کد خبر 1018425
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
سر گریک ردی

رئیس آژانس جهانی ضد دوپینگ گفت: ما از حقوق ورزشکاران روس که بتوانند ثابت کنند در دوپینگ گسترده نقش نداشته‌اند و از تخلف مقامات روسیه بهره نبرده‌اند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، «سر کریگ ردی» رئیس  آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) در مورد دوپینگ گسترده در ورزش روسیه و محرومیت 4 ساله این کشور از حضور و میزبانی کلیه رویدادهای ورزشی اظهار داشت: مدتی طولانی است که دوپینگ، روس‌ها را از ورزش پاک دور کرده است و تخلف آشکار مقامات روسیه، وضعیت را بدتر کرد.

بیشتر بخوانید:

محرومیت روسیه از المپیک توکیو و جام‌جهانی قطر

رئیس آژانس جهانی ضد دوپینگ ادامه داد: دوپینگ گسترده روس‌ها توسط کمیته بازبینی در سال 2018 تایید شد و سازمان خواستار برخورد جدی با این موضوع شد. جریمه ورزش روسیه، اتفاقی است که امروز رخ داد. ما به روسیه فرصت‌های زیادی دادیم تا به نفع ورزشکاران خود به جامعه مبارزه دوپینگ ملحق شود اما آنها ترجیح دادند که موضع فریبکارانه و متقلبانه خود را حفظ کند. وادا نیز به قوی‌ترین شکل ممکن با روسیه برخورد کرد.

ردی گفت: ما در عین حال از حقوق ورزشکاران روس که بتوانند ثابت کنند در این ماجرا نقش نداشته‌اند و از تخلف مقامات روسیه بهره نبرده‌اند، حمایت می‌کنیم.

روسیه و ورزشکاران روسی به دلیل دوپینگ گسترده به مدت 4 سال از شرکت و میزبانی رویدادهای بزرگ جهانی محروم شده‌اند. روسیه 21 روز برای فرجام خواهی فرصت دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMAH1 IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 2
    این تفکر که آمریکا و اروپا و چین و ژاپن دوپینگ نمی کنند،سادگی است.آنها هم دوپینگ می کنند ولی یا «وادا» نمی تواند تشخیص دهید و یا «لا پوشانی» می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس