به گزارش مشرق به نقل از مهر، مجتبی شفیعی با اشاره به پیشنهاد استانداری در رابطه باتشکیل سازمان قطار شهری استان تهران گفت: این پیشنهاد به دلیل برنامه توسعه ای قطار شهری در شهرهایی مانند اسلام شهر، پردیس، پاکدشت ،رامین، شهریار، کرج و هشتگرد است.
وی با تاکید بر اینکه شورای عالی ترافیک با این طرح مخالفتی ندارد و در حال بررسی و کار کارشناسی است گفت: پیشنهاد استانداری تشکیل سازمانی برای مدیریت بهره برداری این قطارها است.
دبیر شورای عالی ترافیک ادامه داد: چگونگی مدیریت بر قطار شهری های حومه یکی از موضوعاتی است که در شورای عالی ترافیک درحال بررسی است و پیشنهاداتی مانند تشکیل یک سازمان مستقل زیر نظر استانداری و استفاده از الگوهای جهانی در حال بررسی است .
فاز اول به کار گیری موتورهای برقی در پایتخت
شفیعی در ادامه با اشاره به اجرای فاز نخست جایگزینی موتور سیکلتهای برقی گفت: دو سالی است که این طرح به صورت جدی ازسوی وزارت کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست دنبال می شود و در جلسه ای که با حضور وزیر کشور برگزار شد این طرح در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی شد شهرداری در فاز نخست در مجموعه پیک های موتوری یا سایر بخش هایی که از موتور سیکلت استفاده می کند موتور سیکلتهای برقی را جایگرین کند.
دبیر شورای عالی ترافیک افزود: در جلسه دیگری در دفتر شاعری قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه ریزی های لازم برای خرید موتورسیکلتها انجام شد.
به گفته وی، موتورسیکلتهای برقی از لحاظ ایمنی، کاهش بزه و امنیت اجتماعی، آلودگی صوتی و هوا موثر هستند و برای توسعه آن برنامه ریزیهای لازم انجام شده است.
نحوه سنجش آلودگی تغییر کرده است
وی در ادامه با اشاره به آمار منتشر شده در رابطه با روزهای ناسالم هوا گفت: نحوه سنجش آلودگی هوا نسبت به سالهای گذشته سخت گیرانه تر شده است.
شفیعی با بیان این که با وجود کاهش برخی آلاینده های پایتخت تعداد روزهای ناسالم و وضعیت هشدار افزایش یافته است گفت: به دلیل تغییر نحوه سنجش آلودگی هوا تعریف روزهای ناپاک نسبت به سالهای گذشته تغییر یافته است و نمیتوان امسال را با سالهای گذشته مقایسه کرد.
دبیر شورای عالی ترافیک گفت: پیشنهاد استانداری در خصوص تشکیل سازمان قطار شهری استان تهران بیشتر در بخش مدیریت بهرهبرداری متمرکز است و ما نیز مخالفتی با آن نداریم و در حال بررسی تمامی راه حلها در این زمینه هستیم.