کد خبر 1018837
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
نوید مظفری

کارشناس داوری فوتبال کشورمان معتقد است اشتباه‌های داوران در لیگ برتر از حد معمول آن خارج شده و کمیته داوران برای رفع این مشکل باید جلسه اضطراری تشکیل دهد و تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مشرق، نوید مظفری، کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: براساس آمار در مدت زمان مشابه ضریب خطای داوران در فصل جاری به نسبت فصل گذشته افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که با افزایش دانش و بهره‌مندی از امکانات بیشتر در داوری ایران و جهان باید این ضریب روند نزولی به خود می‌گرفت و یا حداقل ثابت باقی می‌ماند. البته که اشتباهات داوری فوتبال ایران تنها در لیگ برتر نیست و در سایر لیگ‌ها نیز به مراتب شرایط بدتری را شاهد هستیم، وضعیتی که به هیچ‌وجه شایسته فوتبال ایران نیست.

بیشتر بخوانید:

اتهام کاپیتان سپاهان به شعار دهندگان علیه قلعه‌نویی

کارشناسی داوری دیدار پرسپولیس - گل‌گهر


مظفری همچنین فلسفه استفاده از داوران پشت دروازه را زیر سؤال برد و گفت: مجموعه فوتبال ایران در اواخر سال گذشته برای استفاده از داوران پشت دروازه به تصمیم رسیده و آن را عملیاتی کرد، اما جامعه فوتبال و لیگ برتر ایران تاکنون چه سودی از اضافه شدن این داوران برده است؟ داوران پشت دروازه به واقع چه‌کاره‌اند؟ آیا آنان نباید در تصمیم‌گیری به داور کمک کنند؟ چرا در تصمیم‌گیری‌ها به خصوص در صحنه‌هایی که نزدیک هستند اظهار نظر نمی‌کنند؟ در این مدت تنها در سه یا چهار صحنه مشکوک به داور وسط در گرفتن تصمیم درست کمک کردند که به هیچ‌وجه آمار قابل قبولی نیست. متأسفانه این داوران به جای تصمیم‌گیری تنها نظاره‌گر هستند که با این شرایط مناسب‌تر است از آنان استفاده نشود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس