کد خبر 1018854
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
استراماچونی و قلعه نویی

سرمربی سپاهان گفت: می‌گویند سیستم استراماچونی مدرن است، اگر مدرن است ما 10 سال جلوتر آن را اجرا می کردیم.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو جوان ضمن اشاره به اینکه درد و دل‌هایی دارد، اظهار داشت: حرف‌هایی است که اگر نزنم در دلم می‌ماند. اول باید یک دلجویی از جواد زرینچه داشته باشم، رفتارهایی که با او شده رفتارهای خوبی نبوده. وقتی صحنه بغض کردن او را دیدم ناراحت شدم.  البته در 10 سال گذشته با من هم این رفتارها شده اما طاقت آوردم. در دلم و خلوت خودم با خدای خودم بغض کردم. چه در عرصه ملی و چه باشگاهی این رفتارها خوب نبود.

*آقای گل‌محمدی ما کاپشن به زمین نزدیم

قلعه‌نویی ادامه داد: یک گله‌ هم باید از یحیی گل‌محمدی داشته باشم. من توقع نداشتم، او که بچه محل و هم دوست خوبم  است آن حرکات را انجام بدهد و کارهایی کند که بعدا خودش شرمنده شود. خدمت او که مربی جوان‌تر از من است و البته کار بلدی‌اش خیلی بیشتر از من است باید عرض کنم؛ آقای گل‌محمدی سال گذشته دو جام را با اشتباهات داوری و حکم‌های ناعادلانه که علیه من و تیمم اعلام شد از دست دادم. تنها باری که فغانی به اشتباهش اعتراف کرد پنالتی بود که در دقیقه 3 در بدترین شرایط علیه ما اعلام شد. شاید اگر آن بازی را می‌باختیم الان در بازی‌های آسیایی نبودیم. در همان بازی مقابل شهرخودرو در دقیقه 17 پنالتی روی کی‌روش را برای ما نگرفتند اما ما کاپشن را به زمین نزدیم.

*یحیی مثل من آدم بدی نیست

سرمربی سپاهان تصریح کرد: از یحیی توقع ندارم، آقای گل‌محمدی شما که می‌گویید سپاهان هیچ حرفی نداشت تا قبل از اخراج محبی مالکیت 50، 50 بود و تعداد موقعیت‌ها سه بر یک به نفع ما بود، کارشناسان هم گفتند. به  آقای حیدری باید لوح بدهند. به قول آقای سلیمانی حرکتی که حیدری زد می‌تواند یک کلاس آموزشی برای داوران باشد. ما هم از داوری خیلی لطمه خوردیم. در بازی با پارس جنوبی رکورد دروازه‌بانمان شکست، در بازی با سایپا پنالتی ما را نگرفتند، در بازی با نساجی عباس‌زاده یک متر و نیم در آفساید بود. یک هند دیاباته را نگرفتند. ببینید چه بلایی دارند بر سرمان می‌آورند. به یحیی توصیه می‌کنم شمایی که خوش‌اخلاق و معروف هستید و مثل من آدم بدی نیستید کمی سعه‌صدر داشته باشید و فیلم را ببینید.

* برخی 5 سال است از فوتبال رتفه اند اما از فوتبالی ها بیشتر در صحنه هستند

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد بازیکنان ناکارآمد خارجی در فوتبال ما زیاد شده است، اظهار داشت: همه این‌ها به نوع مدیریت و سیستم و برنامه‌ریزی که جایی باید باشد و جایی نباید باشد، برمی‌گردد. شما می‌توانید از مدیر برنامه، هم بازیکن خوبی بگیرید و هم می‌توانید بازیکن بدی بگیرید اما  آدم‌های اهل فن سر کار نیستند و این مسئله مربوط به الان نیست و مربوط به 10، 20 سال گذشته است. فوتبال تریبون بوده و آقایان خواسته‌اند از آن استفاده کنند. الان بعضی‌ها 5 سال است از فوتبال رفته‌اند اما از فوتبالی‌ها بیشتر در صحنه هستند. متأسف هستم که چرا رسانه ملی این فضا و این تریبون را به این آقایان می‌دهد که صحبت کنند. بروند در مورد رشته‌های خودشان صحبت کنند.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌ای از بازگشت استراما در تمرین استقلال

*این مدیر اگر خوب بود در جای خودش کار می‌کرد

وی ادامه داد: من می‌گویم یک مدیر صنعتی یک مدیر نظامی یا یک مدیر سیاسی به نیت خدمت آمده و در این شکی نداریم اما اگر این مدیر کارش را بلد بود که حتماً‌ بلد بوده، در همان  جای خودش کار می‌کرد. بالاخره فوتبال تریبون بوده همه چیز داشته است.انتقادی که در شورای شهر کردم این بود که چرا به دست ورزشی‌ها بود البته آنها هم برای خدمت رفتند اما باید دست اهل فن آن قرار می‌گرفت. 

*کادرفنی باید بر اساس افکار تاکتیکی خودش بازیکن بگیرد

قلعه‌نویی تاکید کرد: وقتی یک مدیر اهل فن نباشد و انتخاباتی باشد که مدیران بخواهند از آن شانه خالی کنند، این مساله به پایین‌تر که کادر فنی باشد، می‌رسد. کادر فنی هم باید وقت بگذارد و بر اساس افکار تاکتیکی خودش نه بر اساس یکسری ارتباطات بازیکن بگیرد.خدا را شکر در این چند ساله هر بازیکنی آوردم چه خارجی و چه داخلی و چه جوان ایرانی از سردار آزمون که البته ماحصل تلاش مربیان داخلی ما مانند اکبر محمدی و ... بوده است، خوب بوده‌اند.  مثلاً امید ابراهیمی را قاسم سیانکی به من معرفی کرد یا محمد کریمی را محمد ربیعی به من معرفی کرد. آنها در سطوح پایین‌تر زحمت می‌کشند و به ما معرفی می‌کنند. ولی در مورد بازیکن و حتی مربی خارجی باید خیلی با مطالعه کار انجام بدهیم.

*فردوسی پور نگذاشت کی‌روش 6هفته بازی کند

وی در پاسخ به این سوال که شما چه فرآیندی را طی می‌کنید که بازیکنی مانند کی‌روش استنلی بیاید در سپاهان بازی کند، تصریح کرد: اگر یادتان باشد کی‌روش استنلی را عادل فردوسی‌پور 6 هفته نگذاشت بازی کند و این برمی‌گردد به یک قانون غلطی که در سازمان لیگ است و اگر از آنها که این قانون را اجرا می‌کنند سوال کنید می‌بینید که خودشان فوتبال را به نحو احسن نمی‌دانند.

سرمربی سپاهان خاطر نشان کرد: وقتی ما یک بازیکن که می‌خواهیم بگیریم در وهله اول با مدیر برنامه‌هایی که افکار تاکتیکی ما را می‌داند و می‌داند چه بازیکنی می‌خواهیم، کار می‌کنیم. بعد اگر مثلا یک بازیکن به نام کی‌روش استنلی به ما معرفی کردند 5 سال گذشته او را بررسی می‌کنیم و این کار بر عهده سعید الهویی است. همه چیز او را و اینکه کجا زندگی کرده و کجا بازی کرده، چرا بازی نکرده و حتی مصدومیت‌هایش را پیدا می‌کنیم. بعد به او می‌گوییم 5 فیلم 90 دقیقه‌ای از او هم پیدا کند. به دنبال هایلایت بازی‌های او هم نیستیم چون بر اساس این هایلایت‌ها هر بازیکنی بهترین بازیکن می‌شود. وقتی شما 90 دقیقه او را ببینید و بر اساس افکار تاکتیکی یک رزومه کامل در بیاورید می‌توانید ببینید که به افکار تاکتیکی شما می‌خورد و از او استفاده کنید.

وی اضافه کرد: کی‌روش استنلی را فردوسی‌پور به خاطر یک قانون غلط اجازه نداد بازی کند اما اکنون یکی از بهترین بازیکنان ما است. ما قرارداد او را با 100 هزار دلار بستیم اما در خود ایران به او 850 هزار دلار می‌دهند. این فیلترها و این رفتارها و افکار تاکتیکی خیلی مهم است.

*با 2-5-3 انواع و اقسام قهرمانی‌ها را گرفتم

سرمربی سپاهان با اشاره به انتقاد مهدی تارتار از تاکتیک سپاهان عنوان کرد: خدا پدر او را بیامرزد. می‌گفت قلعه نویی یک آدم بلندزن را در تیمش گذاشته، اما آقای تارتار شما چرا این کار را می‌کنید؟ گل سه امتیازی شما را چه کسی دیروز زد؟ من می‌گویم مربیان باید به هم احترام بگذارند. من عنایتی را جلو می‌گذاشتم و همین سیستمی را که الان می‌گویند خیلی مدرن است و استراماچونی از آن استفاده می‌کند، ما 10 سال پیش بازی کردیم و انواع و اقسام قهرمانی‌ها را به دست آوردیم. شاید 100 مطلب هم علیه ما می‌نوشتند که این سیستم منسوخ شده و... آقایان و برداران من، شمایی که واقعا از فوتبال نمی‌دانید مانند همان آقایی که در کنفرانس از من سوال کرد، باید به این عزیزان بگویم سیستم فوتبال بازی نمی‌کند، نفر است که بازی می‌کند و افکار مربی است.

*10سال جلوتر مدرن بودم

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد از افراد مختلف دلش خیلی پر است اظهار داشت: نه، من حرف حق را می‌زنم. همین سیستم 2-5-3، هنوز رکورد قهرمانی ما را کسی نشکسته، دو عنوان آقای گلی پشت سر هم با بیشترین گل زده داشتیم. ببینید چقدر رسانه‌های مافیایی علیه ما مطلب می‌زدند برای اینکه می‌خواستند ما را از استقلال دور کنند  و البته موفق شدند. متأسفانه طرفداران استقلال هم در بازی آنها قرار گرفتند. حالا من کاری به این مسائل ندارم ولی همین سیستم را استراماچونی بازی می‌کند و همه می‌گویند سیستم مدرن است. اگر مدرن است ما ده سال جلوتر مدرن بودیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    4 6
    قلعه نوعی میخواستی ادامه بدی چه دلیلی داره تاکتیک موفق را تغییر بدی یامشاورین خوبی نداشتی یااز موفقیتهای دیگران درحال حاضر حسودیت میشه که فکر می کنم بعیدباشه
  • افشین IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    7 2
    بابا تو دیگه کی هستی ...
  • GB ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    8 5
    از کسی که خودشو شاگرد پروین میدونه و پروینم به شاگردی قبولش داره همین چرندیات رو باید بشنویم دیگه
  • milad IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 0
    تو اگه ۱۰ سال پیش این سیستم را اجرا کرده بودی که توی اصفهان دنبال مساوی نبودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس