کد خبر 1011246
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی

رئیس‌جمهور سابق بولیوی در یک مصاحبه با اشاره به خشونت‌های اخیر در این کشور، درباره جنگ داخلی در بولیوی به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار «گفت‌وگوی ملی» شده است.

به گزارش مشرق، «اوو مورالس» رئیس جمهور سابق بولیوی در مصاحبه‌ با یک رسانه اسپانیایی از خشونت‌ها در کشورش انتقاد کرده و توسل به گفت‌وگوی ملی را تنها راه حل توقف خشونت‌ها در بولیوی خوانده است.

بیشتر بخوانید:

مورالس: آمریکا یک توطئه‌گر بزرگ و در پشت پرده کودتا در بولیوی بود

هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره اوضاع بولیوی

سازمان ملل درباره از کنترل خارج شدن اوضاع بولیوی هشدار داد

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در ادامه بحران در بولیوی پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به کناره‌گیری اوو مورالس از ریاست جمهوری و پناهندگی او به مکزیک منجر شده است، او در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی «افه» درباره بروز جنگ داخلی در بولیوی به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی گفته است که تنها راه برای پایان دادن به خشونت‌ها گفت‌وگوی ملی است. او در این مصاحبه، از حامیان خود در بولیوی هم خواسته که به اقدامات خشونت‌آمیز متوسل نشوند.

در روزهای گذشته رسانه‌ها از حملات نیروهای امنیتی به حامیان مورالس در بولیوی و کشته شدن تعدادی از آنان خبر دادند.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت‌آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه رئیس‌جمهور این کشور از سمتش استعفا داد.

او پیش از این در اولین مصاحبه بعد از خروج از کشورش و حضور در مکزیک گفت، آمریکا یک توطئه گر بزرگ است و در پشت پرده کودتا و خروج اجباری وی از بولیوی دست داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
    0 0
    اگه میتونست اینده خودشو پیشبینی میکرد که وضعش ای نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس