اسراییل

منابع اسرائیلی می‌گویند، برگزاری سومین انتخابات در کمتر از یک سال، بیش از سه میلیارد دلار هزینه روی دست تل‌آویو می‌گذارد.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه انتخابات فروردین و انتخابات شهریور ماه به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی منجر نشد، این رژیم تصمیم دارد، انتخابات سوم را برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

پارلمان رژیم صهیونیستی منحل شد

گانتز: نتانیاهو عمدا اسرائیل را به انتخابات سوم کشاند

روز چهارشنبه (دیروز) نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنِست) طرح انحلال بیست‌ودومین دوره کنست را تصویب کردند و بدین ترتیب سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

امروز پنجشنبه، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش کرد که برگزاری سومین انتخابات در اسرائیل در کمتر از یک سال، هزینه‌ها را بشدت افزایش می‌دهد و سه میلیارد دلار روی دست خزانه می‌گذارد. این هزینه، جدای از خسارت‌هایی است که به بازار کار و به بخش خصوصی وارد شده است. 

این روزنامه توضیح داد که خزانه دولت دچار خسارتی حدود سه میلیارد دلار می‌شود... و بازنده بزرگ، بازار کار است که در هر انتخابات به طور کامل تعطیل می‌شود. 

طبق این گزارش، سندیکای صنعت‌گران گفته است که هزینه تعطیلی بازار کار صنعت‌گران، روزانه حدود نیم میلیون دلار است. علاوه بر این، کارخانه‌ها و مراکز تجاری که روز انتخابات باز خواهند بود، ملزم هستند که دویست درصد حقوق ماهانه کارگران را به آنان پرداخت کنند؛ هزینه‌ای که میلیون‌ها دلار اضافه روی دست بازار می‌گذارد. کارگران و کارمندانی که در آن روز سر کار نیستند نیز یک روز مرخصی به پرونده آنان اضافه می‌شود». 

یدیعوت همچنین نوشت که «علاوه بر بودجه کمیته مرکزی انتخابات، که در انتخابات قبل [شهریور] به صد میلیون دلار رسید، باید هزینه حمایت از احزاب را نیز به آن افزود که در انتخابات پیش، به بیش از ۵۷ میلیون دلار رسید».

«بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌وسفید هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌های چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند.

به دنبال اختلافات احزاب پارلمان، رئیس رژیم صهیونیستی در تاریخ سی‌ام آبان، ۱۲۰ نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد. این فرصت دیروز به پایان رسید و پارلمان نیز به انحلال خود رأی داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    چیه نکن دلتون به این جونرا می سوزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس