تاریخ مصور آمریکا - کتابستان  - سایان - کراپ‌شده

فاطمه شفیعی سروستانی دارای دکترای مطالعات آمریکا از دانشگاه تهران نویسنده این کتاب است که با استفاده از بیش از هزار کتاب و مقاله علمی این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

به گزارش مشرق،‍ نشر سایان و کتابستان «تاریخ مصور آمریکا از سال ۱۴۹۲ تا ۲۰۱۸» جامع‌ترین کتابی که تا به امروز درباره تاریخ آمریکا نوشته شده است را منتشر کردند.

این کتاب تنها متن موجود در جهان است که همزمان تاریخ، سیاست، اقتصاد و فرهنگ امریکا را از سال‌ها پیش از ورود کریستوف کلمب تا امروز و زمان ترامپ بررسی می‌کند.

فاطمه شفیعی سروستانی دارای دکترای مطالعات آمریکا از دانشگاه تهران نویسنده این کتاب است که با استفاده از بیش از هزار کتاب و مقاله علمی این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.

چارچوب اصلی روایت تاریخ مصور آمریکا حرکت در سیر تاریخ از زمان گام نهادن اولین انسان بر خاک قاره آمریکا تا سال ۲۰۱۸ است.

در این کتاب نه فقط به تاریخ این کشور که به بنیان های فکری پایدار و تغییر ناپذیرش نیز پرداخته شده است. به همین جهت پرونده های مستقلی همچون سرمایه داری آمریکایی، بنیادگرایی مسیحی،محافظه کاری ،زنان،شبه نظامی گری و میهن پرستی و روابط ایران و ایالات متحده نیز بصورت کامل در کتاب مطرح شده است.

کتاب حاضر دارای ۱۲ ضرب داغکوب است که به لحاظ هنری کتابسازی آن را در رده آثاری هنری و نفیس قرار داده است.

این کتاب در کنار متن مفصلش که بیش از یک میلیون و پانصدهزار کلمه است بیش از ۳۵۰۰ تصویر و اینفوگرافی دارد که همه مخاطبین با هر سطح تحصیلی را با فرهنگ آمریکایی، سیاست آمریکایی و هر آنچه مربوط به آمریکاست آشنا می‌کند.

 این مجموعه سه جلدی، ۱۵۸۴ صفحه دارد و قیمت این مجموعه  ۸۹۰ هزار تومان است.

کتاب «تاریخ مصور آمریکا» در سه جلد تهیه شده است.

جلد ۱: «سرزمین بدون مرز»؛ وقایع مربوط به ورود اولین مهاجران به قاره‌ی آمریکا تا زمان شکل‌گیری ساختار سیاسی و ثبات ملی کشور؛ جلد دوم: «تولد یک ملت»؛ از دوران جنگ داخلی(۱۸۶۱) تا پایان جنگ جهانی دوم ؛ جلد سوم: «قرن آمریکایی»: وقایع بعد از جنگ جهانی دوم تا عصر حاضر

سیزده ویژگی کتاب:
۱-  روایتی از تاریخ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آمریکا از زمان گام نهادن اولین انسان بر خاک قاره‌ی آمریکا تا ایالات متحده‌ی سال ۲۰۱۸ به‌صورت کاملا مصور با بهره‌گیری از بیش از ۳۵۰۰ تصویر، سند، نقشه، نمودار
۲-  معرفی بنیان‌های فکریِ پایدار و تغییرناپذیر ایالات متحده
۳-  تشریح ساختار حکومتی و مفاهیمی چون احزاب، نهادهای کنگره، کاخ سفید، نهادهای اجرایی، دیوان عالی، نحوه‌ی انتخاب روسا و نمایندگان، ساختارها و روندهای سیاسی
۴-  نگاهی به فرهنگ آمریکا در گذر زمان از جمله بررسی سیر تکامل نخبگان آمریکا، ویژگی‌های کلیدی فرهنگ و جامعه در هر برهه، ساختار جمعیتی هر عصر، نقش‌ زنان در گذر زمان، وضعیت اقوام، ادبیات، رسانه، سینما، معماری و شهرسازی، سبک پوشش و مد، و مهم‌تر از همه تشریح رویای آمریکایی.
۵-  رویکردی ریشه‌ای و پدیداری به همه‌ی آنچه از آمریکا شنیده‌ایم از زائران پیوریتن و پدران بنیان‌گذار تا دینِ آمریکایی، محافظه‌کاری آمریکایی، بنیادگرایی مسیحی، سرمایه‌داری، دوگانه‌ی قدرت یا افول آمریکا و ...


۶-  بررسی مولفه‌های اجتماعی ایالات متحده ازجمله ساختارهای جمعیتی، فقر و ثروت، رسانه‌های اجتماعی، زندان‌ها، مواد مخدر، مخارج خانوار، صنعت تسلیحات و ... در قالب اینفوگرافی.
۷-  شناخت اقتصاد آمریکا و مفاهیم کلیدی آن ازجمله نظام سرمایه‌داری، وال‌استریت، نظام مالیاتی، بانکداری و فدرال رزرو(بانک مرکزی)، تاریخچه‌ی بحران‌های مالی و اقتصادی.
۸-  بررسی سیر روابط خارجی آمریکا، نظامی‌گری، نهادهای نظامی و اطلاعاتی و آثار سیاست‌های این کشور بر وقایع دیگر نقاط دنیا.
۹-   بررسی تاریخ و ساختار آموزش‌وپرورش و نظام آموزش عالی
۱۰-  آشنایی با بازیگران کلیدی در سیر تاریخی ایالات متحده ازجمله شخصیت‌های سیاسی-نظامی، روسای جمهور، فعالان مدنی، شخصیت‌های ادبی، هنری، ورزشی، رسانه‌ای و فناوری.
۱۱-  بررسی روابط ایران و ایالات متحده در نقطه‌عطف‌های تاریخی دو کشور با بررسی آخرین اسناد، زندگی‌نامه‌ها و مطالب منتشرشده در ایالات متحده.
۱۲-  کتاب‌شناسی مشتمل بر بیش از هزار کتاب و مقاله و استفاده از منابع شامل اسناد، روزنامه‌ها، مقالات علمی، کتب دانشگاهی و کتب درسی شناخته‌شده در زمینه‌ی تاریخ ایالات متحده، روزنوشت افراد و روسای جمهور، زندگی‌نامه‌ها و مطالعه‌ی اسنادی مدارک موجود در پایگاه آرشیو ملی ایالات متحده، اسناد کتابخانه‌های روسای جمهور، اسناد و یادداشت‌های سی.‌آی.‌ای و وزارت امور خارجه، گزارشات و رونوشت جلسات استماع کنگره، و اسناد موجود در کتابخانه‌های شخصی افراد
۱۳-  نمایه‌ی تخصصی و دسته‌بندی‌شده جهت استفاده‌ی محققین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس