امریکا/ایران

«جیمز متیس» وزیر دفاع سابق دولت ترامپ و «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع دولت اوباما در نشستی از لزوم آغاز گفت‌وگوی مستقیم با ایران صحبت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق دولت کنونی آمریکا و «لئون پانه‌تا» یکی از وزرای دفاع دولت سابق آمریکا روز شنبه در نشستی از لزوم از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم با ایران صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا نسبت به مذاکره با ایران ابراز امیدواری کرد

روحانی گفت: سرمان کلاه رفت، بزک‌کنندگان برجام سانسور کردند!

به نوشته پایگاه «میلیتاری تایمز»، متیس و پانه‌تا در نشستی که دیروز در نشست سالانه «مجمع ملی گفت‌وگوی ریگان» برگزار شده، ادامه وضعیت فعلی را برای غرب آسیا و کل جهان تهدیدآمیز توصیف کرده‌اند.

پانه‌تا در این خصوص گفته است: «خلاصه کلام اینکه، آن‌ها خطرناک هستند. ما باید تلاش کنیم تا آن‌ها را به میز مذاکره بازگردانیم. و فکر نمی‌کنم آنچه که الان داریم انجام می‌دهیم، چندان برای این کار مؤثر باشد.»

متیس هم در این نشست ضمن حمایت از گفت‌وگو با ایران، از لزوم همکاری میان آمریکا و متحدانش در منطقه برای «مهار» ایران صحبت کرده و مدعی شده است که ایران مجهز به سلاح اتمی تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.

به نوشته میلیتاری تایمز، هم متیس و هم پانه‌تا با وجود حمایت از گفت‌وگو با ایران، از اینکه آمریکا به سرنگون شدن پهپاد این کشور توسط پدافند هوایی ایران واکنش محکم‌تری نشان نداده، انتقاد کرده‌اند. با این حال، هردو از بیان صریح اینکه باید به ایران پاسخ نظامی داده می‌شد، خودداری کرده‌اند.

این دو وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته‌اند که سرنگون شدن پهپاد آمریکا توسط ایران اهمیت پیشرفت در گفت‌وگو و حل مناقشه با ایران را گوشزد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس