امارات (2).jpg

آمریکایی‌ها پس از ایجاد ناآرامی در عراق برای شروع سناریوی درگیری «شیعی - شیعی» حالا برنامه گسترده ای دارند که با همکاری اقلیم کردستان، عربستان، امارات و اردن یک جنگ تمام عیار را در این کشور آغاز کنند.

سرویس جهان مشرق - هفته گذشته «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق به همراه پسر عموی خود «مسرور بارزانی» رئیس حکومت محلی اقلیم برای دومین بار در یک ماه گذشته به دعوت «محمد بن زاید» ولیعهد امارات به ابوظبی سفر کرد.

بارزانی ها در جریان سفر به امارات با «محمد بن زاید» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی گفت وگو کردند و پس از این دیدارها بود که یک خبر بسیار مهم منتشر شد که توجه و حساسیت رسانه ها را به دنبال داشت.

بعد از دیدارهای فشرده سران اقلیم با بن زاید و بن سلمان، امارات ۳ هواپیمای حامل تسلیحات نظامی را بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق به اقلیم کردستان ارسال کرد تا بر ابهامات به وجود آمده بیفزاید و سوال های بیشتری بدون جواب باقی بماند.

در حال حاضر، اطلاعی از نوع سلاح های ارسال شده از امارات به اقلیم کردستان عراق در دسترس نیست و رسانه ها در این خصوص گمانه زنی می کنند اما در عین حال احتمال انتقال عناصر تروریستی به این شیوه از امارات به اقلیم رد نشده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، سران اقلیم کردستان از آمریکایی ها ماموریت گرفته اند که نقش اساسی را در طرحی ایفا کنند که عراق را همزمان با ناآرامی ها در مناطق مرکزی و جنوبی وارد یک جنگ تمام عیار می کند.

به گزارش مشرق، سران اقلیم کردستان ماموریت دارند از ناآرامی های به وجود آمده در مناطق مرکزی و جنوبی عراق استفاده کنند و علاوه بر پیش بردن طرح کاخ سفید، انتقام شکست دو سال قبل را در کرکوک بگیرند و دوباره مناطق نفت خیز این استان را به تصرف دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، اگر تنش ها در پایتخت و شهرهای مهمی از جمله «کربلا، نجف و ناصریه» افزایش یابد و سناریوی آمریکایی ها نیز برای درگیری «شیعی - شیعی» به نتیجه برسد، وضعیت بحرانی تر و راه برای جولان اقلیم باز می شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این که درگیری میان گروه های شیعی فقط به سود محور شرارت سعودی و اقلیم کردستان است، تصریح کرد: بدون شک بارزانی ها به صورت مستقیم در استان کرکوک دخالت نمی کنند و عناصر تروریستی داعش را به میدان می آورند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که صدها تن از تروریست های داعش از سال ۹۶ در اقلیم کردستان نگه داری می شوند، افزود: به نظر می رسد تروریست ها پس از آزادی در کرکوک ایجاد ناامنی کنند و نیروهای بارزانی به بهانه بازگرداندن امنیت وارد شوند و دوباره مناطق نفت خیز این استان را به کنترل درآورند.

به گزارش مشرق، اقلیم کردستان در حدفاصل سال های ۹۳ تا ۹۶ بخش وسیعی از منابع نفتی غارت شده ملت عراق را با قیمت پایین به صهیونیست‌ها فروخت و در حال حاضر نیز این رژیم یکی از حامیان اصلی بارزانی ها محسوب می شود.

همزمان با اقدامات مشکوک سران اقلیم کردستان و تلاش محور شرارت سعودی برای درگیری میان گروه های شیعی در مناطق مرکزی و جنوبی، تحرکات نظامیان آمریکایی ها در استان الانبار در غرب عراق چند برابر افزایش یافته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نظامیان آمریکایی مواضع را در پایگاه نظامی «عین الاسد» در شمال استان الانبار (حومه جنوبی الحدیثه) تقویت و همچنین نظارت ها را بر مسیرهای اطراف این پایگاه چند برابر کرده اند.

به گفته منابع میدانی، نظامیان آمریکایی به بهانه جلوگیری از حمله به پایگاه نظامی «عین الاسد» به هیچ شخص و نیروی امنیتی عراق اجازه نمی دهند به حومه این پایگاه نظامی نزدیک شوند و از سویی دیگر پروازهای مستمر بالگردهای آمریکایی در حومه این پایگاه بیشتر شده است.

افزایش تحرکات آمریکایی ها در استان الانبار و دور کردن نیروهای عراقی از حومه پایگاه نظامی «عین الاسد» نشان می‌دهد سناریوی دیگر برای ملتهب کردن عراق در حال تدارک است چرا که در روزهای گذشته دهها نیروی آمریکایی از سوریه به استان الانبار انتقال داده شده اند.

همزمان با تلاش رژیم های مرتجع منطقه برای پر کردن مخازن سلاح اقلیم کردستان و افزایش تحرکات آمریکایی ها برای تجمیع تروریست های داعش در استان الانبار، اقدامات مشکوکی در مرزهای مشترک اردن و عربستان با عراق گزارش شده است.

خبرها حاکیست، سعودی ها و اردنی ها در حال آموزش تروریستها در پایگاه های خود در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق هستند تا در فرصت مناسب آنان را به استان های «الانبار، نجف و المثنی» انتقال دهند و ناامنی ایجاد کنند؛ رژیم اردن حدود ۸ سال قبل نیز صدها تن از عناصر تروریستی را در پایگاه های نظامی اش در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه آموزش داد و به استان های درعا، قنیطره و سویداء فرستاد و وضعیت جنوب سوریه را بحرانی کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، محور شرارت در تلاش است تا در زمان مشخصی تروریست های مورد حمایت خود را وارد عراق کند و تمرکز نیروهای حشد الشعبی را در محورهای مهم و حساس بر هم بزنند و از سویی دیگر با ایجاد آشوب و بلوا، ساختار سیاسی عراق را از پای درآورد.

در مجموع برنامه آمریکایی ها این است که در محور نخست تروریست ها را از سمت اقلیم کردستان به سمت استان کرکوک روانه کنند و گروهی دیگر را هم از مرزهای مشترک با اردن و عربستان به خاک عراق انتقال دهند و خود نیز عناصر تروریستی را در استان الانبار برای حمله به مواضع نیروهای عراقی وارد میدان کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    به قول شما این کسانی که در مناطق شیعه نشین اعتراض می کنند همگی اجیر شده و مزدور هستند . اگر این گونه است که غمتان نباشد . مثل کف روی اب از بین می رود ....
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      21 5
      صدام هم مزدور بود اما چهل سال حاکم عراق بود.
    • امیر US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      22 5
      مثل سوریه و یمن و همین عراق در گذشته سیلی سختی میخورن
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      11 1
      من ماندم و این بن سلمان ابلح قاطر صفت چه رویی داره خاشقچی گزاشت تو اسید تو یمن شکست خورد از بس مورد تنفر خود عربها ست چند بار ترور ناموفق شده الحمدالله باما هم شکست خورد این قاطر چه رویی داره به گدایی کردها افتاده.
    • ناشناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      5 4
      شما انگار متن رو نخوندی!!! خیلی پرت داری حرف میزنی میگه سلاح فرستادن و از چند محور برنامه دارن چه ربطی به تحرکات داخلی داره؟ که بحث کف رو مطرح کردین!!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      1 2
      کاربر 12:37 صدام مزدور نبود. از تنازع قدرت در غرب خوب بهره گرفت.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    77 37
    متاسفانه کسی که قدر عافیت را نداند امنیت و آرامشش را از دست می دهد حالا چه ایرانی چه عراقی چه سوری چه لبنانی
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      21 44
      عافیت؟1 معلومه نفست از جای گرم میاد و خبر از حال مردم نداری!!
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      7 6
      امنیت چی هست؟ میشه تعریفش کنی؟تو قرن بیست و یکم هنوز یه سریا فکر میکنن امنیت ایه که فقط با بمب کشته نشی.الکی نیست به اینجا میگن جهان سوم
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      1 1
      عافیت؟ برو عراق را ببنیم. انگار که کشور قرون وسطی ایی است. در شبانه روز 4 ساعت برق دارند. بیمه تعطیل- تلفن ثابت تعطیل- امکانات رفاهی در حد صفر- جاده ها افتضاح و... احزاب هم در حال چاپیدن ملت
  • دانیال IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    64 64
    پشت پرده ی همه این تحرکات اسرائیل غاصب نشسته با تحریک آمریکا و اعراب سعی در مشغول نگه داشتن ایران در مرزهای خود است بنظر من در این برهه حساس هماهنگی بیش از پیش مقامات عراقی با ایران در همه ی سطوح الزامیست واگر حتی لازم شد ورود پیش دستانه ی نیروهای ایران به عراق .
    • حسین IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      6 3
      ای خدا از دهنت بشنوه ولی خب همون سپاه بدر و حشدالشعبی از پسشون برمیان
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    63 50
    ان شا الله این هم مثل داعش به خودشان برخواهد رشت وهر روزرسواتر شوند تا زمانیکه عراق جوانگاه نیروی امریکایی هست عراق روی ارامش نخواهد دید باید کاری که حزب الله لبنان با ارسرائیل در جنوب لبنان کرد با امریکا انجام شود تا گورش را گم کند
  • وطن دوست TR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    28 7
    و مکروا مکرالله به نظر من اولین کار مشغول کردن بارزانی با ترکیه هست که راههای زیادی وجود دارد دوم زدن ضربات سهمگین به کردها تو سوریه و معامله با ترکبه در مورد کردها سوم زدن امارات و عربستان با پهباد های کی بود کی بود من نبودم چهارم ننشینیم که انها اقدام کنند بک دفعه هم ما پیس دستی کنیم نترسیم که خدا با ماست
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      7 9
      بارزانی ها همانطور که نوکر آمریکا و آل سعود هستند نوکر اردوغان هم هستند. ندیدی چطور از جنایت های ترکیه در سوریه حمایت میکردند؟
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    20 4
    خوب اوضاع غریبی است. طفلک سرلشگر سلیمانی از همه طرف باید نگران حمله وحوش به مناطقی باشد که با تلاش فراوان پاکسازی کرده است. به هر روی ملتی که قدر عافیت را نداند مجبور است که اسیری به دست بیگانه را تجربه بکند. راه کاری که به نظر من می رسد این هست که نیرو های حشد الشعبی و نجبا و ... هر چه سریعتر دفاع متحرک را آغاز بکنند و با پشتیبانی پهپاد های سپاه دواعش را در الانبار، نینوا و کرکوک شناسایی و منهدم بکنند. ملت عراق هم کور نیست. وقتی می بیند که نیرو های حشد و الشعبی دارند امنیت را برقرار می کنند با 4 تا فراخان صفحات مجازی خر نمی شوند. البته همه رفتار تیم ملی عراق و تماشاگرانش را مقابل ما دیدند. از دیروز هم لیگ را تعطیل کرده اند که در اردو های فشرده برای کندن پوست باقیمانده تیم ملی ایران تمرین بکنند. برای ما این رفتار مهم نیست اما نشان می دهد که مردم عراق چقدر در جهل نگهداری شده و تا چه میزان دچار تعصبات خنده دار قومی هستند. کردهاشون اونطور، 20 درصد عربی هم که در عراق زندگی می کند اینطور.
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      0 2
      طفلک خودتی کوچولو!
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    16 1
    مردم حداقل عراقی باعث چوب خوردن کل مردم عراق خواهند شد. پیشنهاد میگردد پشت پرده سران عربستان و امارات را آگاه نمایند که این درگیری احتمالی اینبار به خاک آنان نیز خواهد رسید. و اینبار اقلیم کردستان چوب سختری خواهد خورد. بعید نیست که آتش افکن خود نیز بسوزد
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    20 4
    این اتفاقات رو من چند سال پیش خوانده بودم.توی اتفاقات آخر الزمان.و خوشبختانه حزب الله پیروز شده و اسرائیل در سال 1401شمسی نابود میشه
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      2 0
      عجب کتابها بده ما مومن
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    21 6
    سران عربستان و اردن قطعا و یقینا یهودی هستند.
    • CA ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      10 3
      بله مادر ملک عبدالله پادشاه اردن یک یهودی انگلیسی ست
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      3 4
      خخخخخخخخ خدا شفات بده.خودت و اون اراجیف گویی که میشینی پای اراجیفاش
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      4 2
      ازاستاد رائفی پور بپرسید تا کاملا یهودی بودنشونو توضیح دهد.شک نکنید.حکامسعودی واردن پس ماندهای واقعه وجنگ خیبرند ودرظاهر تسلیم مسلمین شدند.ایمان برسول اللهی پیامبر اکرم نیاوردند.مثل یزید ومعاویه که نیاکان سفیانی هستند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    8 28
    مشرق حرفات هیچ ارزشی نداره
  • DE ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    23 4
    عراقی ها می بایست همه امریکایی ها را از عراق بیرون بریزند. تا ریشه فتنه کنده شود.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    16 6
    عراقی ها نشان دادند ادم های قدر شناسی نیستند وقتی به حال وروز سوریه افتادند بیشتر می فهمند وکاریشون هم نمیشه کرد گویاامنیت برای اینها حرام است
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    25 5
    حامی اصلی خودمختاری کردستان عراق همیشه آمریکا والبته اسرائیل بود برا ی اینکه کردستان رو تبدیل به یکی از پایگاههای مهم امریکا در منطقه کنند . واقعا باید برای کردهای عراق تاسف خورد که خودشونو به عمله آمریکا تبدیل کردند در ازای کمکهای مالی و باجی که بهشون میده . به جای اینکه به کشور آبا و اجدادیشون کمک کنند به نوکر استعمار تبدیل شدند
  • FR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 4
    بدترین اتفاق برای کشورمان این بهم ریختگی در عراق است ....متاسفانه
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      12 4
      فک کنم باید بزاریم اردوغان علاوه بر کردهای جدایی طلب سوریه یه سری هم به کردهای عراق بزنه :)))))))))
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    8 1
    محور مقاومت ، آخرین میخ را به تابوت آمریکا خواهد کوبید. برای اینکه بدانی در منطقه چقدر مگس وجود دارد کمی شیرینی طعمه بگذار، ببین چطوری سروکله اشان پیدا می شود. آمریکا از محور مقاومت رودست خورده خودش خبرنداره. العاقل فی الاشاره.
  • سیداحمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    3 1
    شیطان رادیدم برکوهی بلندمیان مرزلرستان وخوزستان ومنطقه رانظاره میکرد . یک چشم بودوچشمش زرد ترسناک بود واقعه میاید وسفیانی شمشیرخواهدکشیدوگویی مهدی موعود همین اطراف است وبعدازجنگهایی بزرگ سراین دوراخواهدزد . شیعه هرگزمتحدنمیشودوسرهایشان بخاطرسستی درایمانشان بریده خواهدشد تاوقتی صاحب خودراصدابزنند وآماده باشندیاریش کنند .مشرق این نظرمن است چاپ کن ازآلبانی نشینان کمترنیستم وبه احترام نام مهدی فاطمه س منتشرکن باشدکه شیعه چشمانش رابازکند .
    • دیده بان IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      0 0
      شیعه اسلام ناب محمدی(ص)بابصیرت وبیداروزمینه سازظهور ویاورآقا ومولایمان امام عصرارواحنافداه است انشاالله، ولی پناه برخداازدست شیعه انگلیسی !!!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    19 1
    پس بنابراین مرگ یهود فرا رسیده که میخواد آخرین حربه خودش یعنی جنگ آخرالزمان رو آغاز بکنه با اینکه میدونه گورش خودش رو به دست خودش حفر خواهد کرد. این نشان از پیروزی خط حزب الله در منطقه است. خداوندا رهبر ما و خود ما را از فتنه های آخرالزمان مصون و محفوظ بدار.
    • بابک US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      6 18
      فتنه یهود؟؟؟ آخرالزمان؟؟؟ شما داروهات رو سر وقت مصرف نمیکنی، همین میشه دیگه عمویی.
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      3 11
      کی قراره از این توهمات بیاید بیرون خدا میدونه.تا تقی به توقی میخوره این مزخرفات رو بلغور میکنید.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    11 1
    دیروز در اقدامی شرم آور 12 نفر از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس، جلسه بررسی استیضاح زنگنه در کمیسیون را ترک کردند تا جلسه از رسمیت بیفتند و بررسی استیضاح زنگنه به عقب بیفتد و زنگنه فرصت بیشتری برای خریدن آرا و لابیگری پیدا کند. لطفا اسامی غایبان جلسه دیروز کمیسیون انرژی را منتشر کنید و از آنها سوال کنید چه کار مهمتری داشتند که در این جلسه مهم غیبت کرده یا جلسه را ترک کردند. گفته شده این نمایندگان بعد از کمیسیون جمعا به دفتر زنگنه رفته اند. مردم باید این نمایندگان را بشناسند
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      4 0
      این کامنت مربوط به این خبر نیست
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    9 0
    تنها یک راه برای بر هم زدن بازی کثیف عربستان و اسرائیل وجود دارد و آن شلیک دهها و صد ها موشک به نقاط مختلف عربستان توسط یمن تا این کشور مغرور ، برای سالها در کما فرو رود . و الا تاوان سختی توسط کشور های منطقه در نتیجه سیاست های غرب ، وجود خواهد داشت.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 3
    باید حکومت عراق بساط حکومت شیطانی اقلیم رو بربچینه
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 0
    همیشه این دسته قارون ها اراده ای می کنند ولی خداوند متعال هرچه اراده کند می شود مگر صدام را چه کسی فکر می کرد به خفت خواری اعدام شود، امام ما فرمود ما مکلف به وظیفه هست و این که در مسیر خداو رسولش حرکت کنیم که ان الله یدافع عن الذین آمنوا .. من در عمرم الحمدلله نه تا حالا از امریکا ترسیده ام نه از این کسانی که سر در اخور امریکا داشته اند.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    8 0
    انشالله که به یاری خدا و مدد و توجهات خاصه حضرت ولی عصر مهدی صاحب الزمان این توطئۀ فرزندان شیطان هم خنثی میشه......
  • مهدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    7 0
    در هر صورت این فتنه هم از بین خواهد رفت البته خساراتی خواهد داشت!
  • 2 IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    9 2
    به نظرم ایران باید با ترکیه صحبت کنند چرا که اقلیم کردستان خطر بزرگی برای هم ایران و هم ترکیه است و با اتحاد و همکاری دولت مرکزی عراق جلوی اقلیم گرفته بشه . چراکه اگر اقلیم کردستان پیروز بشه در سناریو های بعدی به سراغ ایران و ترکیه خواهند رفت
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    6 2
    قربون خدا برم میدونه که اردوغان از پس سردمداران ال سعود و کردهای عراق و سوریه برمیاد کردها بخاطر ایجاد کشور دست به هر خیانتی بر علیه عراق و سوریه و ایران میزنند باید ایران و ترکیه هوشیار باشند و نگذارند امریکا و اسرائیل و عربستان و امارات و کردها به اهداف شومشون یعنی تجزیه عراق و سوریه برسند
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    7 1
    علت اصلی فتنه در منطقه وجود اقلیم جعلی بارزانی در عراق ا است این غده سرطانی باید همجون روژاوای جعلی در سوریه برچیده شود.
  • نادال IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 0
    خب! خسته نباشند! این همه فعالیت حداقل برنامه ریزی از سه چهار سال پیش می خواهد. می فرمایید که خواب بودند دوستان، که محور شرارت تا این حد پیشرفت کرده؟ رهبری در جواب نامه ی قاسم سلیمانی چه هشداری دادند؟ یادتان نرفته که؟
  • حسین IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    6 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد،ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد. بکم ننتصر ایها الامریکی و السعودی نحن الشیعة علی بن ابی طالب نحن شیعة الحیدر الکرار هیهات منه ذله بفرموده امام خمینی امریکا هیچ غلطی نمیتونی بکنی.این شیعه س که پیروزه
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 2
    شکمت پره حق داری عافیت باشه حقوق 1500بگیر هزار مشکل وبیکاری داشته باش آنوقت از عافیت حرف روی مردی تازه اگه اجاره نشین هم باشی که بدتر
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    خب هدف از همه اینها چیه؟
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    5 2
    چه کاریه! عراق چند سال دیگه قابل زندگی نخواهد بود، خواه ناخواه تمامی مردمش باید به ترکیه مهاجرت کنند، ترکها حق آبه اعراب را نمی دهند و عراق درحال خشک شدن هست و کم کم قابل زندگی نیست.
  • ایران CA ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    0 0
    تئاتر جدیدی در امریکا شروع شده: افشاگری واشنگتن پست در مورد بیهودگی و ندانم کاری ۱۸ ساله در جنگ افغانستان. بعید نیست هدف انتقال سرباز های آمریکایی به عراق باشه.
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    5 0
    امریکا سالهاست با جنایت امریکا شده واکنون به دربسته خورده وهرلحظه ممکن نابودی خودش را دراین منطقه شاهد باشه .اول که ان دورانها گذشته واینبار باتلفاتی عجیب ازاین منطقه فرار خواهد کرد اما مزدوران وشرکلی خبیثش هرگز ازاین جنایت درامان نخواهند ماند این درماندگان خفت برای ایران هم همین نقشه راداشتن که معکوس شد ولطف خدا همیشه هست فقط مردم عزیز عزاق باید خیلی هوشیار واگاه ومراقب باشند وگرنه سوریه دیگری به همراه ویرانی های گسترده که ده ها سال زمان را دربرمیگیرد وحسرت این روزها را درذهن تداعی میکند.
  • مدافعان حرم IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    2 0
    بیان ، ما منتظریم دهنشون رو سرویس کنیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس