کد خبر 1018374
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
مجلس نمایه

عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد: در مجلس دهم در مجموع ۳۸ تقاضای استیضاح وزرای دولت دوازدهم را داشته‌ایم.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۱۹ آذرماه ۹۸) پارلمان در جمع خبرنگاران ضمن تشریح آمار استیضاح‌های انجام شده در مجلس دهم اظهار داشت: تعدادی از وزرای دولت دوازدهم در مجلس دهم استیضاح شده‌اند. 

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش ۴ بار، وزیر اقتصاد ۳ بار، وزیر نیرو ۴ بار، وزیر راه و شهرسازی ۳ با، وزیر علوم و تحقیقات ۳ بار و وزیر کار و رفاه اجتماعی ۴ بار در مجلس دهم استیضاح شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه وزیر کشور۶ بار، جهاد کشاورزی ۴ بار، وزیر نفت ۲ بار و وزیر صنعت ۲ بار تاکنون در مجلس دهم استیضاح شده‌اند، گفت: بر این اساس وزیر ورزش ۲ بار و وزیر امورخارجه نیز یک بار استیضاح شده‌اند. 

وی ادامه داد: در مجموع و به طورکلی ۳۸ مورد تقاضای استیضاح در مورد مجلس دهم داشته‌ایم که بر این اساس، وزرای ارتباطات،‌ اطلاعات،‌ دادگستری، ارشاد، بهداشت و درمان و دفاع مورد استیضاح قرار نگرفتند. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: از تعداد استیضاح‌های عنوان شده ۲ مورد عدم رأی اعتماد برای آقای کرباسیان وزیر سابق اقتصاد و ۴ مورد برای ربیعی وزیر اسبق کار وجود داشته است. 

همچنین برای عباس آخوندی نیز ۲ مورد رأی عدم اعتماد وجود داشته است. 

وی همچنین یادآور شد: در مجلس دهم ۴ مورد استعفای وزرا داشتیم که به این ترتیب آقایان بطحایی، آخوندی، حجتی و شریعتمداری استعفا دادند. 

وی در خاتمه اعلام کرد: استیضاح‌هایی که در حال حاضر در دستورکار مجلس دهم است، برای وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش مدنظر است که در حال حاضر طرح استیضاح آنها در کمیسیون‌های مربوطه بررسی می‌شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس