کد خبر 1018346
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
علی فتح‌الله زاده

مدیرعامل سابق استقلال از استراماچونی می‌خواهد کمی صبر داشته باشد.

به گزارش مشرق، مدیرعامل سابق استقلال این روزها به عنوان یک هوادار به یک نکته اشاره دارد و آن حرفی است که قبلا در مورد تیم استراماچونی گفته بود که به صدر می‌رسد اما خیلی‌ها گفتند حاجی فتح الله زاده خواب دیده است. او که معتقد است اگر استقلال و استراماچونی را اذیت نکنند با همین فرمان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است از سرمربی ایتالیایی آبی‌ها یک خواهش دارد. استراماچونی که به زعم فتح الله زاده باید کمی صبور باشد و قطعا به پولش می‌رسد. فتح الله زاده از این مربی می‌خواهد با کمی درک شرایط استقلال و کشور کمک کند تا این تیم در مسیر قهرمانی همچنان بماند.

استقلال را که این روزها به صدر جدول رسیده چطور می‌بینید؟

شرایط که عالی است و جای استقلال همیشه در همین جایگاه است و یک مدت به مرخصی رفته بود.

فکر می‌کردید بعد آن همه امتیازی که تیم از دست داد، اشتباهات داوری و مصدومیت بتواند به صدر برسد؟

اگر یادتان باشد در صحبت‌های قبلی که با هم داشتیم به شما گفتم استقلال اگر با همین فرمان بازی کند قطعا به صدر جدول خواهد رسید. این حرف را من زدم و در فضای مجازی خیلی‌ها گفتند حاج آقا خواب دیده و خیر باشد. من روند بازی استقلال را دیدم چون وقتی یک تیم شکل می‌گیرد قطعا می‌تواند به همه چیز برسد. کاملا قابل لمس بود که استقلال به جای بازی احساسی یک بازی منطقی را جلو می‌برد. استقلال استراماچونی الان یک تیم شده است که در همه نقاط زمین که یک نفر را گذاشته، فوتبال بازی می‌کند. این تیم به لحاظ تاکتیکی فوتبال را فهمیده و همین باعث شده بازی زیبا از خودش به نمایش بگذارد.

در این گیرودار که استقلال به صدر رسیده و یک چهره مدعی از خودش نشان داده استرا از تیم قهرکرده است.

استراماچونی یک مربی حرفه‌ای است و او دنبال پول خودش است. با این حال باید قبول کرد که شرایط فعلی کشور ما خیلی سخت است و شما دیدید مدیر باشگاه از سختی‌های این تیم گفت. به همین خاطر از آقای استراماچونی به عنوان یک استقلالی و یک هوادار خواهش دارم که شرایط این تیم را درک کند. همه ما و هواداران استراماچونی را دوست دارند و علاقه مندیم که او در این شرایط کمک کند. هزینه‌های بالایی امسال بر استقلال درخصوص الحاجی، پروپیچ و دیگر موارد تحمیل شد و مبلغ زیادی برای آنها پرداخت کرده اند. مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در تلاش هستند تا مشکل او حل شود و حتما پولش را می‌گیرد اما می‌خواهیم که کمک کند و یک مقدار به خاطر هواداران صبر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

فتح‌الله‌زاده در آستانه بازگشت به استقلال

درخصوص شیخ دیاباته که در کنار قائدی یک زوج عالی تشکیل دادند، چه نظری دارید؟

دیاباته و قائدی زوج خوبی تشکیل دادند و آرام آرام با نشان دادن کیفیت شان قطعا بهتر از این هم خواهند شد. دیاباته باید متوجه باشد در کنار استقلال می‌تواند بهتر از این خودش را نشان دهد. فصل قبل دیدید که پاتوسی در استقلال یک نمایش خوب داشت و با اینکه قبلا هم بازی می‌کرد اما این قدر محبوبیت نداشت و با کیفیت بالایی به تیم جدید خودش منتقل شد. به نظرم دیاباته اگر عجله نکند دو، سه سال در استقلال بماند با قیمت بالایی به فوتبال اروپا خواهد رفت.

از شادی گل هایش نترسیدید؟

(خنده) همه از من می‌ترسند ... اما خارج از شوخی یک مدل قشنگی را برای شادی گلش انتخاب کرده و من خیلی خوشم آمد.

در مورد اینکه می‌گویند صدرنشینی استقلال موقت و مقطعی است، چه نظری دارید؟

قرار نیست یک تیم مدام بالای جدول و در صدر باشد و قطعا در جدول یک رتبه بالا و یک رتبه پاینی را تجربه می‌کند. با این حال اگر آرامش استقلال را برهم نزنند و تیم را اذیت نکنند با همین ترکیب و همین فرمان می‌تواند به راحتی انتهای فصل قهرمان شود. من به شخصه استقلال را در کنار یک تیم دیگر دو مدعی اصلی قهرمانی می‌دانم.

دنیزلی هم که از تراکتورسازی رفت.

به هرحال آقای دنیزلی مربی خوب و با شخصیتی است اما در همان یکی، دو بازی اول تراکتور معلوم بود که انگیزه همیشه را ندارد و به نظر می‌رسید مشکل روحی دارد. این دنیزلی با آن مصطفی دنیزلی که ما می‌شناختیم خیلی فرق داشت و تراکتور بازی می‌کرد اما انگار او بالای سر تیم نبود. تراکتور بازیکنان بسیار خوبی دارد و مطمئن باشید اگر در انتخاب سرمربی آینده دقت کنند این تیم بدون شک یکی از تیم‌های خطرناک لیگ است. امیدوارم با انتخاب خوب تراکتور بتواند به جمع مدعیان اضافه شود.

شایعه حذف استقلال از آسیا هم این روزها خیلی مطرح می‌شود؟

امیدوارم این اتفاق نیفتد و قطعا هم رخ نمی‌دهد. یکسری اشکالات دیدند که قابل رفع است و مشکلی نخواهد بود. مساله‌ای که مدیرعامل تیم هم به آن اشاره کرد.

به هرحال همیشه این نگرانی وجود دارد؟

من به عنوان یک استقلالی دوست دارم استقلال را همیشه و در همه شرایط حمایت کنم. وقتی استقلال بد بازی می‌کرد و انتقاد می‌کنم و هنگامی که عملکرد تیم خوب است باید دفاع کرد چون معتقدم انتقاد همیشه باید مسئولانه و از روی دلسوزی باشد. به همین خاطر هر وقت انتقاد کردم مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره نگفته‌اند که مغرضانه حرفی زده ام و بعضا با من تماس داشتند و اذعان داشتند که انتقادهای من به خاطر دلسوزی بوده است.

وضعیت سرمربی تیم هم مشخص نیست و این روزها همه از تاج انتقاد می‌کنند؟

وقتی یک تصمیم گروهی است در موفقیت و شکست همه نقش داشته و یا مقصر هستند. به نظرم این رفتار خوبی نیست که وقتی یک تیم می‌برد همه می‌گویند کادرفنی و بازیکنان و هیچکس اسمی از مدیران نمی‌آورد اما تا تیم می‌بازد همه به مسئولان حمله می‌کنند.

در مورد ماجرای پول ویلموتس که این وسط داده شده و حالا قرارداد او فسخ می‌شود چه نظری دارید؟

من به پول داده شده کاری ندارم که زیاد یا کم است هرچند که اگر این مقداری که گفت می‌شود داده شده واقعا عدد زیادی است. به هرحال فدراسیون فوتبال یک هیات رئیسه، دبیرکل و دیگر اعضا را دارد اما باید بپذیریم که در انتخاب ویلموتس اشتباه بزرگی انجام شد. با این حال الان وقت کوبیدن فدراسیون نیست چون تیم ملی در شرایط بحرانی قرار دارد. یک مقدار اگر دیر اقدام شود و دست به دست هم ندهیم به راحتی حذف و  جام جهانی را از دست خواهیم داد. واقعا در این مقطع الان مهم حمله به یک نفر است یا اینکه دست به دست هم بدهیم تا با یک کمک فکری یک انتخاب درست انجام گیرد. اگر همه بخواهند حمله کنند تیم ملی دچار بحران می‌شود و به همین خاطر الان وقت انتقاد نیست و ما نیاز به نگاه‌های دلسوزانه کارشناسان و اهالی فدراسیون داریم تا از این مرحله عبور کنیم.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    14 15
    آقای زد و بند اومده - مثل سالهای دوره احمدی نزاد که همه رو می خرید
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    13 13
    بالاخره تمام تلاشهائی که کردی نتیجه داد فتحی رو اینقدر تخریب کردی تا مدیرعامل شدی
    • ساعد IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      0 0
      لنگی بی کفایت حمایت حمایت ... لنگی ها دوستدار وزیرند و بالعکس..
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    12 9
    من نمی دونم به لنگیها چه ربطی داره میانئ اینجا ف ض و ل ی میکنن نظر میدن
    • سعید IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      9 5
      ببند دهنتو کیسه.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    9 2
    ﻟﻨﮕﻲ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺳﻮﺯﺵ
  • bahman IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
    0 0
    اقدس خانم هم رفته پیشواز استراماچونی.رییس مافیای ورزش ایران اومد خدا فریاد پرسپولیس مردمی آریایی و تینهای شهرستانیها برسد.پست جدید استراماچونی رییس کمیته انتخاب داورها و رییس کمیته انظباطی ورییس تعیین زمان بازی سایر تیمها به خصوص پرسپولیس.خدا خودش کارها را درست کند.ابر و باد ونه وخورشید و فلک درکارند تا ناجونی برگشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس