رباتی که علف های هرز را با رعد و برق از بین می برد

یکی از مشکلات جدی کشاورزان و باغداران علف ها و گیاهان هرزی است که به رشد محصولات کشاورزی آسیب می زنند، حالا یک ربات خودران برای حل این مشکل به کار گرفته شده است.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، ربات خودران جدیدی که سال آینده میلادی به بازار می آید ضمن زیرنظر گرفتن زمین های کشاورزی و باغ ها مانع از رشد گیاهان هرز در آنها می شود و گیاهان مذکور را با استفاده از تاباندن برق ولتاژ قوی از بین می برد.

بیشتر بخوانید:

در واقع این ربات همان کاری را انجام می دهد که در زمان وقوع رعد و برق رخ می دهد و نتیجه آن انتقال انرژی زیاد به گیاهان هرز است که آنها را از بین می برد. یک شرکت نوپای انگلیسی به نام اسمال ربات این ربات خودران را اختراع کرده و می گوید این محصول بدون نیاز به دخالت انسان گیاهان هرز را از بین می برد.

این ربات که تام نامگذاری شده می تواند در یک روز زمینی به مساحت 20 هکتار را از گیاهان هرز پاکسازی کند. ربات یادشده به دوربین های متعدد و سیستم ناوبری خودکار برای مسیریابی مجهز است. این ربات برای کاشت دقیق دانه و تهیه نقشه ای از زمین کشاورزی پس از این کار نیز قابل استفاده است. ربات مذکور از سال 2021 به صورت تجاری در بازارهای جهانی عرضه می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    13 0
    اونوقت این برق ولتااژ بالا واسه محصولاتی که این علفا بهشون چسبیدن ضرر نداره؟؟
  • DE ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
    3 1
    یک شرکت نوپای انگلیسی به نام »اسمال ربات « این ربات خودران را اختراع کرده.همسایه ما اسمال باغبون سالهاست برقی علف هرزها را میکَنه و بعد یک چایی دبش رو آتیش دم میکنه میخوره کیف میکنه.
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      0 2
      بیچاره اسمال یاغبون! اگر از این ربات ها داشت، الان فرصت بیشتری برای زراعت علمی داشت!!
    • رضا AZ ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      0 1
      احتمالا هم محله‌ای دکتر هاله نور نیستی شما؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس