کد خبر 1017790
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
سمیر خطیب

گزینه مورد حمایت سعد الحریری انصراف خود را از تشکیل دولت جدید لبنان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، «سمیر خطیب» گزینه مورد حمایت سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری لبنان از تشکیل دولت این کشور انصراف داد.

بیشتر بخوانید:

رسانه‌های لبنانی: حزب‌الله و المستقبل با نامزدی «سمیر خطیب» موافقند

به گزارش المنار،  سمیر خطیب پس از اعلام انصراف خود گفت: «شیخ عبداللطیف دریان مفتی (معروف) لبنان به من گفته که از نامزدی سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند».

خطیب دومین گزینه تصدی پست نخست‌وزیری لبنان پس از اعلام استعفای سعد الحریری به شمار می‌رود. گزینه اول برای تصدی این پست پس از استعفای الحریری، «محمد الصفدی» بود که وی هم در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه انصراف داده بود.

خطیب نامزد مورد حمایت سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور و رهبر جریان المستقبل لبنان است که هفته پیش رسما حمایت خود را از نخست‌وزیری سمیر الخطیب اعلام کرده بود.

شبکه المیادین لبنان شامگاه سه‌شنبه به نقل از حریری اعلام کرد: «قصدی برای نخست‌وزیری ندارم. ولی از سمیر خطیب برای تصدی نخست‌وزیری حمایت می‌کنم؛ ولی جزئیاتی وجود دارد که نیازمند مشورت و گفت‌وگو است».

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

در پی این اعتراضات «سعد الحریری» نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس