کد خبر 1018558
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
انتخابات الجزایر - کراپ‌شده

الجزائر در حالی وارد دوره سکوت انتخاباتی تا برگزاری انتخابات در روز پنجشنبه شده که اعتراضات به انتخابات همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، سکوت انتخاباتی در الجزائر از روز دوشنبه(دیروز) آغاز شده و هر گونه اظهارنظر نامزدها و تجمع انتخاباتی تا روز پنجشنبه که زمان برگزاری انتخابات است، ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش نامزد ریاست جمهوری الجزایر به دخالت‌های فرانسه

دادستانی کل الجزائر حبس ۲۰ ساله دو نخست‌وزیر سابق را خواستار شد

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از قدرت است، روز پنجشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد.

صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات که همگی از عناصر دوره بوتفلیقه هستند، تأیید شده است. این نامزدها عبارتند از «عبدالمجید تبون» و «علی بن فلیس» نخست‌وزیران سابق دوره بوتفلیقه، «عزالدین میهوبی» دبیرکل «التجمع الوطنی الدیمقراطی»وزیر پیشین فرهنگ، «عبدالعزیز بلعید» رئیس جبهه المستقبل و «عبدالقادر بن قرینه» رئیس جنبش البناء الوطنی.

در حالی‌که تنها یک روز به آغاز انتخابات مانده، اعتراضات به برگزاری این انتخابات و دودستگی بین مردم در خصوص اجرای انتخابات یا عدم اجرای آن ادامه دارد.

روز دوشنبه(دیروز) نیز مخالفان برگزاری انتخابات از یک سو و موافقان برگزاری انتخابات نیز از سوی دیگر، تظاهرات برگزار کردند.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، حامیان انتخابات در میدان «الجامعه المرکزیة» در پایتخت الجزائر تجمع کرده و شعارهایی در حمایت از حکومت و دعوت به مشارکت در انتخابات سر دادند.

عده‌ای دیگر نیز که مخالف برگزاری انتخابات با وجود عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» در رأس قدرت هستند، در میدان مذکور تجمع کرده و در مخالفت با انتخابات شعار سر دادند و نیروهای امنیتی به منظور جلوگیری از وقوع درگیری بین مخالفان و موافقان وارد عمل شده و شماری از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کردند.

عده‌ای از مخالفان انتخابات نیز در پاسخ به دعوت سندیکاهای کارگری، اعتصاب عمومی تا روز انتخابات را آغاز کرده‌اند.

در همین ارتباط ۱۹ شخصیت سیاسی نیز امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک خواستار حفظ مسالمت‌آمیز بودن حرکت‌های مردمی در کشور و احترام به مخالفان انتخابات شدند.

از جمله این شخصیت‌ها «احمد بن بیتور» نخست‌وزیر پیشین، «احمد طالب الابراهیمی» وزیر خارجه پیشین، «یحیی عبدالنور» رئیس افتخاری انجمن دفاع از حقوق بشر هستند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه با اشاره به اینکه مردم با آگاهی و رفتار متمدنانه خود روز پنجشنبه را پشت سر خواهند گذاشت، بر عدم تعرض به حقوق دیگران برای بیان دیدگاهشان با وجود اختلاف دیدگاه‌ها تأکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس