زنان سیاهپوست - کراپ‌شده

یو اس نیوز در گزارشی می‌نویسد وجود نابرابری در ارائه خدمات بهداشتی به زنان باردار سیاهپوست باعث می‌شود آنان چند برابر بیشتر از سفید پوستان جان خود را در این دوره از دست بدهند.

به گزارش مشرق، نتایج تحقیقات ۱۰ ساله فدرال در سراسر آمریکا نشان می‌دهد زنان سیاه پوست تحصیل کرده در آمریکا تقریباً ۵ برابر بیشتر از زنان سفید پوست احتمال دارد از عوارض ناشی از بارداری جان خود را از دست بدهند.

بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶، ۶ هزار و ۷۶۵ مورد مرگ در دوران بارداری به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:

دستمزد کم و آزار زیاد؛ نتیجه اشتغال زنان رنگین پوست در بازار تبعیض آمیز کار آمریکا


 
به گزارش یو اس نیوز، طی یک دهه تحقیق، زنان سیاهپوست و بومیان آمریکا و بومیان آلاسکا به طور قابل توجهی بیشتر از سفید پوستان و اسپانیایی تبارها جان خود را از دست می‌دهند.

مارتین هاکت، محقق دانشگاه هوفسترا و از حامیان سلامت مادران سیاهپوست می‌گوید، وضعیت اقتصادی و اجتماعی در آمریکا به گونه‌ای است که سیاهپوستان را در بسیاری از موقعیت‌ها حمایت نمی‎شوند.

در مجموع، مسائل قلبی و عروقی، سایر شرایط پزشکی همانند غدد درون ریز، کلیه و عفونت بیشترین سهم در مرگ و میر زنان باردار را در آمریکا بازی می‌کند، اما این در حالی است که بر اساس این تحقیق تفاوت‌های نژادی در این موضوع مشهود است.

نتایج یافته‌ها تاکید می‌کند که نابرابری‌های نژادی در موضوع مرگ و میر مادران یک مشکل پیچیده ملی در آمریکا به حساب می‌آید.

این گزارش یادآور می‌شود که نژادپرستی ساختاری در ارائه مراقبت‌های درمانی آمریکا باعث می‌شود تا سلامت زنان سیاه پوست به دلیل فشارهای روانی، اقتصادی و محیطی حاکم بر جامعه به خطر بیفتد.

آمارها نشان می‌دهند در مجموع نرخ مرگ و میر در دوران بارداری در میان زنان سیاه پوست، بومیان آمریکا و آلاسکا در هر ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب ۴۰.۸ و ۲۹.۷ مورد مرگ است؛ این در حالی است که این میزان در میان زنان سفید پوست تنها ۱۲.۷ را نشان می‌دهد.

مرگ و میر ناشی از بارداری بین سال‌های ۲۰۰۷/۲۰۰۸ و از سال‌های ۲۰۱۵/۲۰۱۶ به ازای ۱۰۰ زایمان ۱۵ تا ۱۷ مورد مرگ را نشان می‎دهد.

گزارش‎ها نشان می‌دهند که دستکم ۶۰ درصد از مرگ و میر مادران در سال‌های اخیر در آمریکا قابل پیشگیری بوده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس