کد خبر 1019215
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
جبران باسیل

وزیر امور خارجه و رئیس جریان ملی آزاد لبنان خواهان تشکیل دولت نجات برای حل بحران کنونی این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت النشره، جبران باسیل پنجشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از نشست فراکسیون "لبنان قوی" به ریاست خودش گفت: تکرار می کنیم که راهکار واضح است و آن هم تشکیل یک دولت نجات و موثر و متخصص است که رئیس و اعضای آن را افراد کاردان و با صلاحیت و سالم تشکیل دهند. یعنی وزیرانی متخصص و شایسته و توانمند داشته باشند که بتواند اعتماد مردم را احیا و پرونده ها را حل و فصل کند و مورد حمایت نیروهای سیاسی و فراکسیون های پارلمانی باشد.

بیشتر بخوانید:

لبنان و «سعد الحریری» از استعفا تا باج‌خواهی

هشدار وزیر خارجه لبنان درباره «آشوب ویرانگر» در این کشور

وی افزود: اگر حریری بر معادله "فقط من و نه دیگری" و دوگانه (حزب الله و امل) بر معادله دولت تکنو- سیاسی اصرار کند، ما در جریان ملی آزاد برایمان اهمیت ندارد که در چنین دولتی شرکت کنیم زیرا سرنوشت آن شکست است. ما از مسئولیت فرار نمی کنیم، اما وقتی متقاعد نشده ایم، مسئولیت برعهده نمی گیریم.

وی افزود: اگر تحرک مردمی یا افراد موثق بخواهند، کرسی های خود را به آنها می دهیم.

وی افزود: حریری تلاش می کند این معادله را مطرح کند که با قدرت "میثاق" بسته شده است که ریاست دولت را برعهده دارد و می خواهد دیگران را کنار بزند. مرحله کنار زدن دیگر به تاریخ پیوسته است. ما هرگز قبول نخواهیم کرد که کسی روی موج انتفاضه برای ضربه زدن به میثاق و شراکت اسلامی – مسیحی موج سواری کند. این معادله ای که ما برای تثبیت آن مبارزه کرده ایم و جایز نیست که وقت بیشتری را برای امری ثابت بگذاریم.

وی افزود: نیازی به سوزاندن افراد و وارد کردن جایگاهی دینی نظیر دار فتوی برای تثبیت معادله نیست.

باسیل گفت: اگر همان بازی سنتی را مثل گذشته بازی کنیم، برنده خواهیم شد، اما امروز معادلات تغییر کرده است و نمی خواهیم در سیاست برنده باشیم، اما به شکست ختم شویم.

وی افزود: شکست در زمینه مالی و اقتصادی از ۳۰ سال پیش تاکنون در لبنان باعث فروپاشی شده است. اگر من عملا در ساختار فساد شریک بودم، آیا از سمت این ساختار ترور سیاسی می شدم؟

وی تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که کسی نمی تواند دیگری را کنار بزند. الان زمان تسویه حساب نیست. کسی که می گوید که تنها وزرای تکنوکرات را قبول می کند، مثل این است که بگوید او تنها فردی است که در فروپاشی و فساد مسئول نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    اوه چه توپش پره ؟! حزب الله رو هم بى نصيب نذاشت !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس