کد خبر 1019171
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی

وزیر خارجه آرژانتین اعلام کرد رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی وارد بوینس آیرس شده و از آرژانتین پناهندگی سیاسی دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی ساعتی پیش از کوبا وارد بوینس آیرس پایتخت آرژانتین شده و قرار است به عنوان پناهنده در این کشور حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

رژیم جدید بعد کودتا: لباس‌های سنتی نپوشید! +عکس

استقبال رژیم صهیونیستی از احیای روابط با بولیوی

دولت موقت بولیوی و مخالفان به توافق رسیدند

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «فیلیپه سولا» وزیر خارجه دولت جدید آرژانتین به رسانه‌ها گفت این کشور با اعطای پناهندگی سیاسی به مورالس موافقت کرده است. 

مورالس که اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی بود، با وجود پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری که پاییز امسال برگزار شد، از سوی مخالفین به دست بردن در آرا و تقلب متهم شد. او هرچند با برگزاری دوباره انتخابات موافقت کرد، اما نهایتا روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) تحت فشار مخالفین مورد حمایت آمریکا، بولیوی را به مقصد مکزیک ترک کرد.

او ماه گذشته برای «انجام امور درمانی» راهی کوبا شد و آنطور که امروز بوینس‌آیرس اعلام کرد، تصمیم گرفته است به آرژانتین پناهنده شود.

همزمان در بولیوی، دولت موقت به ریاست «جنین آنز» در حال پاکسازی نهادهای کشور از حضور متحدان مورالس است. دولت موقت همچنین مورالس را از حضور در انتخابات دوباره منع و تهدید کرده است که رئیس‌جمهور مستعفی را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

مورالس با بیان اینکه نمی‌خواهد در کشورش خونریزی به راه افتد، از حضور در انتخابات انصراف داده و از هوادارانش هم خواسته از خود خویشتنداری نشان دهند. وی در عین حال دولت موقت را به دلیل سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات به تلاش برای «نسل‌کشی بومیان» متهم کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    8 6
    ایران و روسیه باید به مورالس کمک کنند که وی به کشورش برگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس