جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت

یک خبرنگار یونانی تصاویری منتشر کرده که نشان می‌دهد یک جنگنده نیروی هوایی این کشور یک ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفته است.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه تنش میان یونان و ترکیه بر سر حفاری‌های آنکارا در مدیترانه و دریای اژه، امروز یک خبرنگار برجسته یونانی تصویری منتشر کرده که نشان می‌دهد نیروی هوایی این کشور یک ناوچه نظامی ترکیه را نشانه رفته است.

«یانیس نیکیتاس» که اخبار نظامی یونان را پوشش می‌دهد، با انتشار دو عکس از لحظه نشانه رفتن جنگنده یونانی به سوی ناوچه ترکیه‌ای، در توییتر نوشته است: «این زبانی است که ترکیه‌ای‌ها می‌فهمند. از منافع ملی عقب‌نشینی نمی‌کنیم و از حاکمیت ملی خود کوتاه نمی‌آییم.»

بیشتر بخوانید:

متحدان دیروز امریکا؛ مشتریان امروز روسیه

ترکیه با عضو آمریکایی داعش چه می‌کند؟

به گفته نیکیتاس، این جنگنده از نوع «میراژ» بوده و ناوچه ترکیه‌ای هم هنگامی رهگیری شده که در دریای اژه در تردد بوده است.

وزارت دفاع یونان هنوز به انتشار این تصاویر واکنشی نشان نداده است. همچنین هنوز مشخص نیست این رویارویی چه روزی رخ داده است.

ترکیه از ماه‌ها پیش در دریای اژه و مدیترانه برای استخراج نفت و گاز مشغول حفاری است. این اقدام آنکارا با اعتراض چند کشور حاشیه این دو دریا از جمله یونان مواجه شده است.

آنکارا همچنین در اقدامی که به تشدید تنش دیپلماتیک میان این کشور و آتن منجر شده، اخیرا برای فروش گاز به لیبی، با دولت مورد پذیرش سازمان ملل، قرارداد بسته است.

مجموعه این تحولات موجب شده تا برخی از کارشناسان در مورد احتمال بروز درگیری نظامی میان ترکیه و یونان هشدار دهند.

«انگلوس سیریگوس» استاد یونانی حقوق عمومی بین‌الملل در این مورد به شبکه «الجزیره» گفته است: «هیچ حفاری‌ای توسط ترکیه صورت نخواهد گرفت. به ترکیه اعلام شده است که ما هیچ‌گونه حفاری را در منطقه‌ای که یونان آن را منطقه انحصاری تجاری خود می‌داند، تحمل نخواهیم کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • حق FI ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    خنده م گرفت ترکیه ای که در جنگ جهانی با چهار ابرقدرت دنیا و شورشیان عرب و ارمنی داخلی جنگید و پیروز شد حالا ی خلبان بچه با ی نشانه گیری میخاد بترسوندش.خخخخ
    • علی خدایی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      18 21
      تو با این تحلیل مضحک خودت نگهدار واسه خودت .اولا ترکیه کشوری هستش که به اسرائیل هم پایگاه نظامی راداری داده در استان مالاتیا شهر کوره جیک و بعلاوه ترکیه در در یایی مدیترانه خود سرانه مشغول این چنین کار هایی است چون در حدود مرزی یونان ستان تجاوز کرده در نقشه هم واضح است جزیره های یونان ستان را آشغال کرده
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
      12 11
      گریه کن طرفدار عثمانی متلاشی شده
    • DE ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
      3 5
      رژیم عثمانی مانند داعش اکنون بود از همه کشورهای مسلمان با مغزشویی ملت را بار میزدند میفرستادند برای کشت و کشتار. خیانتی که کردند در تاریخ ثبت است .بجای ساختن کشورهای اسلامی , کشورهای مسیحی را به جان کشورهای اسلامی انداختند که هنوز ادامه دارد. و تا کنون میلیونها مسلمان کشته و زخمی شده اند
    • صمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
      3 2
      ترکیه در جنگ جهانی پیروز شد؟!!! احیانا کتاب رو برعکس دستت نگرفته بودی گلم؟
  • محمد IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    27 10
    باید روابط گرم با یونان برقرار کنید.
  • TR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    39 50
    ترکیه زبان یونجه حالیشه
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    28 96
    الان پانتورکهایی که بدلایل معلومی برای ملت ایران معلوم هست .. همانند تبعه های تورکیه شروع به رجز خوانی در این سایت بر علیه کشورهای مخالف تورچیه میکنند... عجیب نیست اینهمه تورچیه پرستی و اریایی ستیزی و نگرانی برای تورچیه .. انهم در یک سایت ایرانی ؟
    • alireza IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
      90 5
      خفه شو احمق، ترکیه و ایران دو کشور برادر هستند، فتنه گر
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
      0 4
      یخاطر همین شما پانتورچهای مغول بوزگوردی توچیه پرست ایران رو عیران و اریایی رو عاریایی میتویسید و با کمال تعجب مشرق هم براتون هورا میکشه و چاپش میکنه
  • آیسان IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    38 22
    ترکیه پاشو از گلیمش بیش از حد دراز کرده ! فکر کرده یونان هم سوریه است که در برابر جنایت های ترکیه در برابر مردم سوریه سکوت کنه ! آفرین به یونان که روی این کشور پررو را کم کرد . ای کاش دولت سوریه هم انتقام نفت دزدی های ترکیه از سوریه و اعزام تروریست را از این کشور می‌گرفت ..
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    28 29
    درسته حق با يونانه و تركيه كارش قانوني نيست ولي فكر نكنم يونان جرات حمله داشته باشه.نيروي هوايي تركيه خيلي خيلي قدرتمنده و يونانم اصلا توان مقابله با اين نيرو رو نداره.
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    21 4
    خوب کاری کردن
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    25 26
    فکر کنم ترکیه یه عملیات چشمه ی صلح باید رو یونان اجرا کنه تا یونان حساب کار دستش بیاد و یونان بفهمه هرکی باید اندازه گیلیمش غلط اضافه کنه
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      19 15
      خفه کار کن
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      8 10
      که دوباره بره دور یه روستا خمپاره بندازه سر مردم؟جلوترم نره؟اردوغان یه بار جنگ کرد فکر میکرد عین مدیریت توریسته.تا آخر عمر بسشه.
  • حامد IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    2 10
    ترکیه باید به حقوق بین المللی احترام بگذاره وگرنه هرجا قلدری نتیجه بخش نیست و بالاخره سالیان بعد مردم سرکشی ها رو بیاد میارن همینطور که الان در مورد سالیان گذشته عملکرد امپراطوری عثمانی و ستمگری و سرکشی آن حرفایی زده میشه.ما باید بپذیریم که در مورد همه چیز حق با ما نیست و حقوق دیگران را باید پذیرا باشیم و محترم بداریم.وگرنه عواقبی خواهد داشت.
  • مجید IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    9 8
    یونان یک ساعت نمیتونه جلوی ترکیه دوام بیاره اما زمانی میگفتن سوریه نهمین قدرت نظامی دنیاست اما دسیسه چه بلایی بسرش اورد حالا ترکیه هشتمین یا نهمین قدرت نظامی اما یه جرقه این کشور رو ازهم میپاشونه چون هیچ کشور مسلمان وجود نداره که مستقل باشه حتی پاکستان که بیشترین بمب اتمیرو داره توایدمیکنه در همچین موقعیتی امریکا واروپا طرف یونان دارند
  • مهدی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    4 8
    اردوغان آخر ترکیه رو به گند میکشه
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    10 3
    فقط نشانه گرفته همین ؟ خیلی شجاعت و جسارت نشون داده یه تصویر از ناوچه گرفته یاد اون جوک افتادم که طرف میره جایی درگیر میشه ولی از ترس جرات نمیکنه حرفی بزنه و همه جوره بهش توهین میشه وقتی برمیگرده شهر خودش می‌ره پشت بام و شروع می‌کنه با صدای بلند فحش دادن به طرفی که توی شهر دیگه باهاش درگیر شده بود اگه جرات داشت شلیک میکرد البته اون موقع دیگه تصویری برای نمایش نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس