دیگر بادلارسعودی ومتحدان منطقه ای وهابیت، درراستای پازلی از جنگ هیبریدی(ترکیبی)آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.ولی حقیقت این است که این اقدامات پست فقط تلاش مذبوحانه است وبس!ریشه اصطلاح تلاش مذبوحانه این است که:هنگامی که حیوانی ذبح میشودشروع به دست وپازدن بیحاصل هنگام جان دادن میکند!!!!!!
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    10 0
    به نظر من باید در، بسته بندی ها تجدید نظر شود ،از بسته هایی استفاده شود که به محض باز شدن پاره شود و نتوان مجددا از آن استفاده نمود متاسفانه بعضی کیک ها مثل تی تاپ به راحتی باز میشود و میتوان آنرا دوباره مثل اولش چسبوند
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    شما روشن دل هستید دکتر
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 2
    ولی نظر بنده این است از ابتدای بسته بندی این ها داخلش فرص گذاشتن لابد به سفارش عده ای انگل پولی خوبی بهشون دادند ،چون هرجور ادم فکرش بکنه یک دونه کارتن بخواهی باز کنی ودونه دونه قرص لایش بذاری هم سخته هم مشخص میشه !!!!
  • بی نام IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 1
    خواهر خودم مدرسه میره و داخل مدرسه دوستش داخل تی تابش قرص پیدا کرده
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    0 0
    یکدفعه یاد اون خواننده ای افتادم که میگه دیگه به چی اعتماد است!!اجوری شده رندگی هامون که دیگه به سایه های خودمون باید شک کنیم این دیگه اخر بی شرمی اخه مردم چه گناهی کردند که باید تاوان این همه بدبختی پس بدهند!!آخه هیچ نظارتی نبود که کار به این جا بکشه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس