اسقف لبنانی

پس از آنکه اسقف روحانی‌های ارتدوکس لبنان اظهاراتی نامناسب علیه حزب‌الله مطرح کرد، اسقف اعظم مارونی‌های این کشور، مفتی جعفری و اشخاص دیگری به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، «الیاس عودة» اسقف روحانی‌های ارتدوکس لبنان دیروز (دوشنبه) در یک سخنرانی از حزب‌الله انتقاد و ادعا کرد «این کشور به دست شخصی که همه شما او را می‌شناسید و توسط گروهی که با سلاح بر ما حکومت می‌کند، اداره می‌شود».

این اظهارات الیاس عوده با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. «عطاءالله حنا» اسقف اعظم مارونی‌های لبنان گفت: «حزب‌الله در دفاع از مسیحیان در سوریه و دیگر مکان‌ها در مشرق، نقش داشته است؛ استفاده از منبر کلیسا برای تهاجم به به یک حزب لبنانی شناخته شده، موضعی مردود و خارج از شأن مسیحیان ارتدوکس است».

بیشتر بخوانید:

دیوار نگاره‌ای در لبنان با موضوع آغاز تاسیس حزب الله +عکس

بر اساس گزارش «المیادین»، حنا ضمن اعلام اینکه شنیدن این اظهارات، شوکه‌کننده بوده است، گفت، کلیسا مکانی برای تحریک یا توهین به افراد نیست و امید است منبر کلیسا به مکانی برای بیان مواضع سیاسی غیرقابل قبول برای مسیحیان، تبدیل نشود.

 شیخ احمد قبلان

«احمد قبلان» مفتی جعفری هم در واکنش به اظهارات عوده اعلام کرد، حزب‌الله و دبیرکل آن، لبنان را آزاد کردند، مقاومت کردند و آزادی، استقلال و حاکمیت را به کشوری اشغال شده برگرداندند.

 نماینده لبنانی

«محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومه» در پارلمان هم گفت، با احترام به این مرد و خرد او، اما این اظهارات از شخصی صادر می‌شود که دنبال نادیده گرفتن دلایل واقعی بحران است و تلاش می‌کند هدف گرفتن مقاومت در لبنان را نادیده بگیرد.

اظهارات الیاس عوده در حالی مطرح می‌شود که این کشور از بیست و پنجم مهر درگیر اعتراضات داخلی است و درباره وخیم‌تر شدن وضعیت هشدار داده شده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس