نیروهای عراقی (2).jpg

نیروهای مسلح عراق مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی را در استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین انجام دادند و ضربات مهلکی را به عناصر مخفی داعش وارد آوردند.

سرویس جهان مشرق؛ اوایل هفته جاری نیروهای امنیتی، ارتش، عشایر و بسیج مردمی عراق همراه با نیروهای فرماندهی عملیات استان های صلاح الدین، دیاله و کرکوک مرحله هفتم عملیات «اراده پیروزی» را علیه هسته های خاموش داعش آغاز کردند.

عملیات نیروهای مسلح عراق در شمال غرب استان دیاله، جنوب و جنوب غرب استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین علیه عناصر مخفی داعش صورت گرفت و امنیت به طور کامل به صدها کیلومتر از مناطق آلوده بازگشت.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای عراقی  (رزمندگان تیپ های ۴، ۲۴، ۵۲ بسیج مردمی و هنگ چهارم عشایر) در استان دیاله از محورهای «انجانه» در شرق دریاچه «العظیم»، رشته کوه های «حمرین» و  مناطق «نارین، عین لیله و تقاطع الصفره» وارد عمل شدند.

پاکسازی و بازگرداندن امنیت به مناطق آلوده در حومه رشته کوه های حمرین در شمال غرب استان دیاله هدف اصلی نیروهای عراقی در مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی بود که تا حدود زیادی با موفقیت به پایان رسید.  

به گزارش مشرق، قطع مسیر کمک رسانی عناصر مخفی داعش در رشته کوه های حمرین و جلوگیری از نفوذ تروریست ها از شرق استان صلاح الدین به مناطق غربی استان دیاله نیز هدف دوم نیروهای مسلح عراق بود.

نیروهای عراقی در جریان عملیات در شمال غرب استان دیاله ۱۴ مقر مخفی هسته های خاموش داعش را شناسایی کردند و همچنین امنیت را به ۲۰ روستا از جمله «قوشجیه، طیاوی، البوخیال، خضیرکاو، البوعواد، صنیدیج، صباح العزاوی» بازگردانند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مسلج عراق در مجموع در جست و جوی منطقه به منطقه در شمال غرب استان دیاله موفق شدند حدود هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده را به طور کامل پاکسازی کنند و امنیت را در این محور برقرار کنند.

مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در استان کرکوک 

نیروهای عراقی در جریان عملیات در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان کرکوک توانستند دهها منطقه از جمله «بید حمید، صالح العلی، الشیریفیه، الخبازه، بردی السفلی، العواشه» را پاکسازی و امن کنند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی حدود ۲ هزار کیلومتر مربع از مساحت آلوده، امنیت به بخش های وسیعی از مناطق جنوب و جنوب غرب استان دیاله بازگشت و ارتباط عناصر مخفی داعش از مناطق شرقی استان صلاح الدین با استان کرکوک قطع می شود.

مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در استان صلاح الدین

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مسلح عراق در جریان عملیات در مناطق شرق استان صلاح الدین موفق شدند امنیت مناطق مهمی از جمله حومه رشته کوه های «حمرین»، چاه های نفتی «علاس و عجیل» و کرانه غربی رود «الزاب» را تامین کنند.

پاکسازی این مناطق در شرق استان صلاح الدین تاثیر مهمی نیز بر برقراری آرامش و امنیت در حومه شرقی شهر تکریت، شمال شرقی بیجی و جاده های مهم   «تکریت - طوزخورماتو» و «تکریت - کرکوک» و «بغداد - دهوک - ترکیه» دارد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای مسلح عراق در این عملیات همچنین توانستند حومه دریاچه «شاری»، روستاهای «الحدیدیه و حماش» و منطقه «البوحمید» را در محور شمال شرق شهر سامراء پاکسازی و امن کنند.

انجام مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی در شرق استان صلاح الدین منجر به پاکسازی حدود ۴۵۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده شد و امنیت حومه شهرهای مهمی از جمله «تکریت، بیجی و سامراء» تامین شد.

نیروهای عراقی در مجموع عملیات در استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین موفق شدند ۱۸ تونل، ۲۰ پناهگاه، ۱۷۰ تله انفجاری و بمب و ۸۰ خمپاره را کشف و ۲۱ تن از تروریست های داعش را شناسایی و دستگیر کنند.  

به گزارش مشرق، مرحله هفتم عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش با تحرکات محور غربی - عبری - عربی برای تقویت تروریست ها همزمان شده است.

نیروهای مسلح عراق با انجام این عملیات پیش دستانه تلاش کردند از قدرت نمایی عناصر مخفی داعش جلوگیری کنند چرا که تروریست ها در روزهای گذشته با حمایت های آمریکایی ها و همزمان با ناآرامی در مناطق و مرکزی جنوبی چندین حمله بزرگ و سنگین را علیه نیروهای عراقی ترتیب دادند اما ناکام ماندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    1 3
    نگران نباشید اتفاقا در ایران این سرمایه داران هستند که شورش ها را کنترل و هدایت میکنند برای همین معترضین هیچوقت به سرمایه داران کاری ندارند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    3 0
    مهم نیست
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    1 1
    مردم عراق باید هوشیار باشند ونگدارنددشمن که ازخانه خارج کرده انددوباره برگردد واین مطلبد تمام گروههای درحاکمیت عراق دراین موقعیت خطیر اختلافات کنار بگدارند ونقشه شوم دشمن راازبین ببرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس